Jurnjava po srpskim auto-putevima odlazi u istoriju: Počinju kazne za prekoračenje prosečne brzine! (SVA MINIMALNA VREMENA I RUTE)
Uskoro počinje kažnjavanje vozača zbog prekoračenja prosečne brzine u oba smera na deonicama od Beograda do Niša i od Stare Pazove do Subotice. Koliko minimalno vremena morate voziti od rampe do rampe da biste izbegli kaznu? Da li je ovakvo kažnjavanje po zakonu budući da se ne zna tačno ni mesto ni vreme gde je prekršaj napravljen, a to je jedan od glavnih razloga za ukidanje presude po službenoj dužnosti
Prema informacijama iz Uprave saobraćajne policije MUP-a Srbije, uskoro počinje kažnjavanje vozača zbog prekoračenja prosečne brzine na svim delovima auto-puta od Beograda do Niša, od Stare Pazove do Subotice, naravno u oba smera, pa ovaj "problem" vozači više neće imati samo na deonici od Šida do Šimanovaca, kao do sada.
Kako piše magazin SAT, kontrole će početi krajem ovog ili početkom narednog meseca, tako da će tokom aprila sasvim sigurno stići prve "čestitke" na kućne adrese vlasnika vozila snimljenih u prekoračenju prosečne brzine.
U Direkciji za mere i dragocene metale potvrdili su da je završeno merenje tačnih razdaljina između svih naplatnih stanica na pomenutim pravcima i u jednom i u drugom smeru.
Dakle, sve je spremno i uskoro počinje, pa nije zgoreg da se podsetimo svih novih deonica gde će morati jako da se vodi računa o kretanju i minimalnom vremenu koje je potrebno da se stigne od jedne do druge naplatne rampe bez bojazni od kazne.
Zahvaljujući tačnim razdaljinama na kojima će se meriti prosečna brzina, koje je utvrdila Direkcija za mere i dragocene metale, ekipa magazina SAT je tačno u sekund izračunala koliko se minimalno mora voziti između svake rampe, kako ne bismo prekoračili prosek, bez obzira na to kojim se smerom krećemo auto-putem kroz Srbiju.
KAZNE NA DVA NAČINA
Prema dosadašnjim iskustvima, vozači se kažnjavaju na dva načina. Kada na lice mesta izađe policija i rasporedi po jednog saobraćajca u svaku kućicu za naplatu putarine, biva sankcionisan svako ko prekorači prosečnu brzinu, bilo da je reč o našim, ili stranim državljanima.
Kad sistem za naplatu putarine signalizira da je vozilo koje je stiglo za manje vremena nego što je propisano i da je njegova prosečna brzina veća od 120 km/h, policajac odmah izlazi iz kućice, uzima dokumenta od vozača i upućuje ga da stane na kontrolni punkt gde će mu drugi policajac uzeti podatke.
Ukoliko je u pitanju manje prekoračenje do 40 km/h, našem državljaninu se odmah uručuje prekršajni nalog tako da polovinu iznosa kazne može da plati u roku od osam dana, dok se strancima naplaćuje na licu mesta.
Naša policija i dalje ne prima kartice, pa oni koji kod sebe nemaju dinare, moraju ostaviti dokumenta kod saobraćajca i otići do najbliže menjačnice.
Kada je reč o onima koji su vozili brže od 160 km/h u proseku, dalji postupak zavisi od državljanstva. Naš vozač će moći da nastavi put, ali će mu naknadno stići poziv od prekršajnog suda, dok stranca odmah sprovode kod dežurnog sudije koji mu po ubrzanom postupku izriče novčanu kaznu.
Drugi sistem kažnjavanja je češći i čini se, nepravedniji prema domaćim vozačima. Policija svake dve-tri nedelje prikuplja podatke o zabeleženim prekoračenjima prosečne brzine i samo našim državljanima šalje na kućnu adresu pozive da dođu i izjasne se o identitetu osobe koja je upravljala njihovim vozilom u vreme kada je prekršaj zabeležen.
