Vozili smo Peugeot 208 PureTech 100: Lavić dorastao izazovima

Novi Peugeot 208 je na konto ekstrovertnog izgleda već osvojio srca mnogih, a u kakvom se svetlu predstavlja šire posmatrano, saznali smo na međunarodnoj prezentaciji u Lisabonu, gde smo testirali model u atraktivnom GT-Line paketu, sa benzinskim motorom od 100KS

Foto: Peugeot

Svetlost dana Peugeot 208 je ugledao proletos u Ženevi, kada je na konto smelog, upečatljivog i nadasve dinamičnog dizajna pobrao aplauze javnosti. Šest meseci kasnije, evo nas na međunarodnoj dinamičnoj prezentaciji u Portugaliji, gde smo došli kako bi se bliže upoznali sa prinovom u porodici „lavova“.

Foto: Peugeot

Prvi put u dugoj istoriji ovaj francuski proizvođač koristi isto ime za mali automobil sledeće generacije. Drugim rečima, u B segmentu sve je krenulo od modela 205, kojeg je nasledio 206, pa 207 i na koncu 208. Sada, se oznaka 208 zadržala, ali se sve ostalo promenilo.

Foto: Peugeot

Dakle, pred nama je potpuno nova kreacija koja je postavljena na modularnu CMP platformu, istu kakvu koristi i Opel Corsa. Zahvaljujući tome, masa je spuštena za nekih 30 kilograma, što je od značaja, kako za voznu dinamiku tako i za ekonomičnost. Automobil je porastao za 8 cm i sada prebacuje 4 metra, za nijansu je postao uži, dok je niži za 3 cm što uopšte nije malo.

Foto: Peugeot

Prvi susret probudio je u nama onaj osećaj „kao da smo se već negde sreli“!? Jasno je da nismo, ali druga generacija Peugeota 208, sa dizajnerske strane, mnogo toga deli sa modelom 508, štaviše, izgleda kao da su dizajneri jednim delom preoblikovali „starijeg brata“ u hečbek formu. Mnogi proizvođači u poslednje vreme koriste ovaj pristup, međutim, malo kome je to pošlo za rukom ovako dobro!

Foto: Peugeot

Peugeot 208 uživo izgleda sjajno i pravi jasnu distancu od svih ostalih u klasi. Kompaktna karoserija sa dinamičnim konturama zaokružuje autentičan nastup dugim LED svetlosnim potpisom koji aludira na očnjake. Sve to se idealno uklapa sa ostalim oštrim linijama. Zadnji kraj takođe ističe simboliku lava, gde LED stop svetla asociraju na posekotine od kandžikralja životinja. Ipak, to nije sve, jer zadnjem kraju doprinose i detalji u vidu spojenih svetlosnih grupa, kao i crni segment na zadnjem braniku gde je pozicionirana „tablica“. Pomenuti elementi ne samo da parcijalno izgledaju dobro, već u čine da 208 izgleda originalnije i agresivnije.

Foto: Peugeot

Slična priča nastavlja se u kokpitu vozila. Naime, pristup je isti kao kod starije braće, te novi 208 izgleda znatno bolje - modernije i kvalitetnije. Završna obrada, izbor materijala i prateće opreme, sve je podignuto na viši nivo. Kompletnu sliku menja pre svega i-Cockpit, koji je uz to unapređen 3D efektom. Reč je o grafici koja daje trodimenzionalni izgled, te neke informacije deluju bliže od ostalih.

Foto: Peugeot

Teško je dočarati fotografijom pomenuti efekat, ali uživo je itekako efektan i zanimljiv. Ovo je jedna od stvari po kojoj se „Pežo“ izdvaja od konkurencije! Ali i-Cockpit je specifičan, toliko da neke i dalje ne uspeva da privoli na posmatranje instrumenata preko volana. Mišljenja smo da je ovde stvar navike, budući da Pežo ovde za uzvrat pruža odličnu poziciju sedenja koja skreće pažnju sa te „problematike“.

