Zvuk "rendanja" je uvek loš znak, a ni "smejanje odozdo" uopšte nije za potcenjivanje!
U drugom delu teksta o "rečniku" automobilskih kvarova, objašnjavamo zvuke koji se nešto ređe javljaju, ali koje svakako ne treba zanemariti...
O tome kako su naši automobili posle dužeg vremena vožnje u stanju da "progovore" i da nam svojim "jezikom" ukažu da sa njima nešto nije u redu i da im je potrebno posvetiti više pažnje pisali smo prošle nedelje.
U nastavku našeg "rečnika automobilskih kvarova" objašnjavamo vam zašto zvuk rendanja uvek predstavlja loš znak, šta je to "smejanje" odozdo i kako "krckanje" od sinhronog pravi asinhroni menjač.
Drugačiji zvuk rendanja
O zvuku "renadanja" smo rekli da najčešće ukazuje na to da su se kočione pločice potpuno izlizale i sastrugale, i da on potiče od struganja metalnog ležište pločica o kočioni disk. Međutum, ukoliko vozite auto sa pogonom na prednje točkove i tokom skretanja na uskom prostoru (najčešće prilikom parkiranja), čujete zvuke rendanja ili kliktanja, najverovatnije je problem u homokinetičkom zglobu.
Ovaj zglob omogućava pogonskim točkovima da istovremeno mogu da prenose snagu motora (tj. da pokreću automobil) i da skreću. Ako ove zvukove previše dugo ignorišete, u najboljem slučaju ćete dobiti auto sa pogonom na jedan točak.
Takođe, druge vrste "rendajućih" zvukova mogu da potiču i od drugih stvari, kao što je npr. kamenčić upao negde između kočnica i motora, pa sve do alternatora koji polako crkava.
Zapamtite - zvuk rendanja je uvek loš znak! Ako ih dovoljno dugo budete ignorisali, budite spremni na platite visoku cenu - ili u novcu ili na drugi, mnogo gori, način!
Prigušeno "smejanje" odozdo
Ako vam se učini da vam se auto prigušeno smeje, verovatno vam se "smeši" da vas uskoro ostavi u oblaku dima. Cevi izduvnog sistema usled starosti mogu da perforiraju od rđe, ali i da se razdvoje na spojevima. Zbog toga dim izlazi iz motora pre nego što dospe do lonca auspuha (i/ili katalizatora).
Vaš auto, možda, zbog toga počne da proizvodi "trkački" zvuk, ali je to svakako stanje zbog koga morate otići kod majstora, ako ne želite da dimite i čadite na sve strane.
"Krckanje" menjača
Kada manuelni menjač proizvodi zvuk sličan krckanju tokom promene brzina, on uglavnom potiče od sinhorna. Sinhron spojnica služi da sinhronizuje zupčanike menjača između promena stepenova prenosa i omogućava da se ta promena odvija "glatko".
Kada se sinhron istroši to se odmah oseti prilikom prebacivanja iz prve u drugu brzinu. Ako vam potrebno neko vreme da "pronađete" odgovarajuću brzinu, a pritom morate da budete veoma pažljivi pilikom promene, to je znak da je sinhron zreo za zamenu.
Inače, nekada su svi menjači bili nesinhronizovani, odnosno asinhroni, pa su vozači morali dobro da obraćaju pažnju na obrtaje motora i da pomalo dodaju gas prilikom promene stepena prenosa.
Usaglašavanje promene brzina sa brojem obrtaja motora nešto je što ni kod savremenih automobila nije loše znati obavljati kako treba, bez obzira na to što su danas svi menjači sinhoni!
(Telegraf.rs)