Vozili smo SsangYong Korando, a ovo su naši prvi utisci
Ovih dana nalazimo se u Madridu, gde je trenutno u toku međunarodna prezentacija nove generacija SsangYongovog SUV modela Korando
Za one koji nikad nisu čuli, ali i one koji nisu sigurni odakle tačno dolazi SsangYong, u pitanju je južnokorejski brend, i to poprilično star, budući da je osnovan još 1954. godine, a pod sadašnjim nazivom posluje od 1986.
Od 1997. godine posluje u okviru Daewoo Motorsa (sada GM Korea), sve do 2010. kada ga kupuje indijska Mahindra.
Poznat, pre svega, po svojim SUV modelima – Rexton, Kyron, Actyon, brend SsangYong se do nedavno baš i nije mogao pohvaliti skladnim i atraktivnim dizajnom svojih automobila (setimo se samo Rodiusa!).
Međutim, vremena se očigledno menjaju, te smo sada u prilici da se bliže upoznamo sa novom, četvrtom generacijom modela Korando, čija je evropska prezentacija upriličena u Madridu, ovih dana.
Prvi put predstavljen još 1982. godine, baziran na popularnom Jeep CJ-7, Korando je, može se tako reći, stariji od samog naziva ovog južnokorejskog brenda. Druga generacija je stigla 1996. godine, dok se na treću C200 čekalo do 2010.
Znatno skladniji i moderniji, novi Korando je zadržao svoju SUV, tačnije krosover formu, s tim da je najveći napredak ostvaren u enterijeru, gde sve, barem na prvi pogled, deluje luksuznije i skuplje u odnosu na segment u kojem Korando nastupa.
Za pogon su odabrani novi, moderni agregat, oba u skladu sa najnovijim Euro 6d-Temp normama. Prvi je 1,5-litarski GDI turbo benzinac od 163 konjske snage i 280 Nm, dok je ljubiteljima dizela ponuđen 1,6-litarski turbodizel od 136 KS i 324 Nm.
Uz 6-stepeni manuelni, opciono se nudi i Aisinov 6-stepena automatski menjač.
Više o novom Korandu, utiscima iz enterijera i vožnje moći ćete da pročitate u narednom broju TopSpeed magazina.
(Telegraf.rs/Đorđe Pavićević/TopSpeed)