Zašto su semafori baš crvene, žute i zelene boje - i zašto su one veoma važne?
Na svom početku, semafori su izgledali potpuno drugačije
Prvi semafor izmišljen je za vozove. U to vreme, imao je samo dve boje - crvevu (stop) i belu (kreni).
Kasnije je dodato i zeleno svetlo koje je značilo "oprez".
Tako da je semfor imao sledeće boje - crvenu (stop), zelenu (oprez) i belu (kreni).
Međutim, bela boja se vrlo brzo pokazala problematičnom jer su je mašinovođe često mešale sa udaljenom zvezdom ili nekim drugim svetlom.
Kompanije su primetile ovo i zamenile belo svetlo zelenim. Tako da je novi raspored ponovo imao samo dve boje - crvenu i zelenu.
Tela nadležna za puteve takođe su usvojila ovaj raspored kada su se pojavili automobili.
Međutim, dodato je i žuto svetlo kao signal za oprez.
Žuta boja je izabrana jer ima kraću talasnu dužinu od crvene, a dužu od zelene.
Razlika u talasnim dužinama jer razlog zašto je crvena boja najvidljivija sa veće udaljenosti.
Žuta je manje vidljiva od crvene, ali znatno više od zelene.
(Telegraf.rs)