Vozili smo novi Renault Twingo, savršeni auto za gradsku vožnju
Treća generacija popularnog malog gradskog automobila Renaulta, zapravo je nastavak priče počete još 2014. godine, kada su uvedene značajne izmene prebacivanjem motora nazad koje su donele pogon na zadnje točkove
Renault je uvek voleo izazove i da se oproba u nečem novom... Pre više od dve decenije ušao je u projekat malog gradskog automobila, još u vreme kada ta klasa, barem zvanično, nije ni postojala. I napravio je Twingo. Neobičan automobil za neobične ljude. I tada, ali i sada još uvek diskutabilnog dizajna, ali mali i okretan. Konačno, od te 1992. Renault Twingo je prihvaćen i može se reći da je uspeo.
Sa novom, trećom generacijom, a sada i sa njenom restilizacijom, trebalo je otići korak dalje. Više nije dovoljno da automobil bude mali i urban, jer konkurencija je postala mnogo brojnija. Danas tržištu treba ponuditi mnogo više, a opet zadržati onu prepoznatljivost i vrline koje su kupci cenili...
Novi Renault Twingo je zato i dalje morao da ostane „mali“, ali opet da bude dovoljno veliki. Sa ukupnom dužinom od 3,61 m je za 100 mm kraći od svog prethodnika. Takođe, za 90 mm je kraći od FIAT Pande, a za 70 mm od Hyundai i10, mada svakako da nije najkraći automobil te vrste. A upravo to mu je znatno olakšalo manevarske sposobnosti i obezbedilo krug okretanja od samo 8,6 m. To znači da može da se „provlači“ kroz gužvu i da se parkira na „džepnim“ parking mestima, što ga čini kao stvorenim za gradsku vožnju.
Enterijer Twinga jeste prostran, pogotovo imajući u vidu spoljne dimenzije, no ne treba očekivati čuda.
Ključ uspeha ovde je u modularnosti, plus što francuski proizvođač ovoga puta dodatno omogućava da iskažete i svoju kreativnost kroz dodatnu personalizaciju.
Tako, sa pet vrata i potpuno preklopivim suvozačevim sedištem, novi Twingo nudi utovarnu dužinu od 2,31 m, što je rekord u odnosu na prethodnike. Točkovi su postavljeni gotovo u same „uglove“ vozila kako bi se dobilo što više prostora, a svakako i stabilnost.
Potom, položaj motora koji je pozadi ima uticaja na zapreminu prtljažnika od 188 litara, ali ne treba zaboraviti da je ovo, ipak, mali gradski automobil, te očekivati čuda.
Pogotovo ne i rezervni točak, jer za njega i nema mesta. Međutim, čini nam se da inženjeri kao da nisu do kraja iskoristili sve mogućnosti u prednjem delu vozila.
Tamo sada već duže vreme, tj. od kada je uvedena ova treća generacija, nema motora pa bi se moglo smestiti ponešto?!
Unutrašnjost je ostala jednako neobična kao i spoljašnjost...
Naravno, lagano izmenjena, sa većom mogućnošću personalizacije, a i oprema je bogatija, tako da su se sada i kod Twinga našli neki sistemi iz modela viših klasa.
Izmene je najlakše zapaziti na centralnoj konzoli, mada nova je i modernija ručica menjača, kao i „kaseta“ za lične stvari, pa multifunkcionalni upravljač, komande tempomata, kao i automatska klima.
Tu je i EASY CONNECT sistem... Zapravo, restilizovani Renault Twingo je opremljen sa dva multimedijalna sistema, R & Go i EASY LINK.
Dostupno je i povezivanje sa Apple i Android pametnim telefonima. Oni omogućavaju da koristite najpopularnije servise kao što su Vaze ili Google Maps za navigaciju i Spotifi za Apple Music za muziku.
Sedišta su, takođe, modernizovana i napravljena od kombinacije kože i štofa, u nekoj, da kažemo, polu-sportskom fazonu. Ako se osvrnemo na udobnost istih, za gradsku vožnju to je sasvim dobro.
Mesta za vozača i suvozača svakako da ima, ali putnici pozadi neće imati neku zavidan komfor.
To pomalo zbunjuje, jer Twingo je porastao u enterijeru za 22 cm u odnosu na prethodnu generaciju?! A zapravo „caka“ je u tome, što je za 10 cm spolja kraći od njega i onda ta specifična linija krova, u kombinaciji sa ovim izmenjenim dimenzijama dovodi do toga da mesta za glave putnika pozadi ima relativno malo.
U vožnji, moderni malolitražni turbo benzinac obezbeđuje ravnotežu između dobrog doživljaja dinamike i potrošnje goriva.
Ovaj motor sa oznakom TCe 95, može se kombinovati i sa automatskim menjačem Efficient Dual Clutch (EDC).
Iz zapremine 0,9 litara dobijeno je 95 KS, ali uprkos solidnoj snazi i maloj masi (oko 1.000 kg), od ovog automobila ne treba očekivati da bude „sportista“.
Ubrzanje do 100 km/h traje više od 13 sekundi, što i nije rezultat za pohvalu. Ipak, svakako da postoji prednost sa samim položajem motora, gde buku ostavlja iza sebe...
Lakoća upravljanja itekako je prisutna u svakom trenutku, što je dobro u gradskim uslovima vožnje, ali auto-putu i pri većim brzinama, to kod manje iskusnih vozača neće izazvati spokoj. Jednostavno, danak malom međuosovinskom rastojanju i okretnosti je negde morao biti „plaćen“.
To ne znači da je Twingo nestabilan, jer tvrdoća oslanjanja je dobro odmerena i neprijatno naginjanje u krivinama je svedeno na minimum. Čak i neravnine na putu podnosi sasvim dobro.
Na kraju, Renault definitivno i sa restilizovanim modelom Twingo nastoji da isprati one trendove i bude drugačiji... I u tome je uspeo.
Postigao je, tačnije zadržao neobičan, a prepoznatljiv stil, dodao dosta opreme i savremenih bezbednosnih sistema, te obezbedio sasvim dobru voznu dinamiku i okretnost u gradskoj vožnji.
Međutim, od ovog automobila ne treba očekivati previše kada se nađe na „otvorenom“ putu. On je jednostavno, gradski šarmer...
Automobil kod kojeg ćete moći da kombinujete i boje karoserije, uključujući i one nove - Mango žuta i Kvarc bela, unutrašnje i spoljašnje, dodajete nalepnice i menjate naplatke itd. Možete napraviti skoro stotinak verzija, od diskretnog do ultraupadljivog.
Samo je pitanje - ko šta voli?
Detalje o specifikacijama, cenu i finalnu ocenu nakon testa pogledajte na sajtu TopSpeed
(telegraf.rs/TopSpeed)