Kazne za prekoračenje prosečne brzine od aprila: Najveće zablude i sve o tome kako se meri
Prosečna brzina donedavno je merena samo na rampi Šimanovci, a pre nekoliko dana pojavila se vest da će se od 1. aprila meriti na svim deonicama auto-puta u Srbiji. Telegraf je o tome pisao detaljno, pa precizna vremena za sve moguće deonice možete videti OVDE.
U susret novim pravilima, podsećamo na sve zablude i pravila u vezi sa ovim, kako je to učinila i ekipa Magazina SAT.
Prosečna brzina se meri na osnovu vremena za koje vozilo stigne od jedne do druge naplatne rampe i dužine pređenog puta, ali bez uređaja za merenje.
Poseban softver računarskom operacijom iz opšte poznate fizičke formule za obračunavanje brzine podeli dužinu pređenog puta sa vremenom koje je bilo potrebno da se taj put pređe i dobija se količnik koji pokazuje prosečnu brzinu kretanja vozila.
Tačnu razdaljinu na svim deonicama u Srbiji izmerila je Direkcija za mere i dragocene metale, a vreme se dobija na osnovu ulaska i izlaska sa određene deonice, koje beleže kamere JP Putevi Srbije.
I to vreme se preuzima od Direkcije, koja je u Srbiji zadužena za računanje referentnog tačnog vremena, tako da su svi satovi koji se koriste na naplatnim stanicama sinhronizovani tačno u sekund.
Merenje počinje na mestu na kojem vozilo uđe u prostor na samoj ulaznoj rampi kada ga snime kamere, a na istom takvom mestu se i završava, kada ponovo bude snimljeno na prilasku izlaznoj rampi.
Jedna kamera snima registarsku oznaku, a druga čitavo vozilo tako da ne može biti greške ni zamene podataka, a procedura je potpuno identična za sva vozila - i za one koji plaćaju putarinu kešom, ili za elektronski način naplate putarine.
Najčešće zablude o proseku:
Ne zna se ko je vozač - Ako se desi da se vlasnik vozila pravda činjenicom da ne zna ko je vozio, jer se tokom puta više lica smenjivalo za volanom, Član 320. Zakona o bezbednosti saobraćaja predviđa odgovornost vlasnika zbog prekršaja napravljenih njegovim vozilom kada vozač nije identifikovan, tako da će vozač platiti kaznu od 6.000 do 20.000 dinara.
Pauza obara prosek - Ako stanete da točoite gorivo, ili napravite pauzu da bi prošlo vreme koje je neophodno da ne biste platili kaznu, postavlja se pitanje u čemu je poenta jurnjave, ako svejedno morate da stanete i sačekate da istekne koliko treba? Vreme putovanja svodi se na isto. Osim toga, takvom jurnjavom rizikujete da vas uhvati presretač i značajno povećavate opasnost od saobraćajne nesreće.
To ima samo kod nas - Slični primeri postoje odavno. Italijani su prvi počeli sa tim, a sličan sistem imaju Austrija, Švajcarska, Velika Britanija i Holandija. Sa razlikom što u ovim zemljama vozači nailaze na znak upozorenja koji ih obaveštava da se na toj deonici meri prosečna brzina, a kod nas još uvek nema toga.
Gužva na izlazu - Merenje prestaje čim vozilo priđe rampi i kamera snimi registarski broj, tako da u ukupno vreme ne ulazi ono provedeno u koloni i čekanju za naplatu putarine. Gužva na izlazu može da obori prosek samo u ekstremnim situacijama, kada ispred vas ima više od četiri vozila pa zaklanjaju kameru koja snima tablice, što nije čest slučaj.
Vreme nije tačno - Sva vremena preuzeta su od Direkcije za mere i dragocene metale, koja je u Srbiji zadužena za računanje referentnog tačnog vremena, tako da su svi satovi koji se koriste na naplatnim stanicama sinhronizovani tačno u sekund.
Tuđi tag - Ako vozač koristi uređaj za elektronsko plaćanje putarine koji je izdat za drugo vozilo, trebalo bi da zna da softver za merenje vremena nema nikakve veze sa tagom, a i kamere će snimiti tablice vozila koje je prekoračilo brzinu.
Nije bilo obaveštenja o merenju proseka - Naši propisi ne nalažu striktno obaveštenje vozača o ovakvim stvarima, a postoje jasni znaci o ograničenju brzine.
(Telegraf.rs/Magazin SAT)
Video: Selaković na otvaranju 5. Rusko-srpskog kulturnog foruma
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Hm
Bilje bi vam bilo da merite koliko cekamo na maplatmim rampams i granicama , pa vi nama da platite
Podelite komentar
Holandija
Kao prvo, poenta bi trebalo da bude veca sigurnost na putu a ne praviti pauzu da bi proslo vreme tako da se brzina svede na prosecnih 120km/h. Sto znaci da merenje przibe nema nikakvu osnovu. Drugo, u Holandiji postoji ogranicenje brzine na pojedinim deonicama i to se meri vremenom prolaska ali ne u duzini od 250km autoputa vec oko 10km pa i manje, sto opet znaci da je u Srbiji ama bas sve naopako!
Podelite komentar
Dalibor
U Austriji nema naplatnih rampi vec se kupuje vinjeta
Podelite komentar