Kazne za prekoračenje prosečne brzine od aprila: Najveće zablude i sve o tome kako se meri

 
  • 54

Do sada su na ovaj način sankcionisani samo vozači koji su u proseku vozili iznad 120 km/h na deonici Šimanovci-Šid, a sada će se kazne pisati i na svim delovima auto-puta

Prosečna brzina donedavno je merena samo na rampi Šimanovci, a pre nekoliko dana pojavila se vest da će se od 1. aprila meriti na svim deonicama auto-puta u Srbiji. Telegraf je o tome pisao detaljno, pa precizna vremena za sve moguće deonice možete videti OVDE.

Jurnjava po srpskim auto-putevima odlazi u istoriju: Počinju kazne za prekoračenje prosečne brzine! (SVA MINIMALNA VREMENA I RUTE)

U susret novim pravilima, podsećamo na sve zablude i pravila u vezi sa ovim, kako je to učinila i ekipa Magazina SAT.

Prosečna brzina se meri na osnovu vremena za koje vozilo stigne od jedne do druge naplatne rampe i dužine pređenog puta, ali bez uređaja za merenje.

Foto-ilustracija: Tanjug/Tanja Valič

Poseban softver računarskom operacijom iz opšte poznate fizičke formule za obračunavanje brzine podeli dužinu pređenog puta sa vremenom koje je bilo potrebno da se taj put pređe i dobija se količnik koji pokazuje prosečnu brzinu kretanja vozila.

Tačnu razdaljinu na svim deonicama u Srbiji izmerila je Direkcija za mere i dragocene metale, a vreme se dobija na osnovu ulaska i izlaska sa određene deonice, koje beleže kamere JP Putevi Srbije.

I to vreme se preuzima od Direkcije, koja je u Srbiji zadužena za računanje referentnog tačnog vremena, tako da su svi satovi koji se koriste na naplatnim stanicama sinhronizovani tačno u sekund.

Merenje počinje na mestu na kojem vozilo uđe u prostor na samoj ulaznoj rampi kada ga snime kamere, a na istom takvom mestu se i završava, kada ponovo bude snimljeno na prilasku izlaznoj rampi.

Jedna kamera snima registarsku oznaku, a druga čitavo vozilo tako da ne može biti greške ni zamene podataka, a procedura je potpuno identična za sva vozila - i za one koji plaćaju putarinu kešom, ili za elektronski način naplate putarine.

Foto:Tanjug/Zoran Žestić, Telegraf

Najčešće zablude o proseku:

Ne zna se ko je vozač - Ako se desi da se vlasnik vozila pravda činjenicom da ne zna ko je vozio, jer se tokom puta više lica smenjivalo za volanom, Član 320. Zakona o bezbednosti saobraćaja predviđa odgovornost vlasnika zbog prekršaja napravljenih njegovim vozilom kada vozač nije identifikovan, tako da će vozač platiti kaznu od 6.000 do 20.000 dinara.

Pauza obara prosek - Ako stanete da točoite gorivo, ili napravite pauzu da bi prošlo vreme koje je neophodno da ne biste platili kaznu, postavlja se pitanje u čemu je poenta jurnjave, ako svejedno morate da stanete i sačekate da istekne koliko treba? Vreme putovanja svodi se na isto. Osim toga, takvom jurnjavom rizikujete da vas uhvati presretač i značajno povećavate opasnost od saobraćajne nesreće.

Foto: Tanjug/Sava Radovanović

To ima samo kod nas - Slični primeri postoje odavno. Italijani su prvi počeli sa tim, a sličan sistem imaju Austrija, Švajcarska, Velika Britanija i Holandija. Sa razlikom što u ovim zemljama vozači nailaze na znak upozorenja koji ih obaveštava da se na toj deonici meri prosečna brzina, a kod nas još uvek nema toga.

Gužva na izlazu - Merenje prestaje čim vozilo priđe rampi i kamera snimi registarski broj, tako da u ukupno vreme ne ulazi ono provedeno u koloni i čekanju za naplatu putarine. Gužva na izlazu može da obori prosek samo u ekstremnim situacijama, kada ispred vas ima više od četiri vozila pa zaklanjaju kameru koja snima tablice, što nije čest slučaj.

Foto: Tanjug/ Zoran Žestić

Vreme nije tačno - Sva vremena preuzeta su od Direkcije za mere i dragocene metale, koja je u Srbiji zadužena za računanje referentnog tačnog vremena, tako da su svi satovi koji se koriste na naplatnim stanicama sinhronizovani tačno u sekund.

Tuđi tag - Ako vozač koristi uređaj za elektronsko plaćanje putarine koji je izdat za drugo vozilo, trebalo bi da zna da softver za merenje vremena nema nikakve veze sa tagom, a i kamere će snimiti tablice vozila koje je prekoračilo brzinu.

Nije bilo obaveštenja o merenju proseka - Naši propisi ne nalažu striktno obaveštenje vozača o ovakvim stvarima, a postoje jasni znaci o ograničenju brzine.

Daljinac

(Telegraf.rs/Magazin SAT)

Video: Marija Milutinović novinarka Telegraf.rs izveštaj iz Bele kuće

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Hm

    28. mart 2018 | 01:50

    Bilje bi vam bilo da merite koliko cekamo na maplatmim rampams i granicama , pa vi nama da platite

  • Holandija

    28. mart 2018 | 06:03

    Kao prvo, poenta bi trebalo da bude veca sigurnost na putu a ne praviti pauzu da bi proslo vreme tako da se brzina svede na prosecnih 120km/h. Sto znaci da merenje przibe nema nikakvu osnovu. Drugo, u Holandiji postoji ogranicenje brzine na pojedinim deonicama i to se meri vremenom prolaska ali ne u duzini od 250km autoputa vec oko 10km pa i manje, sto opet znaci da je u Srbiji ama bas sve naopako!

  • Dalibor

    27. mart 2018 | 20:33

    U Austriji nema naplatnih rampi vec se kupuje vinjeta

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA