Koji je najbolji Civic svih vremena: 2019 Honda Civic Si Coupe ili 1999 Honda Civic Si Coupe?
Šta se desi kada se 20 godina star Civic suprotstavi najnovijem modelu?
Sajt Car and Driver napravio je poređenje 20 godina starog i najnovijeg modela Honde Civic Si.
Doduše, stariji model prešao oko 1.000 kilometara i predstavlja najbolje očuvani primerak ovog modela na svetu.
Drugi model je 2019 Honda Civic Si kupe koji je upravo sišao sa proizvodne linije. Ujedno, u pitanju je najmoćniji Civic ikada napravljen.
Revolucionar
Prvi Civic model pojavio se 1984. godine. Ali prodaja nije išla onako kako se kompanija nadala.
Honda je svetlost na kraju tunela ugledala 1996. godine nakon predstavljanja šeste generacije Civica i Civic Si kupe modeal.
Kada su performanse u pitanju, Civic Si je dolazio sa Hondinim B16 VTEC 1.6-litarskim motorom koji je proizvodio 100 konjskih snaga po litru.
Ipak, prodaja je prestala nakon dve godine i nije poznato koliko primeraka je prodato jer je Si bila oznaka za paket operme, a ne sam model.
Ipak, retki modeli se danas prodaju po ceni od oko 25.000 dolara, otprilike isto koliko košta i novi Civic Si kupe.
Više snage, veća brzina
Živimo u vremenu u kojem su gotovo svi automobili porasli, ali Civic Si se uopšte nije "ugojio" tokom poslednjih 20 godina.
Trenutni Si model je težak 11748 kilograma, oko 136 kilograma više od starog modela, a dužina i širina su se proširile za svega nekoliko centimetara.
Velikih razlika nema ni ispod haube, ali ova dva motora ne mogu biti više različiti.
Novi auto ima 1.5 litarski motor sa turbopunjačem za 205 konjskih snaga pri 5.700 rpm.
Sa druge strane, 1.6-litarski motor starog modela odaje utisak kao da je izvučen iz sportskog automobila.
Modernom modelu bilo je potrebno 6.3 sekunde da stigne do 100 kilometara na sat, dok je stari model do stotke stizao za 7.1 sekundu.
Progres je ipak progres, ali cifre pokazuju da razlika u performansama i nije toliko drastična kao što bi mnogi očekivali.
Ali stvari se menjaju u krivinama
Razlika u performansama se znatno menja kada put postane krivudav.
Sa svojim većim gumama i čvršćim vešanjem, Novi Civic znatno bolje prijanja uz asfalt.
Ali ni stari model nije za bacanje na planinskim putevima. Honda je 1999. godine ovaj model opremila 33 odsto krućim prednjim oprugama i 25 odsto krućim zadnjim, a i kočioni diskovi su bili veći.
Postoji malo lelujanja kada stari Si stigne do svojih granica, ali nedovoljno da bi to bio problem.
U novom autu se sedi niže i u pravom sportskom sedištu i to pravi razliku, iako je vožnja u oba modela prilično slična.
Današnja Honda Civic Si je definitivno najbolji model koji je kompanija napravila, ali stari model privlači svojom prostom mehaničkom iskrenošću.
(Telegraf.rs)