Oni s manjim prekoračenjima odmah dobijaju i prekršajni nalog, a ovi drugi, kada se izjasne, poziv iz suda. Dakle, stranci neće biti sankcionisani ako policije nema na licu mesta, a naši vozači uvek moraju da vode računa i mogu dobiti prekršajnu prijavu posle više meseci.
* Poziv koji se šalje na kućnu adresu vlasnika vozila koje je napravilo prekršaj sadrži vreme ulaska na naplatnu rampu i izlaska sa nje, dužinu pređenog puta i vreme za koje je taj put pređen, kao i prosečnu brzinu izračunatu količnikom ta dva parametra.
* Rok za pokretanje prekršajnog postupka je 12 meseci od momenta kada je prekršaj zabeležen, pa našim državljanima poziv iz MUP-a može stići i dugo posle prekoračenja prosečne brzine.
SVE PROSEČNE BRZINE KRETANJA:
Subotica-Stara Pazova 132,62km 1h 06min 19sek
Žednik, Čantavir-Stara Pazova 122,81km 1h 01min 24sek
Bačka Topola-Stara Pazova 110,02km 0h 55min 01sek
Feketić, Srbobran-Stara Pazova 89,76km 0h 44min 53sek
Vrbas, Srbobran-Stara Pazova 79,09km 0h 39min 33sek
Zmajevo-Stara Pazova 66,62km 0h 33min 19sek
Stara Pazova-Subotica 132,58km 1h 06min 0sek
Stara Pazova-Žednik, Čantavir 122,78km 1h 01min 12sek
Stara Pazova-Bačka Topola 110,35km 0h 55min 12sek
Stara Pazova-Feketić, Srbobran 88,98km 0h 44min 31sek
Stara Pazova-Vrbas, Srbobran 79,49km 0h 39min 43sek
Stara Pazova-Zmajevo 66,24km 0h 33min 07sek
Stara Pazova-Novi Sad 42,70km 0h 21min 36sek
Novi Sad-Stara Pazova 42,64km 0h 21min 20sek
Kovilj-Stara Pazova 30,34km 0h 15min 10sek
Beška-Stara Pazova 17,98km 0h 08min 59sek
Maradik-Stara Pazova 13,35km 0h 06min 41sek
Inđija-Stara Pazova 8,44km 0h 04min 13sek
Stara Pazova-Kovilj 30,93km 0h 15min 36sek
Stara Pazova-Beška 17,47km 0h 08min 45sek
Stara Pazova-Maradik 13,94km 0h 07min 12sek
Stara Pazova-Inđija 09,00km 0h 04min 48sek
Beograd-Mali Požarevac 13,20km 0h 06min 36sek
Beograd-Umčari 19,40km 0h 09min 42sek
Beograd-Vodanj 25,69km 0h 12min 36sek
Beograd-Kolari 31,85km 0h 19min 12sek
Beograd-Smederevo 38,87km 0h 06min 40sek
Beograd-Požarevac 39,29km 0h 19min 48sek
Beograd-Velika Plana 68,00km 0h 34min 12sek
Beograd-Markovac 79,43km 0h 39min 36sek
Beograd-Lapovo 85,81km 0h 43min 12sek
Beograd-Batočina 89,75km 0h 45min 00sek
Beograd-Jagodina 112,16km 0h 55min 48sek
Beograd-Ćuprija 124,99km 1h 02min 24sek
Beograd-Paraćin 135,74km 1h 07min 48sek
Beograd-Pojate 147,91km 1h 13min 48sek
Beograd-Ražanj 160,61km 1h 20min 24sek
Beograd-Aleksinački rudnici 181,15km 1h 30min 36sek
Beograd-Aleksinac 187,05km 1h 33min 36sek
Beograd-Niš 202,87km 1h 47min 24sek
Umčari-Beograd 19,32km 0h 09min 39sek
Vodanj-Beograd 25,38km 0h 12min 35sek
Kolari-Beograd 31,87km 0h 16min 13sek
Smederevo-Beograd 37,91km 0h 19min 47sek
Požarevac-Beograd 39,19km 0h 19min 47sek
Velika Plana-Beograd 68,24km 0h 34min 18sek
Markovac-Beograd 79,79km 0h 39min 54sek
Lapovo-Beograd 85,88km 0h 43min 13sek
Batočina-Beograd 89,77km 0h 45min 01sek
Jagodina-Beograd 112,36km 0h 56min 10sek
Ćuprija-Beograd 124,54km 1h 02min 16sek
Paraćin-Beograd 135,55km 1h 07min 47sek
Pojate-Beograd 148,09km 1h 13min 54sek
Ražanj-Beograd 160,69km 1h 20min 27sek
Aleksinački rudnici-Beograd 181,06km 1h 30min 32sek
Aleksinac-Beograd 186,50km 1h 33min 15sek
Niš-Beograd 202,95km 1h 41min 29sek
Šimanovci-Šid 76,25km 0h 38 min 07sek
Šimanovci-Kuzmin 61,32km 0h 30min 40sek
Šimanovci-Sremska Mitrovica 39,99km 0h 19min 59sek
Šimanovci-Ruma 25,86km 0h 12min 56sek
Šid-Šimanovci 76,26km 0h38min08sek
Kuzmin-Šimanovci 60,97km 0h 30min 29sek
Sremska Mitrovica-Šimanovci 39,58km 0h 19min 47 sek
Ruma-Šimanovci 26,63km 0h 13min 19sek
DA LI JE PO ZAKONU?
