Koja je razlika između pogona na svim točkovima i pogona na sva 4 točka?
Evo kako svaki radi, i šta može da učini za vas
Oba su sredstvo koje vam je potrebno da ostvarite svoj cilj, ali između pogona na sva 4 točak i pogona na svim točkovima postoje prilično velike razlike.
Kako pogon na svim točkovima radi
Ovaj sistem je optimizovan za vožnju na putu i ima sposobnost da snagu motora pošalje ka sve četiri gume u isto vreme.
To će vam pomoći da se vozilo kreće mnogo bolje nego kada ima pogon na prednjim ili zadnjim točkovima na putevima prekirvenim snegom ili vodom.
Mnogi sistemi prebacuju snagu između prednjih i zadnjih guma po potrebi i automatski se prebacuju na pogon na dva točlka kada je to zgodno za uštedu goriva.
Zato je pogon na svim točkovima mnogo bolji izbor za sve prosečne vozače koji žele sigurnost kada su na klizavim putevima.
Kako pogon na sva četiri točka radi
Ovaj sistem namenjen je prvenstveno za vožnju van puteva ili na ekstremno klizavim povšrinama. U pitanju je sistem koji sam vozač mora da odabere pritiskom dugmeta (najčešće).
Kada to uradi, prednje i zadnje osovine se okreću istom brzinom.
A to zauzvrat garantuje više snage na zemlji kada vozite po ultra klizavim uslovima.
Ali ovaj sistem nije dizajniran da se koristi po normalnim putevima i rezervisan je za vozila sa ozbiljnim terenskim sposobnostima.
Sistemske zabune
Proizvođači automobila ne olakšavaju kupcima da dešifruju tehnologiju ispod njihovih vozila.
Mnoga vozila sa Subaru Simetričnim pogonom na svim točkovima zapravo dele snagu između prednje i zadnje osovine asimetrično.
Audijev Quattro sistem znači tri različite stvari ako govorimo o A3, A4 i A4 Allroad modleima.
Ford takođe insistira na pogonu na četiri točka kada opisuje neki od svojih SUV-ova sa pogonom na svim točkovima.
Sada, kada znate kako svaki od ovih sistema funckioniše, možete da izaberete najbolji za vaše potrebe.
(Telegraf.rs)