Vozili smo Subaru Levorg 2.0i: A sada nešto sasvim drugačije

Ukoliko tražite pouzdan i praktičan automobil, a uz to karavan kojim ćete se potpuno izdvojiti iz mase, onda je to svakako Subaru Levorg

Foto: Aleksandar Savin

Najpre da razjasnimo situaciju oko imena Levorg... Subaru je ovde upotrebio akronim od tri reči LEgacy, reVOlution i touRinG. LEgacy ili „nasleđe“ je istovremeno i ime veoma popularnog modela ovog japanskog proizvođača sa kojim je ovaj automobil u direktnoj vezi. ReVOlucija jasno upućuje na način nastanaka modela, mada se ovde pre može govoriti i o evoluciji nekih prethodnih. I na kraju, „touRinG“, jer ovo i jeste karavan...

Dakle, Subaru Levorg je nastao na platformi modela Impreza, Legacy i WRX, a prvi put je predstavljen kao koncept na Salonu automobila u Tokiju, još 2013. Dve godine kasnije je stigao na evropsko tlo, kao naslednik modela Legacy SW, a ovo sada ovde je već njegova restilizovana verzija, dok je prototip druge generacije već prikazan prošlog oktobra, na salonu u glavnom gradu Japana, tako da se serijska verzija očekuje u drugoj polovini ove godine.

I sada se nalazimo pred nezahvalnim zadatkom... Treba proceniti model koji je takoreći „izlazni“ ili „odlazeći“, mada to nužno ne mora da bude loše. U toj dobi, vozilo je već „preležalo“ sve „dečije bolesti“ i sve se o njemu manje-više zna! Međutim, ovo je Subaru... Marka koja je na našem, kao i većini tržišta nedovoljno popularna i malo poznata širem krugu kupaca. Većina zna za one sportske uspehe iz WRC takmičenja, tu i tamo poneki model, ali za ovaj, malo je njih čulo... Još manje ga je uživo videlo. Pa čak i oni koji su imali priliku za to, doživljavaju ga kao neki Legacy u „kiborg“ verziji?!

Posmatran sa svih strana i raznih uglova, Levorg izgleda prilično dobro. Ima te karakteristične crte i forme, ali je generalno stav većine posmatrača veoma pozivan, pogotovo u vezi ove „fejslift“ verzije s proleća prošle godine. Prosto nekih prethodnih iskustava nema, tako da će malo ko primetiti izmene na „grilu“ napred, poklopcu motora, branicima, svetlosnim grupama i još nekim delovima?!

A opet, dimenzije su sasvim OK, za jedan porodični karavan sportskog, tj. dinamičnog izgleda. Gotovo 4,7 metara dužine, 1,8 širine i 1,5 visine, sa međuosovinskim rastojanjem od 2,6 metara obećava dosta prostora. I stvarno, prostora u kabini ima dovoljno. Napred je, zapravo, sve u redu, baš kao i pozadi, mada samo za dve osobe, dok treća treba malo da se „stisne“, jer Levorg po širini nije Legacy, već Impreza. Od iste ima prtljažnik veći za nekih šezdesetak litara, tj. u osnovi 522 litra, a kada su nasloni zadnjih sedišta preklopljeni čitavih 1.446, kao pravi porodični karavan.

Što se vozačke pozicije tiče, svako ko pamti Imprezu, ovde će se odlično snaći... Međutim, to i jeste jedan od problema Levorga. U njemu kao da je vreme stalo pre jedne decinije, što se tiče dizajna i grafike. Udobnost je odlična ako niste previše korpulentni pa vas „stežu“ sedišta. Položaj za upravljačem i preglednost su takođe odgovarajući, ali pojedini detalji u kokpitu nikako ne odgovaraju savremenoj spoljašnjoj pojavi.

Nekako, previše je tih kontrasta staro-novo, LED lampica koje upozoravaju i signaliziraju na sve i svašta uključujući sve ono iz paketa asistencije Eye Sight, te ekrana osetljivog na dodir od 6,2 inča na centralnoj konzoli. Ako se svemu tome doda još upravljač, koji inače dobro „leži“ u rukama, ali na sebi ima dvadesetak komandi, nekako sve deluje pretrpano!

Sa druge strane, oseti se malo duh „stare škole“, koji kupci ove marke upravo i žele da osete. Jer, kupac Subarua je po mnogo čemu specifičan. I on ima nešto drugačije kriterijume i prioritete. Jedna od stvari, tj. ono po čemu je Subaru najpoznatiji je simetrični pogon na sva četiri točka. U automobilskom svetu on je među najboljima, jer kada uslovi na putu postanu zahtevni, vozila ovog japanskog proizvođača ostaju pod kontrolom, točkovi imaju trakciju i vožnja je bezbedna, a što je najvažnije, za one prave zaljubljenike, zabava tek tada počinje!

