Fiat ukida svoje najpopularnije modele i izlazi sa tržišta malih automobila

Kompaniji je potrebna veća zarada, a manji troškovi

Foto: Fiat

Fiat planira da se povuče sa tržišta mini automobila, tržišta na kom je trenutno lider.

Ovim potezom kompanija će se pridružiti mnogim drugim proizvođačima koji su ubili svoje male automobile usled sve većih cena razvoja i troškova koji su potrebni kako bi se izašlo u susret sa sve strožim ograničenjima štetnih emisija.

Izvršni direktor Fiata, Majk Menli, izjavio je da će proizvođač automobila pokušati da preusmeri svoje kupce malih automobila ka B segmentu.

- U bliskoj budućnosti planiramo da se refokusiramo na veću proizvodnju i veću marginu zarade, a taj potez će zahtevati udaljavanje od mini automobila, izjavio je Menli.

Fiat 500 sa troje vrata je 12 godina star. Lansiran je u julu 2007. godine sa retro stajlingom inspirisanim originalnim modelom 500 koji je predstavljen 1957. godine.

Foto: Fiat

Međutim, prodaja modela 500 pala je za 9 odsto u prvoj polovini godine, na 100.150 jedinica.

Treća generacija modela Panda u prodaju je puštena u februaru 2012. godine, a prodaja je porasla za 15 odsto u prvoj polovini godini na 100.150 primeraka.

Međutim, kompanija Fiat Chrysler objavila je gubitak od 61 miliona evra u trećem kvartalu 2019. godine.

Zato kompanija sada želi da osvoji kupce natrag tako što će ih preusmeriti ka B segmentu, prvenstveno kupce koji i dalje imaju Punta.

Drugim rečima, naslednik ovog modela će malo porasti i postati konkurencija modelima kao što su Ford Fiesta i Renault Clio.

Segment malih automobila donosi znatno veću zaradu od A segmenta (minicar), ali Fiat još nije otkrio koje nove modele će predstaviti u ovoj klasi, niti je komentarisao budućnost modela Fiat i Panda.

(Telegraf.rs)