I tamo se "šteluje": Na šta treba da obratite posebnu pažnju ako kupujete polovnjak u Nemačkoj?

Bez obzira na to što se u Nemačkoj automobili bolje održavaju i češće menjaju, ni prodavci polovnjaka u toj zemlji nisu imuni na prevare

Foto: Shutterstock

Da pri kupovini polovnog automobila treba otvoriti četvore oči, bez obzira na zemlju u kojoj se kupovina obavlja, govori tekst nemačkog magazina Auto Bild, koji čitaocima daje brojne savete za tu priliku.

Budući da većina polovnih automobila na tržištima balkanskih zemalja potiče upravo iz Nemačke, kao da većina onih koji samostalno hoće da kupe polovnjak u inostranstvu upravo prvo tamo gledaju, dve informacije iz ovog članka takvima sigurno mogu biti od koristi.

Bez obzira na to koliko se u Nemačkoj automobili bolje održavaju i češće menjaju, odnosno manje vremena provode kod jednog vlasnika, ni prodavci polovnjaka u toj zemlji nisu imuni na "štelovanje" kilometraže.

Ako u Nemačkoj kupujete polovni automobil, trebalo bi da znate da prosečna pređena kilometraža vozila u toj zemlji iznosi oko 12.000 kilometara. Naravno, dozvoljena su i odstupanja, ali su mnogo velike razlike uvek razlog za poseban oprez.

Ako pronađete ili vam prodavac ponudi automobil koji je godišnje prelazio samo 3.000 ili 5.000 kilometara, to može biti razlog za sumnju. Zato bi bilo dobro da izvršite dodatnu proveru. Pre svega, servisna knjižica automobila prvi je deo te provere, ali svakako ne i poslednji.

Zato Auto Bild preporučuje da se dodatno o stanju automobila informišete u najbližoj radionici nemačkog auto-kluba ADAC, ili kompanija Dekra i TUV, specijalizovanih za tehničke preglede različith vrsta vozila.

Tamo se za nekih 30 evra može dobiti kompletan pregled automobila: karoserije, vešanja, ostale mehanike i kompletne elektronike. Inače, mehaničari u takvim radionicama već su upoznati sa tipičnim problemima, manje - više, svakog automobila pa znaju na šta treba da obrate posebnu pažnju.

(Telegraf.rs)