Međutim, ovde zabavu malo kvari ono po čemu je još Subaru poznat, a to je bokser motor!? Taj „ravni“, zbog svoje konfiguracije prirodno izbalansirani, četvorocilindarski benzinski agregat kod ovog Levorga ima dve litre radne zapremime i 150 konjskih snaga. U prvi tren, kada se tome doda i 198 Nm maksimalnog obrtnog momenta, to bi trebalo da bude dovoljno da se izbori sa masom od 1.545 kilograma, ali utisak je da mu treba više temperamenta! Previše često potrebno je poterati ga u relativno visoke obrtaje, budući da mu je za dostizanje maksimalne snage potrebno 6.200 o/min, a maksimalnog obrtnog momenta 4.200 obrtaja u minuti!

Ipak, glavni razlog zbog kojeg je Subaru Levorg takav „lenjivac“ pa mu je do 100 km/h potrebno 11,7 sekundi nije nedostatak turbo-punjača, već CVT (Continually Variable Transmission) automatski menjač sa varijabilno kontinuiranim prenosom. On jeste „stepenovan“ i ima komande iza upravljača, ali ne pruža baš onakvu dinamiku kakvu smo očekivali.

Te manuelne komande su više „veštačke“ nego stvarne i reaguju uz dosta oklevanja. I da se do kraja razumemo... Nije to loše za jedan porodični karavan sa permanentnim pogonom na sva četiri točka, baš kao što ni maksimalna brzina od 198 km/h nije loša. Ne, ali to se u velikoj meri odražava na potrošnju goriva, koja u proseku iznosi preko 9 litara kako deklariše Subaru, a realno i litru više.

Budući da je motor u bokser konfiguraciji što omogućava nisko težište, a pogon konstantno 4x4, s tim što u normalnim uslovima 60 % snage ide napred, Levorg se sasvim primereno ponaša u krivinama... Pogotovo onim dugim i brzim. Mada to i ne treba da čudi jer je veći deo komponenti oslanjanja preuzet sa modela WRX STi, što će vam, uglavnom biti jasno kada dođete na podlogu lošijeg kvaliteta. To znači da je trim nešto tvrđi i ne prati onaj očekivani komfor, ali je zato ovaj karavan stabilno u kontaktu sa podlogom!

To ukratko znači da ćete ga sa uživanjem voziti na krivudavim putevima i da odlično odgovara na promene pravca. Preciznost upravljača je veoma dobra i ovaj karavan se dobro i lako pozicionira u krivinama. Pa, čak i kada siđete sa puta, nećete se razočarati, mada treba da imate na umu da Subaru Levorg nije namenjen izazovnijim off-road avanturama. Ono što ga u tome ograničava je klirens 135 mm, inače može... Probali smo i to! Prašina i duboko blato, čak i sa standardnim zimskim pneumaticima, ne predstavljanju nikakav problem! Jedino, da je još malo više snage, agilnost bi bila još bolja.

Ovako, Levorg ostaje „kraći“ za jedan adut u odnosu na rivale, kao što su na primer Škoda Superb Combi i VW Passat Variant, pa BMW 3 Touring, Ford Focus Wagon i drugi, kada je u pitanju vozna dinamika. CVT menjač ne samo što negativno utiče na performanse i veću potrošnju goriva, već donosi i povećanu emisiju štetnih gasova.

Detalje o specifikacijama, cenu i finalnu ocenu nakon testa pogledajte na sajtu TopSpeed

I onda na sve to dolazi još i cena vozila, koje na našem tržištu, u prilično bogatom, tačnije „kompletnom“ paketu Premium Navi Sport što podrazumeva pregršt dodatne opreme, iznosi 35.990 evra. Može i 2.000 evra jeftinije, uz nešto manje opreme, recimo bez kožom obloženog upravljača i ručice menjača, te sedišta sa plavim štepovima, nožnih komandi od aluminijuma, sistema detekcije objekta iza vozila, asistencije pri upotrebi dugih svetala, automatskog zatamnjivanja unutrašnjeg retrovizora u kojem se nalazi kamera, te kamere napred, staklenog otvora na krovu, itd.

Foto: Aleksandar Savin

Sa druge strane, Subaru ima reputaciju veoma pouzdanog vozila. Kada se na to doda i prostranost, odnosno praktičnost Levorga, svakako i oni standardni aduti kao simetrični pogon na sva četiri točka i off-road sposobnosti, te sportska elegancija koju ovaj karavan poseduje, onda interesovanje za ovaj model raste. Pogotovo kod onih tradicionalnih kupaca automobila ove marke, ali i svih onih koji žele da na neki način budu posebni i da se izdvoje iz mase!

(Telegraf.rs/Zoran Živkov/TopSpeed)