Novi Mercedes GLE Coupe izgleda odlično, a AMG verzija još bolje
Ono što je Mercedes-Benz najavio u svojoj globalnoj strategiji sada se dosledno i sprovodi. Novi, odnosno osveženi GLE Coupé je dobar primer kako nemački proizvođač baš ništa, pogotovo u premijum SUV segmentu, ne prepušta slučaju. Čak i tako mali, da kažemo sub-segment SUC vozila, tj. SUV kupea, brižljivo neguje i osvežava...
Na predstojeći IAA 2019 u Frankfurtu stiže „osveženi“ GLE Coupé i njegova AMG verzija. Spoljašnji dizajn i dalje snažan akcenat stavlja na eleganciju, ali i sportski duh, tako tipičan za kupee.
Promene koje je Mercedes na prvi pogled nisu velike, mada u odnosu na prethodnu verziju, ova ima i unapređenu aerodinamiku, te je 39 mm duža i 7 šira, a i međuosovisko rastojanje je povećano za 20 milimetara. Vetrobransko staklo je sada pod nešto manjim uglom, tako da u kombinaciji sa novim LED svetlosnim grupama, kao i proširenim bokovima i delom iza C stubova, ovaj SUV izgleda još dinamičnije.
Enterijer GLE Coupe, u velikoj meri, „deli“ sa ostatkom SUV familije... Dakle, moderan je i sa naglašenim sportskim duhom. Tu su i dva velika displeja od 12.3 inča ili jedan veliki, u zavisnosti od paketa opreme.
Sedišta sa izraženim bočnim osloncima naglašavaju taj sportski doživljaj, baš kao i Nappa kožom presvučen obruč upravljača. I ne treba zaboraviti napomenuti da su gornji deo armaturne table, kao i dobar deo enterijera obloženi novom ARTICO veštačkom kožom. Zahvaljujći spomenutom povećanju međosovinskog rastojanja i prostora u unutrašnjosti ima neznatno više.
No, zato je zapremina prtljažnika povećana za 70 litara u odnosu na prethodni model.
Od planiranog dolaska na tržište, a to je proleće naredne godine, GLC Coupe će pokretati šestocilindarski dizel motori sa oznakama 350 d i 400 d, sa novim 4MATIC pogonom.
Oni imaju 272 KS i 600 Nm maksimalnog obrtnog momenta, odnosno 330 konjskih snaga i 700 njutnmetara. Benzinska verzija će biti dostupna kroz „top“ model Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupe.
U osnovi to je šestocilndarski agregat od 3 litre radne zapremine sa 435 KS i 520 Nm, koji je potpomognut EQ Boost sistemom (starter-alternator) koji dodaje još 22 KS i 250 Nm, tako da ovaj SUV do 100 km/h stiže za 5,3 skeunde uz maskimalnu brzinu od 250 kilometara na čas, naravno elektronski ograničenu.
(Telegraf.rs/TopSpeed)