10 najčudnijih zakona o vožnji koje treba znati prilikom putovanja u inostranstvo
Neke kazne idu i do 5000 funti
Svaka država ima brojna pravila vožnje koja prvenstveno imaju za cilj da povećaju bezbednost na putevima i obezbede poštovanje drugih. Međutim, zakoni u nekim zemljama mogu zvučati čudno kako lokalnim vozačima, tako i posetiocima. Stručnjaci iz kompanije za podatke o automobilima carVertical navode neke od najzanimljivijih zakona o vožnji iz celog sveta.
Mnogi pešaci su verovatno doživeli neprijatnu situaciju da ih zapljusne automobil koji juri dok pada kiša. U Ujedinjenom Kraljevstvu, takvi neodgovorni vozači mogu da privuku pažnju policije: u zavisnosti od okolnosti, mogu se suočiti sa kaznama u rasponu od 100 do 5000 funti, kao i dobiti kaznene poene.
Švajcarci izuzetno poštuju noćni mir i imaju brojne zakone kojima se ograničava buka. Od 22 sata do 7 sati ujutro ne smeju se glasno zatvarati vrata, hauba ili prtljažnik automobila. Osim toga, vozačima je zabranjeno naglo ubrzavanje i remećenje mira u stambenim zonama. Na semaforu, motor vozila mora biti ugašen.
Neobični propisi o automobilima su najčešći u Americi. U Jangstaunu u državi Ohajo, zabranjeno je da automobil ostane bez goriva. Gradska vlast podstiče vozače da u rezervoaru imaju dovoljno goriva kako vozila ne bi ostala na raskrsnicama i time ugrozila druge učesnike u saobraćaju.
Izdavanje personalizovanih registarskih tablica u Nju Džerziju odvija se pod strogom kontrolom. Ako vozač dobije kaznu za vožnju u pijanom stanju ili neodgovornu vožnju, personalizovane tablice mu se zabranjuju na period od 10 godina.
Skretanje pažnje tokom vožnje može otežati kontrolu vozila, pa neke zemlje preduzimaju mere za zaštitu vozača od sopstvene nepažnje. Na Kipru je zabranjeno konzumiranje hrane ili pića za volanom.
U Australiji je vozačima zakonom zabranjeno da voze sa delom tela izvan vozila. Ovaj zakon ima za cilj smanjenje broja nesreća pri prolasku automobila pored drugih vozila. Jedini izuzetak je kada migavci na vozilu ne rade, a vozač treba da signalizira nameravanu promenu smera vožnje ostalim učesnicima u saobraćaju.
U Švajcarskoj je zabranjeno kontinuirano snimanje saobraćaja pomoću auto-kamere, koja se može uključiti samo za snimanje važnih događaja na putu. Lica koja se snimaju moraju o tome biti obaveštena. Teško je reći kako se ovo sprovodi u praksi, čak i Švajcarcima.
Portugalsko zakonodavstvo je možda najstrože u ovom pogledu – snimanje drugih učesnika u saobraćaju je zabranjeno, a kamera se uopšte ne sme držati u automobilu. U Luksemburgu je takođe zabranjena upotreba auto-kamera, iako ih je dozvoljeno držati u automobilu.
Pad koncentracije vozača je uzrok mnogih saobraćajnih nesreća. Da bi se smanjio broj saobraćajnih nesreća, u Francuskoj je 2015. godine uveden zakon koji zabranjuje korišćenje slušalica tokom vožnje.
U borbi protiv velikih saobraćajnih gužvi, u Manili, glavnom gradu Filipina, sprovodi se kontrola korišćenja određenih puteva u zavisnosti od dana u nedelji. Na primer, vozilima čije se tablice završavaju brojem 1 ili 2 zabranjeno je korišćenje određenih puteva ponedeljkom od 7 do 19 časova. Međutim, neki vozači zaobilaze ovaj zakon tako što koriste dva automobila i biraju onaj koji je dozvoljen tog dana.
Na putovanju u Rumuniju, vozači treba redovno da održavaju čistoću automobila. Ako policijski službenici vide da su stakla na vozilu prljava i mogu da ometaju vidljivost, vozač će biti kažnjen.
U Estoniji se tokom zime postavljaju posebni ledeni putevi kojima vozači mogu da prelaze jezera ili reke na određenim mestima i tako brže stignu do odredišta. Zakonima se strogo reguliše putovanje po ledu, pa vozači treba da budu veoma oprezni. Preticanje drugih vozila nije dozvoljeno na zaleđenim putevima, a pojasevi se ne smeju vezivati tokom putovanja. Zaleđeni putevi se mogu koristiti samo tokom dana, a vidljivost mora biti najmanje 300 metara. Putovanje po ledenim putevima je zabranjeno u maglovitim danima, kada je vidljivost svega nekoliko desetina metara.