Ako ste do sada uopšte razmišljali o kupovini polovnih guma, posle ovog teksta ćete se predomisliti

Princip je sličan kao kod kupovine drugih polovnih stvari, s tim što u ovom slučaju reč opasno treba bukvalno shvatiti...

Foto: Unsplash

Na ovim prostorima nije retkost da se u vulkanizerskim radnjama ili preko oglasa prodaju polovne automobilske gume. I nema sumnje da, zbog niže cene, takvi pneumatici uspevaju da nađu svoje kupce.

Međutim, istraživanje sprovedeno u Velikoj Britaniji, u kome je ispitivan kvalitet polovnih guma, pokazalo je zabrinjavajuće rezultate. Od 129 pojedinačno pregledanih guma, čak 75 odsto je ocenjeno kao nebezbedno!

Udruženje TyreSafe, koje je sprovelo istraživanje, proglasilo je takve rezultate tragičnim. Predsednik udruženja Stjuart Džekson je istakao da, s obzirom na to da su gume jedini deo vozila koji se stalno nalazi u kontaktu sa asfaltom, prodaja takvih guma vozačima isto što i direktno dovođenje njihove živote u opasnost.

Princip je sličan kao kod kupovine drugih polovnih stvari, s tim što u ovom slučaju reč opasno treba bukvalno shvatiti.

Zato oni koji sebi baš ne mogu da priušte nove gume, ako se već odluče za polovne, moraju da ih podvrgnu detaljnoj proveri.

U većini evropskih zemalja dubina šare je ograničena na minimalnih 1,6 milimetara, ali su gume u tom stadijumu već mnogo slabijih performansi od novih sa šarama dubine 8 milimetara, što značajno povećava zaustavni put automobila prilikom kočenja.

Kada se gazeći sloj gume istroši do dubine šara od 3 milimetra poželjno je razmišljati o zameni guma.

A ako se ipak odlučite za kupovinu polovne gume, ili guma, detaljno proverite da li se na njima nalaze vidljiva oštećenja ili pukotine koja bi mogle da utiču na njihove performanse.

Takođe, obratite pažnju i na njihov datum proizvodnje, budući da je optimalan rok trajanja prenumatika oko 10 godina.

(Telegraf.rs)