Zaboravite sve što su vas učili u auto školi: Ovo je jedini pravilan način držanja volana
Ako ste učili da vozite pre desetak godina, verovatno su vas učili da držite volan u poziciji "10 i 2". Međutim, moderna vozila i njihovi bezbednosni sistemi zahtevaju drugačiji pristup, a pogrešan položaj ruku na volanu može da dovede do ozbiljnih povreda u slučaju nesreće.
Tradicionalni način držanja volana u poziciji "10 i 2" može biti izuzetno opasan kada se aktiviraju vazdušni jastuci, upozoravaju stručnjaci.
Silvija Moris, zadužena za edukaciju u australijskom autoklubu RACV, objašnjava da ovakav položaj ruku značajno povećava rizik od povreda šaka, ruku i lica prilikom aktiviranja vazdušnih jastuka u sudaru.
Kako pravilno držati volan?
Umesto visoke pozicije "10 i 2", eksperti sada preporučuju držanje volana u položaju "9 i 3", što je ne samo bezbednije, već i ergonomski prirodnije za vozača. Ovaj položaj omogućava bolju kontrolu nad vozilom, lakši pristup pokazivačima pravca i brisačima, a ujedno smanjuje rizik od povreda u slučaju aktiviranja vazdušnih jastuka.
Moderna tehnologija menja pravila vožnje
Zanimljivo je da je stara preporuka za položaj ruku imala smisla u vreme kada automobili nisu imali servo upravljač. Nekada je za okretanje volana bila potrebna značajno veća sila, pa je položaj "10 i 2" omogućavao bolju polugu i lakše manevrisanje. Današnji automobili, opremljeni servo upravljačem i naprednim sistemima asistencije, zahtevaju mnogo manje fizičkog napora za upravljanje.
Dodatno, moderni volani često su opremljeni različitim komandama i touch kontrolama koje su dizajnirane upravo za korišćenje u položaju "9 i 3". Ovo dodatno potvrđuje da je promena položaja ruku na volanu prirodna evolucija u skladu sa razvojem automobilske tehnologije.
"Najvažnije je pronaći stabilnu poziciju sa obe ruke na volanu koja omogućava punu kontrolu nad vozilom i brzo reagovanje u kritičnim situacijama", naglašava Morisova.
(Telegraf.rs)