Koliko popularne električne "gradske zujalice" mogu da pređu sa jednim punjenjem?
Šta kažu proizvođači, a šta pokazuje praksa...
Šestorka malih električnih gradskih "zujalica" nedavno se našla na testu izdržljivosti. Honda e, Peugeot e-208, Volkswagen e-Up!, Opel/Vauxhall Corsa-e, Mini Electric i Renault Zoe izašli su jedan drugome na crtu kako bi se utvrdilo koji od njih može najduže da izdrži pre neko što mu baterija "padne" na nulu.
Test je spoveo britanski auto novinar Met Votson, koji je pre par meseci uspeo da dokaže da Honda Civic može da "tera" i kada joj umesto ulja sipa koka-kolu, ali se za razliku od Civica, mala Honda e se ovde najlošije pokazala.
Bila je prva koja je ostala bez baterije, nakon pređenih 181 kilometra. Zvanični podatak proizvođača, međutim, kaže da vozilo ima domet od 201 kilometra, što znači da je mali Japanac uspeo da pređe 90 odsto deklarisanog dometa.
Sledeći je bio Mini Cooper SE, koji je uspeo da pređe 247 kilometra, što je ček 6 odsto više od deklarisanih 233 kilometra.
Prema Votsonovoj oceni, Peugeot 208 e se pokazao kao najveće razočaranje. Pre nego što je ostao bez struje, prešao je 259 kilometra - samo 74 procenta od zvaničnih 349.
Volkswagen Up! je drugo "autić" koji je premašio deklarisani domet. Prešavši 260 kilometara, ostvario je 5 kilometara veću autonomiju od propisane.
Nešto manje od Peugeota, razočarao je Opel Corsa koji je uspeo da pređe samo 83 odsto navedenog maksimalnog dometa, odnosno 280 umesto 336 kilometra po punjenju.
Na kraju je, kao apsolutni pobednik ovog testa izašao Renault ZOE. Taj automobil je prešao 368 kilometra, što je više nego duplo u odnosu na poslednju Hondu e. ZOE se pokazao i kao najefikasniji, budući da je njegova potrošnja od 8,36km/kWh ocenjena kao fantastična.
(Telegraf.rs)