Ne želite telefonsku reklamu, a ne znate kako da se zaštitite? Lako je i ne košta vas ništa
Hrvatska ima svoj besplatni registar "Ne zovi" u koji se upisalo 29.000 građana Hrvatske koji ne žele da ih trgovci kontaktiraju putem telefona ili slanjem SMS ili MMS poruka radi reklame ili prodaje proizvoda. Ovaj registar koji je osnovan u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača Hrvatske pokazao se kao dobro rešenje, a i Srbija ima nešto slično, ali retko ko zna šta i kome treba da se obrati.
Nova SMS prevara kruži Srbijom: Ako dobijete OVU poruku, ne nasedajte, ukrašće vam novac! (FOTO)
Pravni savetnik u Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije Marko Dragić smatra da korisnici telefonskih brojeva u Srbiji nisu dovoljno zaštićeni i da bi vlasnici telefona trebali zajedno da deluju.
- Trebalo bi se obratiti povereniku za zaštitu podataka o ličnosti jer ne sme telefonski ili mobilni operater da daje ničije podatke bez pristanka. Operateri su najpre trebali da zatraže saglasnost potrošača, što nisu i zato bi građani trebali da pokrenu kolektivnu tužbu protiv operatera i da se tome stane na kraj. To, nažalost, neće zaživeti kod nas još neko vreme jer se pojedini građani još uvek rado odazivaju na pozive za razne promocije ili se plaše da prijave ove koji ih uznemiravaju - kaže Dragić.
Ono što ne bi trebalo da je pravilo u Srbiji je to da je svaki korisnik broja po automatizmu upisan u knjigu Bele strane ili registar na sajtu operatera zbog čega se dešava da pojedince svakodnevno poziva neka od firmi koja je broj pronašla baš tamo i što svako mora, ne svojom krivicom, da se odjavi da bi bio oslobođen dosadnih oglašivača.
Naš najveći operater fiksne i mobilne telefonije ne neplaćuje takvu uslugu i potrebno je da vlasnik broja ode lično ili pozove kol-centar i zatraži da njegovi podaci o adresi i broju ne budu dostupni, odnosno da budu izuzeti iz informacija. Isto mogu da urade i vlasnici brojeva mobilnih mreža slanjem besplatne SMS poruke za prijavu na 6989.
Postoji rešenje i od onih koji su baš dosadni ili su se namerili na vas.
- U slučaju da naš korisnik trpi uznemiravanje, prigovor može da podnese u bilo kojoj poslovnici Telekoma Srbija. Prilikom prijave uznemiravanja na fiksnom ili mobilnom telefonu, potrebno je da korisnik navede tačno vreme uspostavljene veze ili vreme prijema uznemiravajuće SMS poruke. Kod osnovanih prigovora Telekom Srbija upozorava korisnika koji je vršio uznemiravanje, a krajnja mera je isključenje odlaznog saobraćaja - kažu u Telekomu.
(S.Vasić)
Video: Tzv. kosovska policija upala u zgradu opštine Gračanica
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Robin Hud
Iz svega rečenog proizilazi da "smarači" mogu beskonačno uznemiravati ( ne zna se po kom osnovu), a mi treba da idemo kod Poverenika, da prijavljujem najblizoj posti i šta ti ja znam. Ama ljudi, ko im je dao naše brojeve telefona i sa kojim pravom? Riba se čisti od glave - onaj ko nam "prodaje" svoje usluge i proizvode telefonom, radi to kršeci sve moguce zakone, i one o privatnosti. A to što uznemiravaju ljude, to je posebna priča! Neka se oglašavaju na medijima, a mi cemo da ih zovemo, ako mislimo da treba!
Podelite komentar
Мирјана
На фиксне телефоне су неподношљиви,оптерећују народ сваког дана.
Podelite komentar
Milica
Ja imam identifikaciju na kućnom broju i tačko znam ko zove. A oni zovu od9-20 h. Srećom, znam ko je, ali tolika upornost je bolesna
Podelite komentar