Evo posle koliko kilometara se kvare neki od najvažnijih delova na kolima
Koji delovi se na kolima najčeće menjaju, i nakon koliko pređenih kilometara?
Na učestalost zamene delova na kolima ne utiče samo broj pređenih kilometara, već i model i godište automobila, kao i sam način vožnje.
Neki delovi će se usled korišćenja trošiti normalnim tempom koji lako može da se predvidi, dok drugi faktori, kao što je način vožnje i put po kakvom vozite, mogu da ubrzaju, ili uspore, propadanje.
Zato vam dajemo listu delova koji se često menjaju na osnovu broja pređenih kilometara.
Naravno, ove brojke ne znače da bi odmah trebalo da zamenite određene delove ako ste prešli određeni broj kilometara, ali će vam dati ideju o tome šta u budućnosti možete da očekujete kada je vaš automobil u pitanju.
- Filter za ulje treba menjati na svakih 3 do 6 meseci, ili nakon pređenih 5.000 do 8.000 kilometara.
- Brisače na šoferšajbni bi trebalo menjati na svake dve godine
- Vazdušni filter bi trebalo menjati na svake tri do četiri godine, ili nakon pređenih 50.000 do 80.000 kilometara.
- Kočiona pločica može da počne da pokazuje probleme nakon 50.000 do 112.000 pređenih kilometara. Učestalost menjanja zavisi i od tipa vozila - pedale na većim vozilima se brže troše nego na malim, ali i od vašeg načina vožnje.
- Akumulator ne zavisi toliko od broja pređenih kilometara, ali bi ga trebalo menjati nakon 4 ili 5 godina.
- Farovi bi trebalo dabudu zamenjeni nakon 5 do 7 godina, u zavinosti od toga koliko često vozite noću. Vožnja po neravnim putevima takođe može da skrati njihov životni vek, ali se ovo ne odnosi na Xenon ili LED modele.
- Svećice normlano traju 160.000 kilometara, ili oko 8 godina ako u proseku prelazite 20.000 kilometara godišnje.
- Klinasti kaiš bi trebalo datraje oko 120.000 kilometara, ili 6 godina.
- Alternator može da traje koliko i vaš auto, ali može da počne da pokazuje probleme nakon 5 ili 6 godina (100.000 do 120.000 pređenih kilometara).
- Pumpa za gorivo je slična alternatoru. Ona konstantno radi i može da je ošteti rđa unutar rezervoara. Ako često vozite sa malo gorvia u rezervoaru, to može da dovede do problema.
- Pumpa za vodu takođe može da traje večno, ali i da se pokvari nakon 6 do 8 godina vožnje (120.000 do 160.000 pređenih kilometara). A prvi simptom će biti pregrevanje motora.
- Senzori motora najčešće traju do 240.000 peđenih kilometara, ali vrlo lako može da se desi da neki senzori otkažu i ranije. Pokvaren senzor će najčešće aktivirati Check engine svetlo na komandnoj tabli.
- Životni vek kvačila najviše zavisi od načina na koji vozite, ali bi trebalo da potraje 160.000 pređenih kilometara uz normalnu vožnju.
(Telegraf.rs)