Evo kada se radi mali, a kada veliki servis - i šta se tada sve menja na kolima
Oba servisa su veoma važna
Servisiranje vozila je veoma važno kada je u pitanju njegova ispravnost i funkcionalnost. Ukoliko želite da vaš auto držite u dobrom stanju, njegovo redovno održavanje mora vam biti prioritet. Servis je naročito bitan i u situacijama kada sa autom krećete na daleki put.
Ali osim vanrednih situacija, kada je vreme da se radi mali i veliki servis, i šta ovi servisi podrazumevaju?
Pročitajte korisne informacije koje vam mogu pomoći da svom vozilu produžite vek trajanja.
Zašto je važno redovno servisiranje auta?
Svakako je mnogo bolje preduhitriti problem nego čekati da do problema dođe. Stoga je redovan servis važno obavljati redovno i onda kada je, prema svojstvima svakog automobila, predviđeno da se on obavi, a ne kada vas nužda natera na to.
Za ispravan rad motora, koji se smatra srcem vozila, veoma je važno redovno održavanje sistema za podmazivanje, kao i sistema za hlađenje. Rezervni delovi za automobile koji se prilikom servisa zamene novim, garantuju optimalno "zdravlje" motora, a samim tim i funkcionalnost vozila.
Ono što ljude uglavnom odvraća od redovne kontrole automobila jeste nedostatak novca, ali za bezbednost nas i naše porodice moramo biti svesni da je neophodno uložiti u bezbednost i ispravnost auta.
Na koliko se radi veliki servis i šta je neophodno tom prilikom zameniti?
Postoji više pitanja i dilema oko toga kada treba raditi veliki servis, da li su u svakom slučaju potrebni novi delovi za kola i da li ih sve zajedno pri svakom velikom servisu treba menjati.
Na nekim automobilima, prema fabričkim uputstvima, predviđeno je da se veliki servis radi na pređenih 120 ili 240 hiljada kilometara. Međutim, praksa pokazuje da bi veliki servis trebalo obavljati na svakih 60 do 80 hiljada kilometara, ili na svakih četiri do pet godina ukoliko se za to vreme ne dostigne ta kilometraža. Naravno, ovo zavisi i od uslova u kojima se vozilo koristi. Stoga je na pitanje kilometraže teško dati precizan odgovor.
Rezervni delovi za automobile koje je potrebno zameniti novim prilikom velikog servisa su zupčasti kaiš, klinasti kaiša, španer, vodene pumpe, antifriz i roler. Zamena zupčastog kaiša je posebno važna jer ukoliko dođe do njegovog pucanja može nastati prava havarija motora. Ali, ukoliko imate poverenja u svog majstora, i ukoliko on proceni da neki od ovih rezervnih delova ne pokazuju oštećenja i pohabanost, onda njihovu zamenu možete i odložiti na neko kraće vreme.
Na koliko se radi mali servis i šta treba zameniti tom prilikom?
Mali servis spada u redovno održavanje svakog vozila. Veoma je važan za ispravno funkcionisanje automobila, te ga je potrebno raditi jednom godišnje ili na svakih pređenih 10 hiljada kilometara. Mali servis služi kao izvesno "osveženje" vozila pa je stoga njegova uloga veoma važna.
Mali servis podrazumeva zamenu motornog ulja i svih filtera u automobilu, kao što su filter vazduha i filter goriva, a pored toga i zamenu svećica, grejača, tečnosti za kočnice, rashladne tečnosti, kao i remenja.
Kako biste sačuvali sve optimalne performanse vašeg automobila, i kako biste izbegli da vas iznenada ostavi na putu, potrebno je da redovno vodite brigu o njegovom servisiranju i kontrolisanju.
Ukoliko su vam potrebni rezervni delovi za kola, za mali ili veliki servis, na portalu auto delovi online shop karoserija.rs možete pronaći veoma povoljne cene za sve vrste auto delova. Portal na svom lageru trenutno ima preko 70 hiljada dostupnih artikala i svojom dostavom pokriva celu teritoriju Srbije i Crne Gore.
(Telegraf.rs/025info.rs)