Aplikacija koju svaki vozač u Srbiji treba da ima

Za značajno smanjenje gužvi na autoputevima Srbije, a naročito na naplatnim rampama, vozači mogu da zahvale elektronskoj naplati putarine

Foto: Srđan Bosnić

Svi korisnici ovog sistema naplate, godinama zaobilaze gužve koje se formiraju u kolovoznim trakama u kojima se putarina plaća ručno i na taj način skraćuju sebi vreme putovanja. Ipak, ni ovaj vid plaćanja nije bio savršen u prvih nekoliko godina – pored činjenice da su samo pravna lica imala mogućnost elektronske naplate putarine, vozači su morali da budu sigurni da na svom TAG-u imaju sredstva potrebna za prolazak kroz naplatnu rampu, a minimum koji je bio potreban za uplatu bio je 2.000 dinara. Neretko se dešavalo da korisnici nisu imali dovoljno novca na TAG-u i samim tim nisu mogli da prođu rampu, usled čega se i u "brzoj" traci stvarala gužva.

Ipak, 2019. godine i ovaj problem je otklonjen, i to kreiranjem ENPay Postpaid taga i sistema naplate koji podrazumeva plaćanje posredstvom platne kartice i to na kraju svakog meseca. Tvorac ovog postpaid sistema i ENPay mobilne aplikacije je kompanija Allyes d.o.o, sa čijim suosnivačem, Milanom Stefanovićem i direktorom, Ivanom Topličićem, smo razgovarali o procesu sprovođenja ideje i kreiranju biznisa.

Foto: Srđan Bosnić
  • Otkud ideja za postpaid elektronsku naplatu putarine?

M.S: Kao vozači, svi smo, bar jednom, bili u situaciji da se posle izvesnog vremena, na prilazu naplatnoj rampi zapitamo da li imamo dovoljno novca na TAG-u i da li će se rampa podići. Želeli smo da neutrališemo tu nesigurnost i nelagodan osećaj izazvan potencijalno negativnim odgovorom. U eri digitalizacije, a prateći savremene trendove koje su već uveliko prisutni i u saobraćajnoj infrastrukturi, razmišljali smo kako da omogućimo povećanje zadovoljstva svim učesnicima u saobraćaju i doprinesemo povećanju komfora putovanja bilo da putuju u privatne ili poslovne svrhe. Upustili smo se u razvoj ENPay aplikacije, sa glavnim ciljem da se vozačima olakša brži i efikasniji prolaz kroz naplatne stanice na autoputevima Republike Srbije, bez razmišljanja o pitanjima koja su se nametala u prethodnom periodu.

Kreirali smo aplikaciju ENPay za Postpaid sistem naplate putarine i omogućili svim vozačima, ne samo efikasaniji načina naplate putarine, uz minimalno zadržavanje na naplatnoj stanici, već i da u svakom trenutku putem ENPay aplikacije imaju uvid u sve podatke o svojim putovanjima u prethodnom periodu, kao što su izveštaj o ukupnom zaduženju, datumu i vremenu prolaska i nazivu naplatne stanice, iznosu utrošene putarine i dr. Od samog starta sebe smo videli kao nekoga ko ne menja već unapređuje "pravila igre", kao partnera koji kreira maksimalnu dodatu vrednost za sve učesnike u saobraćajnoj industriji.

  • Koliko je vremena bilo potrebno za razvijanje ovakvog sistema naplate?

M.S: Imajući u vidu veoma zahtevan celokupan ekosistem koji je potreban za funkcionisanje ENPay sistema, bilo nam je potrebno skoro dve godine od ideje, preko razvoja do puštanja aplikacije u rad.

  • Koje benefite imaju vaši korisnici i koliko ih je za sada?

I.T: Osnovni benefit je sigurnost da će se rampa uvek podići i komfor koji korisnici dobijaju time što neće morati da razmišljaju o stanju na svom TAG-u. U svakom momentu imaju jasan pregled i specifikaciju svih troškova dostupnu jednim klikom na telefonu. Kod Postpaid sistema naplate, vozači nemaju zarobljena sredstva i plaćaju samo ono što potroše, putem kartice i to na kraju meseca. Najbolje je poređenje sa pri i postpaid modelom računa za mobilni telefon, samo što kod nas nemate pretplatu za postpaid. ENPay aplikacija za sada broji oko 40.000 zadovoljnih sugrađana, dok je preko 800 kompanija tj. pravnih lica prepoznalo benefite koje nudimo.

Foto: Srđan Bosnić
  • Na koji način građani mogu da dođu do svog taga?

I.T: Kako se trudimo da uprostimo stvari na drumovima, tako se zalažemo da korisnici sve mogu odraditi i iz fotelje – svi zainteresovani mogu preuzeti ENPay aplikaciju sa App Store ili Google Play prodavnica, registrovati svoj nalog i poručiti TAG na kućnu adresu. Za one koji vole fizički da posete mesto prodaje i na licu mesta preuzmu TAG, naša centrala je u ulici Milutina Milankovića 134g, gde svi novi i postojeći korisnici mogu dobiti asistenciju, odraditi rekonfiguraciju postojećih TAG-ova i slično. Sem centralne lokacije, prisutni smo na još 17 lokacija u Srbiji. Detaljan spisak i moguće usluge za svaku od lokaciju su prikazane na našem sajtu – Enpay.rs.

  • Da li tag za postpaid naplatu putarine važi i van granica Srbije? Ako ne, ima li naznaka za proširenje na ostala tržišta?

M.S: Postpaid sistem za naplatu putarine ENPay za sada funkcioniše samo u Republici Srbiji, a pokrenute su aktivnosti za proširenje na sve zemlje Adrijatik regije. Sve mogućnosti ENPay aplikacije tokom prošle godine prepoznala je IT kompanija Planetsoft, koja je svojim ulaskom u vlasništvo pokazala da je uvidela potencijal, a njihovo regionalno prisustvo kroz svoje kompanije u različitim zemljama omogućilo je pokretanje procesa razvoja dodatnih modula za proširenje naplate putarine, za početak, na teritoriju Bosne i Hercegovine.

  • Šta saradnje sa partnerima mogu doneti korisnicima ENPay aplikacije?

I.T: Cilj je da ENPay aplikacija postane primarna aplikacija za sve vozače u Srbiji, iz tog razloga smo krenuli sa formiranjem ekskluzivnog ekosistema partnera sa kojima ćemo, u dogledno vreme, definisati zajedničke pakete usluga i pojedinačne benefite za naše korisnike. Trenutno se u tom ekosistemu nalaze Yettel (bivši Telenor), Pneumaster, lanac vulkanizerskih radnji i naš primarni partner, Sava Osiguranje. Tokom marta meseca, naši i korisnici Sava Osiguranja imaće prilike da dobiju znatne popuste, poput 500 kilometara besplatne putarine.

(Telegraf.rs/PR)