Ako ovih dana ne možete da upalite auto ujutru, ne mora da znači da je kriv akumulator
Ako ste nedavno zamenili akumulator, a i dalje imate problema sa paljenjem, možda se problem vašeg automobila nalazi u alternatoru
Dok motor vozila radi, zadatak alternatora je da snabdeva električnom energijom sve potrošače u vozilu, i da višak struje skladišti u akumulatoru. Ukoliko dođe do kvara alternatora, dalja vožnja neće biti moguća. Zato, da bi se proverilo stanje ovog važnog dela, potrebno je preduzeti nekoliko koraka.
Za početak, nabavite multimetar (uređaj prikazan na gornjoj slici) veoma koristan uređaj za električna merenja i podesite uređaj na merenje volti.
Potrebno je da obavite osnovno očitavanje na akumulatoru dok je automobil ugašen. Da biste to postigli, povežite crni i crveni kabl multimetra sa odgovarajućim klemama na akumulatoru koje su obeležene istim bojama.
Multimetar će izvršiti očitavanje, a akumulator koji je u dobrom stanju prikazaće rezultat od oko 12 volti. Potom je potrebno upaliti vozilo i ponovo povezati multimetar sa akumulatorom na isti način.
Ovog puta, vrši se očitavanje struje koju alternator isporučuje i koja bi trebalo da se kreće u rasponu od 13.9-14.3 volti. Ukoliko je rezultat niži, vašem alternatoru se verovatno bliži kraj, a ako je voltaža ista kao i kada je vozilo bilo ugašeno, to je znak da alternator uopšte ne radi i da mora biti zamenjen.
Ono na šta treba obratiti pažnju, a tiče se novijih automobila, je postojanje sistema za nadzor akumulatora. Da li je vozilo opremljeno ovim sistemom vršite pregledom kabla akumulatora sa negativnim polom. Ukoliko postoji crni konektor na negativnoj klemi ili konektor koji je uvijen oko akumulatorskog kabla sa negativnim polom, vaš automobil je opremljen ovim dodatkom.
Ovaj sistem nadzire izlaznu struju akumulatora i usklađuje funkcije alternatora u odnosu na to, a pored toga pozitivno utiče na potrošnju goriva i produžava radni vek samog alternatora.
Kako ovaj sistem može prouzrokovati netačno očitavanje struje koju isporučuje alternator, neophodno je da pri merenju prethodno izmerite voltažu akumulatora dok je vozilo ugašeno, a tek potom očitate i struju alternatora, kako biste mogli da uporedite podatke.
Situacija u kojoj vaše vozilo ima problema sa paljenjem, a istovremeno je opremljeno sistemom za nadzor akumulatora, ipak zahteva pregled električara. No pre toga, ovo bi bile korisne smernice za to, šta uraditi kada se upali lampica sa slikom akumulatora na instrument tabli.
(Telegraf.rs)