Foto: Peugeot

Što se samog rasporeda ekrana i tastera tiče, na vrhu table nalazimo 10-inčni multimedijalni displej koji dolazi u jačem GT Line paketu opreme, dok u nekim nižim dolazi manji od 7 inča koji je takođe osetljiv na dodir. Ispod njega pozicionirani su tasteri čiji oblik podseća na klavirske tipke, a predstavljaju prečice za osnovne funkcije. Jedina zamerka na rukovanje odnosi se na podešavanje klimatizacije, jer se temperatura i jačina duvanja ventilatora menja isključivo na displeju, te je kontrolisanje istih nekada nezgodno tokom vožnje.

Foto: Peugeot

Centralni greben je širok i rešen tako sužava utisak prostora za putnike napred, ali zato ostavlja dovoljno mesta za odlaganje telefona i ostalih sitnica. Ručica automatskog menjača ista je kao kod modela 3008 i 508, te ako ste čitali prethodne testove znate da je veoma laka i ergonomski nastrojena za korišćenje.

Foto: Peugeot

Kada je reč o prostoru, iako je međuosovinsko rastojanje neznatno produženo spram prethodnika, na zadnjem sedištu ima dovoljno mesta da se smeste odrasli putnici i za kraća putovanja. Napominjemo da mesta za glavu ima malo manje zbog nižeg krova, te će se oni viši osetiti malo pritisnuto. Ni prtljažni prostor od 265 litara ne očarava, jer većina konkurenata prebacuje 300 litara. I to je posledica dinamično oblikovane karoserije, koja sada dolazi isključivo sa petora vrata.

Foto: Peugeot

Mi smo za test odabrali model sa 1,2-litarskim trocilindarskim turbomotorom od 100 konjskih snaga, u kombinaciji sa ručnim šestostepenim menjačem. Atraktivni GT Line paket opreme podario nam je kožna sedišta koja pružaju dobru potporu u krivinama, a osećaj za upravljačem je kao da se nalazite u većem i težem automobilu nego što zapravo jeste.

Foto: Peugeot

Da sve bude na višem nivou interakcije između vozača i automobila, tu su režimi vožnje koji „utegnu“ ili „opuste“ odziv na gas i čvrstinu volana u zavisnosti da li ste odabrali Eco, Normal ili Sport modu. Testirana verzija sa 100 KS predstavlja zlatnu sredinu, a ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od 10 sekundi dovoljno je za gradsko „zujanje“, kao i za preticanje na otvorenom putu. Komforu u vožnji doprinosi i smanjenje buke i vibracija, što je bio jedan od zadataka za konstruktore prilikom razvoja nove platforme.

Foto: Peugeot

U skladu sa najsavremenijim trendovima, Peugeot 208 dolazi u pratnji brojnih sistema i asistencija, od kojih su neki standard, a pojedini na spisku opcionala. Među brojnim „anđelima čuvarima“ ističu se automatsko kočenje u slučaju opasnosti, prepoznavanje saobraćajnih znakova, umora vozača, upozorenje na mrtav ugao, automatsko parkiranje, kao i adaptivni tempomat sa „stop&go“ funkcijom.

Detalje o specifikacijama, cenu i finalnu ocenu nakon testa pogledajte na sajtu TopSpeed

Ne samo zbog toga, već i na osnovu onoga što smo iskusili u Portugaliji, možemo reći da je novi 208 napravio veliki skok u odnosu na prvu generaciju. U svakom smislu. Vizuelno automobil je dinamičniji, kokpit kvalitetniji, „infotejment“ sistem savremeniji. Bez ikakve dileme 208 sa svojim ekstrovertnim nastupom i specifičnim karakterom ima dovoljno potencijala da se nadmeće u B segmentu gde je trka posebno zanimljiva za „gledaoce“ i nimalo laka učenike jer najuticajniji rivali nastupaju (Fiesta, Polo, Clio, itd.) u potpuno svežim izdanjima.

(Telegraf.rs/Aleksandar Savin/TopSpeed)