Član 42. Zakona o bezbednosti saobraćaja kaže da se sve odredbe koje se odnose na brzinu, primenjuju na trenutno izmerenu brzinu i srednju (prosečnu) brzinu. U Članu 7. piše da srednja ili prosečna brzina kretanja vozila, na određenoj deonici puta, predstavlja količnik između dužine te deonice i vremena za koje vozilo tu dužinu pređe.
Prema tome, fotografije vozila i registarskih oznaka, uz obračunatu prosečnu brzinu kretanja, sud će prihvatati kao relevantne dokaze o učinjenom prekršaju i na osnovu njih izricati kazne.
Međutim, mnogi pravnici, pa čak i neke prekršajne sudije, postavljaju pitanje tačnog mesta i vremena prekršaja, koji se ovde ne mogu sa sigurnošću utvrditi, a koji inače predstavljaju veoma važna obeležja jednog saobraćajnog prekršaja.
Toliko važna, da se bez njih osuđujuća presuda može ukinuti po službenoj dužnosti zbog bitne povrede prekršajnog postupka. Sudska praksa još nije formirana, ali je stav nekih sudija da se kao mesto izvršenja prekršaja može uzeti mesto na kojem je prekršaj otkriven, dakle na izlaznoj rampi gde je konstatovano prekoračenje prosečne brzine.
Prvi testovi pokazali su da svi oni koji voze normalnom brzinom, ne treba da strahuju od kazne, čak i ako idu malo brće od 120 km/h, jer postoje mnoge situacije u saobraćaju u kojima se jednostavno mora usporiti i izgubiti nešto vremena.
Ako pritom napravite pauzu ili vozite tokom turističke sezone kada je velika gužva na naplatnim rampama, onda uopšte ne bi trebalo da brinete o prekoračenju prosečne brzine. Ako poštujete sva minimalna vremena, nikada nećete imati problem.
(Telegraf.rs / Magazin SAT)
Video: Turkulov: Tri osobe sa teškim povredama dovezene u KBC Vojvodina, dve na operaciji
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Vlada
Nekada kada je Fiat 1300 harao nasim drumovima, ciji je trag kocenja bio 100 m npr a sada sa novom generacijom vozila isti je 10 m ista su ogranicenja brzine!!!!!! Na magistralnim putevima ogranicenja su uglavnom 60 km/ h . Ako idete tim putevima je tek dramaticno jer putu nikada kraja. Ne znam cemu autoputevi, cemu dobri automobili? Ima li tolerancije? Ako je cilj punjenja budzeta onda je ok, mogu da razumem
Podelite komentar
Kula
Sve ovo se radi kako bi vizači stajali na stranim pumpama duž auto puteva i pili jeftine kafice od po 160 dinara da vi bili sigurni da ih nece kazniti.Bolje popiti papreno skupu kaficu nego 5 ili 10000 dindži dati za malo prekoračenje.
Podelite komentar
Gogi
Trebalo je gornju granicu popeti na 130km.
Podelite komentar