Stigao novi BMW X6 i doneo novitet koji do sada nije viđen na drugim automobilima

Ono što se već juče moglo videti jeste da je novi X6 vizuelno evolucija aktuelnog modela, uz logičnu modernizaciju i usklađivanje sa najbližim „rođakom“ u ponudi – modelom X5

Foto: BMW

Baziran na istoj platformi kao i X5, novi X6 je za 26 mm duži u odnosu na prethodnika (4935 mm), a produženo je i međuosovinsko rastojanje za 42 mm (na 2975 mm).

Što se tiče pogonskih jedinica, bilo je logično da X6 „nasledi“ sve agregate koje poseduje i X5, što će reći da su u ponudi benzinci xDrive40i i M50i, kao i turbo dizeli xDrive30d i M50d.

Ali jedna od stvari koje će svakako posebno odskakati kod novog modela jeste svetleća prednja rešetka koja će sasvim sigurno skretati pažnju svih na ovaj model.

Foto: BMW

Model M50i pokreće dobro poznati 4,4-litarski V8 twin-turbo koji raspolaže sa 530 konjskih snaga, a prema fabričkim podacima, X6 do 100 km/h stiže za svega 4,3 sekunde, uz maksimalnu brzinu limitiranu na 250 km/h.

S druge strane, dizel verzija M50d poseduje 3,0-litarski redni motor sa čak četiri turbo punjača, ukupne snage 400 „konja“, koji do „stotke“ stiže za 5,2 sekunde uz maksimalnu brzinu takođe limitiranu na 250 km/h.

Foto: BMW

Sistem oslanjanja je isti kao i kod X5, što će reći dvostruka poprečna ramena napred i multilink pozadi, a serijski se isporučuje i dinamička kontrola amortizera (Dynamic Damper Control) dok je adaptivno M Professional oslanjanje u koje spadaju aktivni poprečni stabilizatori i upravljanje na sva četiri točka, deo opcione ponude.

Foto: BMW

Cene još nisu saopštene, ali će biti poznate do kraja leta, budući da će novi BMW X6 svoju zvaničnu premijeru imati na Salonu automobila u Frankfurtu, u septembru ove godine.

(Đorđe Pavićević/TopSpeed)

Teme