Sumnjate na akumulator? Evo kako da sami proverite da li je zaista počeo da slabi

Do pražnjenja akumulatora najčešće dolazi kod vozila starijih od dve godine, kojima je zbog većeg broja ciklusa punjenja i pražnjenja smanjen kapacitet baterije

Foto: Pixabay

Stepen napunjenosti akumulatora vašeg automobila možete, na jednostavan način, proveriti tako što ćete se po mraku parkirati ispred zida, isključiti motor i uključiti kratka svetla. Ukoliko svetlo nakon kratkog vremena postane tamnije, to je znak da vaš akumulator slabi.

Naravno, akumulator uvek možete proveriti i voltmetrom, ali on baš i nije čest deo alata i uređaja u prosečnom domaćinstvu.

Potrebno je da obratite pažnju i kod zatvaranja vrata, jer ako ih ne zaključate, ili zaboravite da isključite sveto u kabini, kod nekih automobila će ono ostati uključeno.

Ukoliko automobil prenoći sa uključenim osvetljenjem putničkog prostora, akumulator može da se isprazni do tog nivoa da sledećeg jutra nećete moći da pokrenete motor, što je najčešći problem, pogotovo kada je vreme hladnije.

Do pražnjenja akumulatora najčešće dolazi kod vozila starijih od dve godine, kojima je zbog većeg broja ciklusa punjenja i pražnjenja smanjen kapacitet baterije.

Foto: Pixabay.com

Svetla u kabini

Starija vozila su najčešće opremljena jednom sijalicom za osvetljenje putničkog prostora snage 5W, dok novija i veća vozila imaju i do tri sekcije osvetljenja u putničkom prostoru, piše Revija HAK. Opremljenija vozila dodatno mogu da imaju osvetljenje zadnje klupe i putničkog prostora, što znatno povećava broj sijalica, odnosno potrošača, umesto jedne, može imati i do pet.

Struja koja protiče električnim instalacijama vozila u stanju mirovanja je između 0,4 i 2 ampera, u zavisnosti od broja sijalica, što starijem akumulatoru može da predstavlja problem.

Problemi sa pokretanjem motora mogu da nastupe već nakon petog sata rada sijalica u stanju mirovanja. U akumulatoru će ostati nešto struje, ali je to nedovoljno za pokretanje motora.

Problem u prekidaču

Ova vrsta problema se najčešće događa kada se vrata vozila ne zatvore u potpunosti ili se unutrašnja rasveta uključi na prekidaču po završetku vožnje. Takođe, i kada se po završetku vožnje napusti vozilo, a prekidač se ručno ne vrati na automatsko isključivanje, odnosno napusti vozilo očekujući da će se unutrašnje svetlo samo isključiti.

Mnoga vozila, po zaključavanju, imaju funkciju gašenja unutrašnje rasvete od dve do 10 sekundi nakon zaključavanja vozila. Kad zaključavamo vozilo već po automatizmu očekujemo da će se to svetlo ugasiti, ali ako ne zatvorimo vrata dovoljno ona će kod nekih modela ostati i dalje uključena.

Pixabay.com

Srećom, na ovaj problem nova vozila uglavnom su imuna, jer čak i u slučaju otvorenih vrata sledi gašenje svetala za desetak minuta. Ako imate stariji automobil, nije loše sačekati posle zatvaranja vozila da se svetla ugase.

Kontrolišite da li ste isključili sve potrošače u vozilu od spoljašnjeg do unutrašnjeg osvetljenja, kao i povezanih potrošača u auto upaljaču kako ne bi došlo do nepotrebnog pražnjenja akumulatora vozila i nemogućnosti pokretanja motora.

Ako vozilo ne može da se pokrene usled prepoznatljivih simptoma praznog akumulatora, preporuka je kontaktirati pomoć na putu i potražiti savet stručnjaka.

(Telegraf.rs)