Kada zadnja svetla za maglu ne smeju da se koriste?

Čini se da vozači, usled njihove retke upotrebe, na zadnja svetla za maglu ne obraćaju mnogo pažnje...

Foto: Unsplash

Saobraćajna policija, s vremena na vreme, proverava svetla na vozilima koja zaustavi, ali se obično zadnjim svetlima za maglu ne pridaje velika pažnja.

To ne treba da čudi, budući da jedan deo automobila ni nema ta svetla (kao u ostalim ni prednja svetla za maglu). Čini se, međutim, da ni sami vozači, usled njihove retke upotrebe, na ta svetla ne obraćaju mnogo pažnje.

Bitno je znati da zadnja svetla za maglu smeju isključivo da se koristi po magli, odnosno onda kada vladaju uslovi smanjene vidljivosti na putu (tu se obično misli na vidljivost manju od 50 metara). A čim se uslovi vidljivosti poprave, vozač je dužan odmah da isključi zadnja svetla za maglu.

Neretko se, međutim, dešava da vozači zaborave da ih isključe, uprkos tome što se vidljivost popravila, što je zabranjeno i kažnjivo po zakonu.

Naime, svetla za maglu su dosta jača od pozicionih svetala, pa ukoliko je vidljivost dobra, a ona ostanu uključena, njihova svetlost može da zaslepi vozača u automobilu iza vašeg, na šta je naročito važno na to obraćati pažnju tokom noćne vožnje.

Za razliku od prednjih maglenki, čiju upotebu zakon ne zabranjuje ni kada ne vladaju uslovi smanjene vidljivosti, zadnja svetla se smeju koristiti isključivo po magli. Ukoliko vozite sa uključenim zadnjim svetlima za maglu, rizikujete da budete kažnjeni novčanom kaznom od 3.000 dinara.

Video: Haos na ledenom i maglovitom auto-putu: Lančani sudar 63 automobila, na desetine povređenih

(Telegraf.rs)