Zver: Mercedes je upravo predstavio najbrži kompakt na svetu - AMG A 45
Audi je skinut sa svog trona
Moćno 'hothatch oružje iz Mercedes-AMG-a iz četiri cilindara razvija 387 konjskih snaga, odnosno 421 u jačoj varijanti S, čime su A 45 i CLA 45 postali najjači kompaktni automobili u istoriji i pravi mali 'superautomobili'
Nakon što je Mercedes prošle godine predstavio novu generaciju A-klase, svi fanovi željno su iščekivali ovaj trenutak. Dolazak najjače verzije. Sportska, ali nedovoljno snažna verzija A 35/CLA 35 nije ih zadovoljila, želeli su najjače oružje u kompaktnoj klasi automobila. I evo ga, ono je napokon tu.
Mercedes-AMG danas je pokazao službene fotografije i sve tehničke podatke o novim modelima iz AMG porodice. To su, naravno A 45 i CLA 45, 'hardcore' varijante A-klase, odnosno CLA-klase Mercedesovih automobila.
Novim kompaktnim sportskim modelima marka Mercedes-AMG još jednom demonstrira visoku kompetentnost u razvoju,
- Potpuno smo redizajnirali modele '45' – od motora i mjenjača do šasije, od savršeno konstruisanog pogonskog sklopa do strukture karoserije i, naravno, dizajn – a sve s jednim ciljem: podizanjem dinamike vozila i sportskog iskustva vožnje do dosad nezamislivog nivoa u kompaktnoj klasi. Prezentacijom ovoga, našeg najsnažnijeg i najdinamičnijega kompaktnog sportskog automobila, ojačavamo značaj ovoga segmenta u našoj strategiji rasta, kaže
Tobias Moers, predsednik Upravnog odbora kompanije Mercedes-AMG GmbH.
Ono što nas sve najviše zanima je motor koji se krije u ovim automobilima. Oba modela dele 2,0-litarski turbobenzinac s četiri cilindra i dve varijante snage.
U "običnoj" verziji ovaj motor razvija 387 KS, a u snažnijoj čak 421 KS, čime je za 21 KS premašen rekord najsnažnijega kompaktnog automobila. To je do danas bio Audi RS3, ali sada Mercedes preuzima glavnu reč.
Motor je u obe verzije uparen s novim menjačem AMG Speedshift DCT-8G s osam brzina i već poznatim pogonom na svim točkovima - 4MATIC+.
On je aktivan i potpuno promenjiv u zavisnosti od načina i moda vožnje. Tu je naravno i Drift mode, koji zahvaljujući novom zadnjem diferencijalu omogućava spektakluarna proklizavanja.
Što se izgleda tiče, novi AMG-i opremljeni su sportskim i agresivnim branicima i pragovima, zadnjim difuzorom uz četiri izduva, a u slučaju modela A 45 i – zadnjim spojlerom.
U unutrašnjosti su iste funkcije i tehnologija kao i u standardnim modelima.
Tu su sistem MBUX i dva velika displeja, kao i specifični prikazi i meniji karakteristični za sportske modele AMG, a u interijer su ugrađena prava sportska sedišta, sportski menjač i puno žuto-crvenih detalja i grafika.
(Telegraf.rs/24sata.hr)