Toyota predstavila novi Yaris - pogledajte šta se sve promenilo
Veliku tržišnu ofanzivu i pravi vatromet noviteta koji su obogatili gamu (Supra, Camry, nova Corolla i RAV4), Toyota je upravo krunisala predstavljanjem potpuno novog Yarisa.
Jedan od bestselera u B segmentu, u četvrtoj generaciji stiže u potpuno izmenjenom, dinamičnom ruhu, na potpuno novoj platformi i sa novim pogonskim agregatima gde je u fokusu četvrta generacija hibridnog sistema. Novu Toyotu Yaris upoznali smo u Amsterdamu, gde je Toyota upriličila svetsku premijeru za odabrane predstavnike medija…
Koliko je ovo važan model za japanskog proizvođača svedoče prodajni bilansi. Njegova popularnost i tiraž od četiri miliona primeraka pomogli su Toyoti da podigne tržišni udeo u Evropi sa 3% i 500.000 prodatih jedinica 1999. godine na 5% i milion prodatih primeraka u 2019. godini.
Zbog toga su u Toyoti dali sve od sebe da novog Yarisa učine privlačnijim, dinamičnijim, tehnološki naprednijim i efikasnijim nego ikada. Kao i uvek, platforma predstavlja osnov svega, a Yaris je utemeljen na potpuno novoj TNGA (Toyota New Global Arhitecture) modularnoj platformi, koja u ovom slučaju nosi oznaku GA-B jer je specijalizovana za model B segmenta.
I upravo ova platforma omogućila je sasvim nove proporcije, tako da je Yaris postao neznatno kraći, za 5 mm, širi za čak 50 mm i primetno niži – za 40 milimetara. To je dizajnerima olakšalo zadatak i omogućilo im da Yarisu podare ovako upadljiv i moderan izgled. Snažne konture, široki lukovi oko točkova, kratki prepusti, tzv. A stubovi zakošeni unazad i nadasve široka i agresivna maska hladnjaka, glavna su vizulena obeležja koja su dovela do automobil iznenađujuće atraktivno i dinamično izgleda.
Kao predstavnik B segmenta, Yaris mora da odgovori na izazove modernog života u urbanim sredinama. U velikim evropskim gradovima sve je teže probijati se kroz gradsku gužvu i pronaći parking mesto. Istovremeno, treba da ponudi i pristojan komfor prilikom kraćih putovanja. Zbog toga su u Toyoti odlučili da redukuju dužinu, ali je istovremeno međuosovinski razmak protegnut za 50 mm tako da unutrašnji prostor nije platio danak. I zaista, uverili smo se da se u kokpitu sasvim pristojno sedi. Kako napred, tako i pozadi. Jedino se kroz zadnja vrata malo teže ulazi i izlazi, ali su položaj i udobnost sedenja sasvim OK.
Interesantno i originalno izgleda i unutrašnja arhitektura, a posebno nam se dopalo što ona nije preslikana sa većih modela već je potpuno originalna. Sedi se dosta niže nego u prethodnom modelu, za čak 60 mm, što je opet posledica premeštanja na novu platformu. Upravljač je manjeg obima, a predviđa i funkciju grejanja. Prednji panel je kaskadno oblikovan, a na sredini konzole se nalazi veliki ekran osetljiv na dodir od 10 inča. Uvedene su i neke nove tehnologije koje ranije nisu bile dostupne, kao što je recimo veliki head-up displej sa širokim opsegom informacija koje uključuju i projekciju navigacije, ograničenja brzine i sl.
Da je podređen najnovijim tehnologijama možda više nego bilo šta drugo svedoči njegov hibridni koncept. Novi 1.5 Hybrid Dynamic Force sistem dolazi kao poslednja reč dugogodišnjeg Toyotinog iskustva na polju hibridne tehnologije koje je rezultiralo sa 14 miliona proizvedenih automobila sa hibridnim pogonom, od toga samo u Evropi 2,5 miliona. Novi Yarisa je dobio četvrtu generaciju hibridnog sistema koji kombinuje trocilindarski 1.5 motor, te elektromotor i CVT menjač na osovini.
Zasad nisu poznati tehnički podaci, niti performanse, ali čuli smo obećanja da je kadar da „izgura“ 80 procenata vožnje u urbanim sredinama uz nultu emisiju štetnih gasova, uz mogućnost vožnje na elektromotor pri brzinama do 130 km/h! Raspolagaće i sa 15% više snage od prethodnika. Treba napomenuti i da hibridni sistem redizajniran tako da bude kompaktniji, a lakši je zahvaljujući tome što se napaja litijum jonskom baterijom, za razliku od prethodnog koji je koristio nikl metal hidridnu. Inače, pored hibridnog pogona, novi Yaris će biti dostupan sa trocilindarskim benzinskim agregatima od 1,0 i 1,5 litara.
U Toyoti obećavaju dinamična vozna svojstva, zahvaljujući novoj platformi i niskom težištu. To ćemo naravno proveriti na prvim vožnjama kada krene serijska proizvodnja, ali ako je suditi po tome kako se ponašaju ostali modeli na TNGA platformi, ne treba sumnjati da će Yaris potvrditi visoka očekivanja čelnika Toyote u pogledu vozne dinamike.
U skladu sa visokim standardima, novi Yaris bi trebalo da bude jedan od najsigurnijih automobila u segmentu. Ne samo zbog povećane čvrstine, već i zbog toga što će dolaziti standardno sa Toyota Safety Sense paketom sigurnosnih sistema i asistencija koje recimo sadrže i adaptivni tempomat u kombinaciji sa funkcijom praćenja kolovozne trake. Kada je reč o pasivnoj bezbednosti, tu se ističe jedno sasvim novo rešenje – tzv. centralni vazdužni jastuk koji se nalazi na unutašnjoj bočnoj stranici sedišta.
Zvaničan start na evropskom tržištu očekuje se sledeće godine, kada će biti poznato i više tehničkih detalja u vezi pogonskih agregata, paketa opreme i cene.
(Telegraf.rs/Topspeed.rs)