Novi Land Rover izgleda potpuno drugačije od svojih prethodnika
Na Salonu automobila u Frankfurtu, svetlost dana je napokon ugledao i naslednik legendarnog britanskog terenca, novi Land Rover Defender
Nakon višegodišnjih odlaganja, najavljivanja, tizera, oprečnih informacija, pred nama je napokon nova generacija legendarnog britanskog terenca Defender, koji je, prema tvrdnjama iz Land Rovera, tehnološki jedan od najnaprednijih off-road automobila na svetu trenutno.
Za razliku od svog slavnog prethodnika, novi Defender više nema klasičnu šasiju kao osnovnu već je u pitanju modularna D7x platforma (x – Extreme) koja je evolucija postojeće osnove, a koju će koristiti i drugi modeli Land Rover game.
Kao i do sada, u startu će biti ponuđene verzije sa dva međuosovinska rastojanja – Defender 90 i 110, gde manji model dolazi sa troja, a veći sa petora vrata. Važno je napomenuti i to da Defender 110 može biti konfigurisan i u verziji sa 6 ili čak 7 (5+2) sedišta.
Land Rover je u startu ponudio dva benzinska i dva dizel agregata. Benzince čine četvorocilindarski P300 i šestocilindarski P400 motori, od 300, odnosno 400 konjskih snaga, gde snažniji koristi i tzv. mild hybrid tehnologiju, a Defender do „stotke“ s njim stiže za svega 6,4 sekunde.
Dizel ponudu čine četvorocilindarski D200 i D240, koji, kako i sama oznaka nagoveštava, raspolažu sa 200, odnosno 240 „konja“, a poseduju identičan obrtni moment od 430 Nm. Snažniji D240 od 0 do 100 km/h ubrzava za 9,1 sekundu.
Snaga se preko 8-stepenog automatskog ZF menjača prenosi na sva četiri točka, tu je i dvostepeni reduktor, centralni diferencijal sa mogućnošću blokade, kao i aktivni zadnji diferencijal. Za oslanjanje se brinu spiralne opruge ili opciono vazdušno ogibljenje.
(Telegraf.rs/Đorđe Pavićević/TopSpeed)