Da li dizel automobile zaista moramo da vozimo svaki dan ako ne želimo da se motor pokvari?

Mnogi vozači i dalje nisu sigurni da li je ovo istina, ili ne

Foto: PIxabay.com

Da smo ovo pitanje postavili pre nekoliko godina, odgovor bi definitivno bio "da". Ali stvari su se znatno promenile.

Dizel automobili pružaju znatno bolju ekonomičnost, i to svi znamo.

Ali glavno pitanje, čak i danas, jeste - da li dizel automobile moramo da vozimo svaki dan kako bi radili kako treba?

Konačni odgovor je - ne.

Razvoj CRDI motora

Foto: Pixabay.com

Tek nakon razvoja ovih motora vozači više nisu morali da pale svoje dizel motore svaki dan.

Pre toga, moglo je da dođe do problema sa startovanjem hladnog motora.

Motoru je bilo potrebno vreme da ugreje gorivo.

A tu je bio problem i sa mehurićima vazdua koji su se skupljali u cevima i blokirali dovod goriva. Dovoljno je bio da auto stoji 10 dana i problemi bi počeli da se pojavljuju.

Ali sada, sa CRDI motorima više nema potrebe za tim.

CRDI stoji za Common Rail Direct Injection, tačnije, oni dozvoljavaju direktno ubrizgavanje goriva u motor kroz jednu liniju i zato više ne morate da svaki dan palite vaš dizel automobil.

Foto: Pixabay.com

Common rail sistem ubrizgavanja sastoji se od: pumpe visokog pritiska, zajedničkog voda goriva u kome se stvara visok pritisak (1800 bara i više u zavisnosti od motora), injektora (brizgača) koji su elektronski kontrolisani, i instalacije koja spaja sve ove delove.

Ovaj sistem ubrizgavanja se karakteriše isporukom goriva pod konstantno visokim pritiskom nezavisno od broja obrtaja motora. Rezultat se može prepoznati u visokoj elastičnosti po momentu, smanjenoj potrošnji goriva i smanjenoj emisiji štetnih produkata sagorevanja. Gorivo pod visokim pritiskom ubrizgava se putem elektronske kontrole vremena i zakona ubrizgavanja, što omogućavaju elektronski regulisani brizgači.

Kod common rail sistema, proces potiskivanja goriva pumpe visokog pritiska je razdvojen od procesa ubrizgavanja goriva u prostor za sagorevanje. Gorivo se pod visokim pritiskom konstantno nagomilava u zajedničkoj magistralnoj cevi bez obzira na broj obrtaja i opterećenje motora. Tako nagomilano gorivo je spremno za ubrizgavanje u bilo kom trenutku i u bilo kom cilindru motora

(Telegraf.rs)