STJUARDESA OTKRIVA: Ovo su najveće razlike između putnika u ekonomskoj, biznis i prvoj klasi
Kada uspešno prođete sve testove avio-kompanije za koju želite da radite, i završite trening, počećete da naučeno primenjujete u avionu i ljudima koji putuju.
Čim uđete u avion, stjuardesa već zna jednu jako važnu stvar u vezi sa vama - evo i koju!
Stjuardese rade u ekonomskoj, biznis i prvoj klasi ili samo u ekonomskoj i biznis klasi - u zavisnosti od postavke unutar samog aviona.
Razlike između klasa drugačije su od avio-kompanije do avio-kompanije. S obzirom da najbolje poznajem Middle Eastern avio-kompaniju, to će biti moj primer.
Postoji razlika između ekonomske i premijum klase kada su proizvod i način na koji se putnici služe u pitanju, a neke stvari su drugačije i za stjuardese.
Da budem iskrena, svaki put kada sam letela evropskim kompanijama nisam mogla da primetim ovakve razlike jer tu podele nisu ovoliko "striktne".
Njihovo osoblje jer verovatno obučeno da radi u svim ovim klasama i menja svoje pozicije s godinama i iskustvom. Putnici nisu toliko "razmaženi" kao u drugim kompanijama kao što je Middle Eastern Airlines - gde znaju da u avionu mogu da dobiju puno toga, a ponekada čak traže i više nego što se očekuje (to je zato što azijska i arapska kultura zahteva da ljudi budu odlični domaćini).
Razlika između ekonomske, biznis i prve klase
Počinjete u ekonomskoj klasi koju ja nazivam "džunglom". S obzirom na to da imate posla sa 300 do 400 putnika, pa čak i više ako je u pitanju Airbus 380, posao je pravi pakao bez obzira na to koliko osoblja ima i koliko su dobro organizovani.
Da objasnim, u celom avionu nalazi se jedna posada po vratima, plus starije stjuardese (po jedna u ekonomskoj i biznis klasi), plus jedna osob a zadužena za svo osoblje u avionu.
Evo zašto ne volim da radim u ekonomskoj klasi
Tu jenajviše obaveza, puno poslužavnika za dodavanje i uzimanje, puno čišćenja, skupljanja prljavih stvari i krivljenja. A tu su i čuvena zvona za poziv. Iako u Evropi ljudi ne zlostavljaju ovo dugme iznad glave, na mojim letovima su umeli da budu toliko zahtevni i nestrpljivi da ne skidaju prst sa njega.
I svaki put moramo da ih saslušamo ili otrčimo do kuhinje kako bi im doneli to što traže jer u suprotnom prete da će se žaliti kompaniji.
Naravno, mušterija je uvek u pravu
Jedna od najtežih stvari jeste ukrcavanje jer morate da smestite sve ljude na njihovo mesto, pomognete im sa prtljagom i potom počnete da im dajete menije i sve ostale stvari koje se dele pre poletanja. Sve ovo je jako teško jer nemamo puno vremena, a putnika je puno.
Doduše, ako je let prazan, onda smo u raju. Tada možemo da sve završimo jako brzo i potom se povučemo sa drugim kolegama i ćaskamo.
Nakon jedne godine, ili više, prelazite u biznis klasu, ako ste dobili dosta pohvala putnika, niste previše izostajali sa posla...
Ovo je veliki korak napred jer je u pitanju premijum kabina. Sve je čistije, putnici su finiji, usluga je na višem nivou...
Ali radimo duže i napornije kako bismo ispunili sve te stnadarde. Putnicima često karte kupuju njihove kompanije pa zato zahtevasju mnogo više nego što je potrebno. Biznis klasa je manja i u njoj se nalazi između 50 i 75 putnika, tako da je mnogo lakše izaći na kraj sa ličnim zahtevima. Usluga je kao u vrhunskom restoranu.
Poslednja destinacija za stjuardesu je prva klasa. Ovo je ponovo potpuno nov nivo usluge, ali je razlika između ove i biznis klase manje nego između ekonomske i biznis klase. Ovde se putnici zatvaraju u svoje "apartmane" i spavaju ili imate veoma važne ljude.
Zato sve mora da bude na najvišem mogućem nivou - šampanjac, kavijar i druge egzotične stvari. Ovde imate maksimalno 20 putnika. S obzirom na to da većina putnika spava, ovo je definitivno najbolja klasa jer nema puno posla, objašnjava ova stjuardesa na sajtu Theclassyexplorer.com.
Najveće razlike između klasa
1. Broj putnika - najveći u ekonomskoj klasi
2. Zahtevnost putnika - najviše zahteva je u ekonomskoj klasi, ali tip zahteva je definitivno ozbiljniji u prvoj klasi
3. Vrsta usluge - biznis i prva klasa mogu da se porede sa resotranima sa 5 zvezdica
4. Iskustvo u poslu daje vam priliku da birate gde ćete raditi
(Telegraf.rs)
Video: Siniša je od druga dobio bubreg: "Jedan je Branko, sada smo braća za ceo život"
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
AAA
Sta bi htela?!? Da sedis celo vreme?! Zato si stjuardesa, i moras izaci u susret putnicima!!
Podelite komentar
Mirko&Slavko.
А да се вратиш мотици?Тамо си свој на своме.Нико те не цима.
Podelite komentar