Da li se može vući pokvareni električni automobil?
I električni automobili se mogu pokvariti, a kad se pokvare, šlepovanje nije opcija
Priroda električnog pogona je drugačija od benzinskog motora. Okretanje točkova znači proizvodnju električne energije, a pošto menjač nema klasičan neutralni hod, postoje opasnosti od oštećenja.
Ovu situaciju je pojasnio tehnički savetnik u HAK-u Marin Morava, koji je za Reviju HAK rekao: "Električna energija stvara se tokom vuče, pogonski sklop nije aktivan, pa može doći do pregravanja električnog pogona. Mada prenosnik električnog automobila ima neutralni položaj, on je samo naminjen otpuštanju kočnica da bi se automobil u slučaju kvara mogao pomaknuti nekoliko metara za prevoz na kamionu za pomoć na putu."
I to nije sve jer je velika verovatnoća da pri vuči neće raditi servo mehanizam kočnica, a ako tome dodamo veliku masu električnog automobila, jasno je da će vozilo biti teško zaustaviti. Konačno, tu je i električni servo uređaj upravljača koji je bez struje neupravljiv.
Ako vozite električni automobil, u korisničkom priručniku automobila pronaći ćete sve informacije o postupcima pri kvaru automobila. Na vuču električnih automobila se ne treba oslanjati u slučaju nužde jer su mogući problemi mnogo veći od benefita, poručuju iz Revije HAK.
Postoji rešenje
U Velikoj Britaniji AA u standardnoj opremi za pomoć na putu ima i poseban točak. Razvili su ga samostalno, a radi se o točku koji je izveden tako da se spoljašnji deo vrti, dok je centralni deo fiksan. S takvim točkovimaa mogu se vući terenska vozila s 4x4 pogonom, ali i električni automobili.
Dalje, postoje električni automobili s menjačima koji imaju "pravi" prazni hod. Jedan od njih je Nissan Leaf, naglašava Green Car Reports.
(Telegraf.rs)