Nije kao zimi, ali nije ni malo: Koliko pada domet električnih automobila na vrućini?

N. M.
Vreme čitanja: oko 1 min.

Za optimalan rad, baterijama električnih automobila odgovara spoljašnja temperatura između 15 i 25 stepeni Celzijusa

Foto: Wikimedia Commons/Steve Jurvetson

Domet električnih automobila može značajno pasti na visokim temperaturama, što često prolazi nezapaženo u poređenju sa zimskim uslovima. Za optimalan rad, baterijama električnih automobila odgovara spoljašnja temperatura između 15 i 25 stepeni Celzijusa. Kada temperatura prelazi ovaj raspon, energija se troši ne samo na vožnju, već i na održavanje baterije u optimalnom temperaturnom opsegu, što direktno utiče na domet.

Prema istraživanju koje je sproveo Recurrent, u kojem je analizirano oko 7500 električnih vozila, otkriveno je da visoke temperature mogu smanjiti domet automobila čak do trećine. Njihova analiza pokazuje da domet počinje da opada već na temperaturi od 27°C, gde gubitak iznosi oko 2,8%. Kako temperatura raste, gubitak postaje značajniji—na 32°C domet opada za 5%, dok na 35°C gubitak iznosi 15%. Na 38°C, domet može pasti za čak 31%, što znači da bi automobil koji inače prelazi 450 km sada mogao preći samo 310 km.

Toplotne pumpe, koje su prisutne u nekim vozilima, mogu smanjiti ovo opterećenje i samim tim ublažiti gubitak dometa. Ipak, značajan pad efikasnosti na visokim temperaturama ukazuje na to da toplota može biti veliki izazov za električna vozila, iako možda nije toliko izražen kao zimi.

(Telegraf.rs)