Pet najvitalnijih delova automobila koje obavezno treba proveriti nekoliko meseci pre početka zime

Uz česte kiše, manjak dnevog svetla i zahtevnije uslove u saobraćaju, i naizgled manji nedostaci mogu da zagorčaju život vozaču...

Foto-ilustracija: Shutterstock

Letnji meseci su doba godine u kome vozači obično prevaljuju najviše kilometara. To je sezona godišnjih odmora, kada se i oni inače neskloni maratonskim vožnjama odlučuju na dalja putovanja. Upravo zato tada često dolazi do "zamora materijala", pa je početkom jeseni preporučljivo obaviti kontrolni servisni pregled i proveriti stanje najvažnijih delova automobila - kočnica, vešanja, motora, guma…

U hladnijem delu godine česte su kiše i magla, manje je dnevnog svetla i uslovi za vožnju su generalni zahtevniji, čime i naizgled manji tehnički nedostaci mogu predstavljati ozbiljan rizik po bezbednost. Možda najbolji primer za to su metlice brisača. Na prvi pogled, njihova dotrajalost i slabije funkcionisanje mogu se učiniti manje važnima, ali ukoliko iznenada dođe do jačeg pljuska, vozač zbog njih lako može da previdi druga vozila ili pešake.

Foto: Pixabay

Sa druge strane, postoji niz nedostataka koji dolaze do izražaja tek sa pojavom hladnijeg vremena. Ona ne moraju nužno da utiču na bezbednost, ali mogu ozbiljno da zagorčaju život vozaču, piše Jutarnji.

Na primer, neispravan akumulator. Pri nižim temperaturama izdržljivost akumulatora drastično pada, pa se vlasnicima onih starijih od 5 godina može dogoditi da u jednom trenutku više ne mogu da pokrenu vozilo. A do toga, neretko, dođe u najgorem trenutku.

Takođe, jedna od stvari koju svakako treba proveriti nakon leta jeste rashladna tečnost, naročito ako nije menjana duže od tri godine. Neadekvatna otpornost tečnosti na niske temperature može dovesti do velikih i skupih oštećenja motora.

Pixabay.com

Pet najvitalnijh delova na koje obavezno treba obratiti pažnju

  • Kočnice - vlagu i prašinu je teško izbjeći na putevima, a sve to loše utječe na kočnice, a često je potrebno samo očistiti zadnje doboše. Sa dolaskom zime i bljuzgavice situacija se pogoršava, kao i u slučaju korozije na diskovima.
  • Svetla - Današnji plastični farovi mehanički se oštećuju u dodiru sa kamenčićima i prljavštinom sa puta, i vremenom postaju hrapavi i puni rupica. Hrapava površina nepravilno rasipa i prigušuje svetlo, pa je rešenje u ovom slučaju poliranje farova.
Foto: Unsplash
  • Auspuh - Propusnost izduvnog lonca je, uz loše stanje motora, jedan od glavnih razloga padanja na testu kontrole izduvnih gasova. Dotrajalost i sitna mehanička oštećenja, u zimskom periodu zato mogu da izazovu problem, pošto je tada izduvni sistem i tako više izložen propadanju.
  • Gume - Zbog trenja sa podlogom dolazi do trošenja guma, što uzrokuje produženi zaustavni put tokom kočenja. Letnja guma u zimskom periodu mora da ima najmanju dubinu šare od 4 milimetra, pa se svakako bolje rešenje koristiti kvalitetne zimske gume.
Foto: Shutterstock
  • Vešanje - Slabo održavani putevi i česta vožnja preko visokih ležećih policajaca i drugih horizontalnih prepreka loše utiču na stanje vešanja. Zato nije loše, pre zime, proveriti geometriju točkova i stanje amortizera. Dublja ulegnuća, tragovi rđe na klipnjači ili oštećenja gumenih ležajeva signal su za zamenu.

(Telegraf.rs)