Da li treba da vas brine ako vaš novi tek kupljeni polovnjak nema servisnu knjižicu?
Kupili ste polovni "odličan, malo preš'o..." automobil novijeg datuma proizvodnje i ubeđeni ste da vas je prodavac uskratio za dokumet o njegovoj servisnoj istoriji...
Kupili ste polovnjak novijeg datuma, star samo godinu ili dve dana i posle nekog vremena ste primetili da, među papirima koje ste uz njega dobili, nema standardne "papirne" servisne knjižice.
Naravno, svesni ste da je automobil novijeg datuma, da se pri svakom servisu radi elektronska dijagnostika. Svi ovašćeni servisi imaju pristup bazi podataka proizvođača putem koje se prati stanje automobila i u koju se dodaju novi podaci posle svakog obavljenog servisa.
Ovde se, međutim, postavlja pitanje šta se dešava ako budete prinuđeni da auto odvezete na servis kod servisera koji "nije u sistemu", na nemate klasičnu servisnu knjižicu iz koje majstor može da sazna istoriju vašeg automobila. Osim toga, pitanje je i da li ovakve situacije dovode "nezavisne" servisere u nezavidan položaj i onemogućavaju ih da obave neku popravku.
Onlajn istorija
Većina proizvođača više ne daje kupcima fizičku servisnu knjižicu uz kupljeni automobil. Kompletna servisna istorija automobila čuva se u onlajn bazi, kao i podaci o garantnom roku i svim intervencijama tokom njega.
Većina servisa i servisera osposobljenih za servisiranje određene modela određenog proizvođača trebalo bi da imaja pristup bazi podataka tog proizvođača, ukoliko poseduju licencu proizvođača za servisiranje njihovih modela.
Moguće je, međutim, da u ovšćenom servisu imaju detaljniji pregled informacija o konkretnom automobilu, nego što bi to "nezavisni" serviser mogao da ima. Ovšćeni serviser bi prilikom svake posete trebalo, na zahtev, da vam iz baze odštampa servisnu istoriju vašeg vozila.
Odštampana istorija
Iz ovoga se može zaključiti da izostanak "papirne" servisne knjižice kod savremenih automobila nije nedostatak, budući da i oni vozači koji vole da imaju sve na papiru, do tih prapira mogu da dođu prilikom svake poste servisu.
Ukoliko znate da će se možda naći u situaciji u koji ćete morati da postite "neovlašćenog servisera", možda bi dobro bilo da taj odštampani dokument imate sa sobom.
To može dobro da vam dođe i prilikom prodaje automobila, pa nije loše odštampati kompletnu servisnu istoriju prilikom poslednjeg servisiranja pre same prodaje, kako biste je pokazali zainteresovanim kupcima. Takođe, dobro je sačuvati i račune, kojima će to dodatno potkrepiti sve servisne intervencije.
(Telegraf.rs)