Otkrivamo po čemu se sedan danas tačno razlikuje od kupea

Iako je granica sve mutnija, i dalje postoje neke očigledne razlike

Foto: Shutterstock

Odgovor na ovo pitanje nije bio težak pre izvesnog vremena.

Međutim, stvari su se promenile i proizvođači automobila sve više zamućuju linije između ova dva tipa automobila.

A mi ćemo pokušati da je malo pojasnimo celu situaciju i uvedemo red.

Stil

Foto: Promo

Sedani i kupei predstavljaju dva najstarija stila karoserije i pravljenje razlike između njih bilo je prilično lako.

Ali stvari su se promenile.

Evolucija dizajnerskog jezika u auto industriji, kao i sve veća popularnost SUV vozila, stvorila je konfuziju u auto svetu.

Tradicionalisti modele automobila dele u osam osnovnih tipova karoserije: sedan, kupe, kabriolet, hečbek, karavan, SUV, pikap i kombi.

Sedani i kupei

Foto: PIxabay.com

Konvencionalni sedan ima četvero vrata, deo za motor, putničku kabinu i gepek - koji su svi fizički odvojeni jedno od drugog.

U pitanju je dizajn koji se naziva "tri kutije" zbog ova tri jasno podeljena dela.

Međutim, postoji nekoliko sedana sa dvoje vrata sa ovim tipom karoserije, najčešće stariji modeli - iako BMW i dalje proizvodi sedan sa dvoje vrata Serije 4.

Sa druge strane, kupe ima dvoje vrata i fiksiran krov koji se pod oštrijim uglom spušta ka zadnjoj strani.

Mnogi sportski automobili potpadaju pod ovu grupu, kao i automobili koa što je Porsche 718, Cayman i Subaru BRZ.

Karoserija

Foto: Mercedes

Iako bi ove proste definicije trebalo da se postaraju da čak i dete može da napravi razliku između kupea i sedana, proizvođači automobila daju sve od sebe kako bi to otežali.

I dok je krov koji se oštro spušta bio definišuća karakteristika, on je sada transformisan u trendi dizajnerski elemenat koji krasi i mnoge druge modele - od SUV-ova do sedana sa četvero vrata.

Auto industrija ove neobične dizajnerske izlete naziva "kupeima sa četvero vrata" - što je samo po sebi kontradikcija.

Mnogi od ovih sedana sa oštrim krovom su zapravo hečbekovi sa vratima gepeka koja se otvaraju slično onima na SUV vozilima, umesto da imaju potpuno odvojeni gepek.

Uprkos kršenju pravil o tri kutije, ovakvi modeli su i dalje u suštini sedani.

Foto: Promo

Audi A7 je primer ove nove vrste, dok je Mercedes CLS sedan koliko izgleda kao hečbek, ali zapravo ima odvojen prtljažnik.

A tu su i SUV modeli koje krasi sportski izgled i koji su vrlo često bazirani na modelima sa kockastijim krovovima.

Seksi silueta ovih SUV-ova sa četvero vrata za rezultat ima manje prostora u gepeku u poređenju sa modelom na kom su bazirani.

Ali ljudi misle da izgledaju super i kupuju ih ko ludi.

Ipak, kao što smo spomenuli, postoji nekoliko tvrdih pravila kada je u pitanju klasifikacija karoserija i po kojima se glavne razlike između kupe i sedana nisu promenila.

Ako auto ima četvero vrata, onda je sedan. Ako ima dvoje vrata i krov koji se spušta ka zadnjoj strani pod oštrijim uglom, onda je u pitanju kupe.

(Telegraf.rs)