Ovo obavezno morate da znate da biste pravilno pokrenuli auto po mrazu

Ne "palite" motor dok ne očistite sva stakla, ne turirajte hladan motor, vozite oprezno i bez žurbe...

Foto: Unsplash

Sa prvim jutarnjim mrazevima, počinju i prvi zimski problemi sa automobilom. Motor teže "pali", posebno kod starijih i onih vozila koja nisu potpuno ispravna. Rano ujutru može da nas sačeka i led na staklima.

Pre polaska, temeljno očistite sva stakla, kao i svetla i migavce. Opasno je krenuti sa zamagljenim staklima jer time ugrožavate bezbednost usled loše vidljivosti.

U sistemu za pranje vetrobrana treba da se nalazi tečnost koja se ne ledi na niskim temperaturama. Led treba uklanjati strugalicom, a ne brisačima. Ako na to ne pazite, lako možete oštetiti gumene metlice brisača.

Ne zaboravite da očiste i spoljne retrovizore.

U prvih nekoliko minuta rada, motor se malo zagreje pa iz ventilacionih otvora počinje da suši vlagu sa unutrašnje strane stakala. Važno je pri ruci imate i mekanu krpu, kako biste, po potrebi, mogla da obrišete unutrašnju stranu šoferšajbne, podseća Autoportal.

Vozite oprezno

U početku vozite oprezno i bez žurbe, pošto je potrebno sačekati da se motor potpuno ugreje, a ventilacija počne da radi punim intenzitetom.

Oprez je važan i zbog hladnih guma, koje na hladnom asfaltu loše prijanjaju pa se povećava rizik od proklizavanja, kod kočenja i brže vožnje u krivinama.

Problem je posebno izražen ako vozite sa letnjim gumama, pa ako nekim slučajem do sada i niste stavili zimske pneumatike, sada je krajnje vreme da to uradite - gužve kod vulkanizera su prošle.

Foto: PIxabay.com

Prvi mrazevi su najopasniji, jer može da se dogodi da zimska služba ne stigne da pospe so na određenoj deonici, a vozači su još nespremni na zimske uslove vožnje.

Poledica

Poledica se često javlja na nadvožnjacima, u usecima, na ulazima u tunele i predelima koji su retko izloženi suncu. Nailazak na led nesmanjenom brzinom često znači i izletanje sa puta, što teško može da spreči i najspretniji vozač.

Ako se temperatura spusti ispod nule, treba biti oprezan čak i kada je suvo vreme, jer tada guma slabije prijanja.

Na kraju još jednom ponavljamo - dobre zimske gume vrede više od svega i na njima nemojte štedeti.

Oprezno čistite led

Struganje leda polako postaje svakodnevna rutina a pritom treba biti oprezan. Koristite kvalitetne strugalice, led stružite odmerenim pritiskom, pazite da strugalicom za led uz okvir stakla ne oštetite gumene zaptivke.

Foto: Pixabay.com

Led treba ukloniti temeljno, jer zaostale grudvice, prilepljene za staklo, mogu da oštete gumenu metlicu brisača.

Ni u kom slučaju za uklanjanje leda ne koristite vruću vodu, jer staklo može da pukne.

Bez turiranja

Nije problematično ukoliko krenete i sa hladnim motorom, ali dok se ne zagreje na radnu temperaturu ne preterujte sa brojem obrtaja motora.

To je posebno važno kod motora sa turbopunjačem.

Što se motor više zagreva, broj obrtaja postepeno možete da povećavate.

Foto: Shutterstock

Oprezno u rikverc

Pre polaska, grejač zadnjeg stakla po pravilu ne stigne potpuno da ukloni vlagu, pa treba oprezno manevrisati u rikverc dok se staklo potpuno ne odmagli.

Problem pogoršavaju i bočni retrovizori, koji nakon čišćenja lako mogu ponovno da se zamagle i orose.

Posebno je nezgodno uključivanje u saobraćaj izlaskom sa parkinga u rikverc, jer loša vidljivost kroz bočne prozore otežava i povećava rizik izlaska na ulicu. Zato je mnogo bolje da o tome razmišljate kada se parkirate i da na parking mesto uđete zadnjim delom vozila.

Video: Muškarci: Ako ova seksi cica ume da stavi lance na točkove, koji je vaš izgovor?

(Telegraf.rs)