Ako auto troši previše ulja, možda je vreme za hemijsko čišćenje

Najbolje rešenje za uklanjanje naslaga iz motora je njegovo kompletno rastavljanje i detaljno čišćenje, ali je to moguće uraditi i na jednostavniji i jeftiniji način...

Foto: Shutterstock

Jedna od najčešćih problema automobilskih motora je prekomerna potrošnja ulja, a jedan od uzroka te pojave može biti prljanje, odnosno stvaranje naslaga na klipnim prstenovima (karikama). Naslage je nekada moguće ukloniti relativno lako i jednostavno - hemijskim čišćenjem.

Naime, u automobilima se nalaze stotine tipova motora, ali su njihove konstrukcije u osnovi slične. To se odnosi na cilindre, klipove i karike, čija je funkcija da ostvare nepropusnost između njih. Tako je kod skoro svih motora sa unutrašnjim sagorevanjem.

Obično se na svakom klipu nalaze tri prstena, i ako oni ne funcionišu kako treba, motor gubi kompresiju i snagu, pa počinje da troši više goriva i ulja, a delovi koji su u direktnom kontaktu mehanički se troše. Naravno, to se dešava i zbog loše konstrukcije i zbog grešaka u materijalu.

Foto: Shutterstock

Naslage koje se stvaraju u motoru su često izvor problema. Najbolje rešenje je kompletno rastavljanje motora, čišćenje, otklanjanje nedostataka, jednostavno rečeno, kompletan remont motora. Naravno takvo rešenje nije jeftino, a moguće su i greške.

Međutim, za uklanjanje naslaga, u nekim slučajevima, moguće je "hemijsko čišćenje", koji je neuporedivo jeftinije, jednostavnije i brže, ali ne donosi uvek željene rezultate.

Takav postupak se može pojednostavljeno opisati kao: skidanje svećica, ulivanje sredstva za čišćenje u cilindre, pažljivo pomeranje klipova okretanjem radilice, sve dok se nečistoće ne "rastope", nakon čega ih treba ukloniti. Ovaj postupak može da traje od nekoliko sati do nekoliko dana.

Foto: Unsplash

Za hemijsko čišćenje motora postoje različiti aditivi, pa je najbolje koristiti proizvode proverenih proizvođača. Postoje i "alternative iz kućne radionice", kao što je na primer mešavina petroleja i kerozina, pa čak i "majstori" koji će u cilindre sipati koka-kolu, pišu Automobili.ba.

Naravno, preporuka je da sve takve "zahvate" prepustite iskusnom mehaničaru, koji će znati da proceni da li je dovoljno obaviti samo hemijsko čišćenje, ili je potrebno raditi kompletan remont motora.

(Telegraf.rs)