Srbiji hitno potrebno 3.000 vozača: Potrebno je samo da ispunite jedan uslov

 
  • 93

Veliki broj onih koji znaju ovo da rade, odlazi u inostranstvo zbog bolje zarade

Srbija već godinama kuburi sa manjkom profesionalnih kamiondžija, pa ih u ovom trenutku nedostaje čak 3.000 za najosnovnije funkcionisanje transportnih preduzeća, upozoravaju stručnjaci.

Jovanka je majka hrabrost za volanom: Ima 4 dece, vozi kamion po Evropi, a sada je jednim statusom svima zapušila usta! (FOTO)

Razlog za to su skupi i teški ispiti, loš obrazovni sistem i sve češći odlazak profesionalnih vozača u inostranstvo. Na 46.000 kamiona dođe tek 17.000 vozača u međunarodnom transportu i oko 34.000 u domaćem, što prema mišljenju zaposlenih u ovoj oblasti nije ni približno dovoljan broj.

Predsednik udruženja "Međunarodni transport" Dušan Nikolić, kaže da je situacija već sada i više nego alarmantna, ali da će u narednom periodu biti i gora, ako se nešto ne preduzme.

Foto-ilustracija: Profimedia/Corbis, Sciencephoto RM, Pixabay

- Da bismo mogli da ispratimo odlazak kamiondžija u penziju ili u inostranstvo i rast privrede, mi moramo svake godine na tržište da izbacimo 1.000 - 1.500 novih vozača kamiona, a nas je sve manje. Procena je da u ovom trenutku nedostaje 3.000 vozača kamiona da bi transport mogao normalno da funkcioniše. Razlog nije samo to što nam vozači zbog većih plata odlaze na Zapad, već i neatraktivnost zanimanja, teško dolaženje do vozačke dozvole i što nam obrazovni sistem nije prilagođen potrebama ovog dela tržišta. I koliko god smo pokušavali, kad je školstvo u pitanju, da pregovaramo sa državom, rezultata nije bilo - kaže za Informer Dušan Nikolić.

Zato, kaže, sa svojim kolegama razmišlja da sam organizuje obuku budućih vozača, kako za nekoliko godin ne bi došli u situaciju da nema ko da im radi.

Miroslav Nikolić, predsednik Grupacije za prevoz robe u drumskom saobraćaju pri PKS, kaže da Srbija nema samo problem sa manjkom vozača kamiona, već da nam nedostaju vozači svih profila.

Foto: Telegraf

Prema nekim računicama, samo Beogradu nedostaje bar 5.000 vozača svih profila, tvrdi on.

MINIMALNE PLATE KAMIONDŽIJA

SRBIJA 1.000 evra

SLOVENIJA 1.500 evra

NEMAČKA 2.000 evra

KANADA 2.700 evra

Daljinac

(Telegraf.rs/Informer)

Video: Marija Milutinović novinarka Telegraf.rs izveštaj iz Bele kuće

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Gus

    14. januar 2018 | 17:56

    "Zato, kaže, sa svojim kolegama razmišlja da sam organizuje obuku budućih vozača, kako za nekoliko godin ne bi došli u situaciju da nema ko da im radi" - za dzabe,zaboravio je jos to da kaze. Haha..1000e😂.Pa vozaci u Beogradu da imaju 1000 eura platu nebi ni jedan otisao iz Srbije.Plata vozaca kamiona/autobusa je od 30.000 do 50.000 dinara a to nije ni pola od 1000 eura kako kaze ovaj poslodavac/preduzetnik. Daj te vozacu gradskog autobusa u Beogradu 1000 eura platu kao sto pricate po medijima i nece biti problema,niko nece da ide u inostranstvo.Ali problem je sto ste vi gospodo poslodavci navikli da na svaka tri meseca kupujete nove dzipove,limuzine itd a vozace da platite 200-300 eura ili po mogucnoscu nista ako moze ikako i sada se cudite sto nema ljudi,pa tek nas nece biti,sami ce te da vozite svoje autobuse i kamione. I da,cena transporta je ista i za vas i za nekog u Nemackoj,Italiji itd..samo sto vlasnik transportne firme u Nemackoj ima cistu zaradu od 5%-8% a nas poslodavac ima bar 50% ciste zarade od iste sume,jer neplaca porez u fullu,ne placa vozacima radni staz i ako ga placa,placa minimalac,vozaca plati minimum minimuma ili ga ne plati nikako ako moze i to je to.Ee sad je problem nasim poslodavcima jer nema vozaca vise ispod svakog kamena po trojica,sad vozac sutne kamen nogom a ispod njega pet firmi pa izvoli a ni jedna ne placa vozaca. Pa nasi poslodavci izmisljaju toplu vodu izmisljajuci sta sve treba drzava da radi da bi oni mogli i dalje da ne placaju vozace i ostale obaveze prema drzavi. Gospodo poslodavci,malo se odreknite exstra profita,znam da vam je tesko,znam da vam je to najslabija tacka u zivotu,rodjene dece bi se odrekli za 10 eura ali to vam je jedini spas ako hocete da radite.Platite vozaca kako Bog zapoveda,placajte mu dolrinose u fullu a ne minimalac,platite ljudima godisnji odmor od bar 31 RADNI DAN (subota,nedelja i drzavni praznik nisu radni dani) ne gonite ljude da voze vise nego sto je propisano i vidjecete jako brzo kako ce se odjednom stvoriti gomila vozaca i svi problemi reseni.To vam je jedino resenje a od ovog ostalog sto pokusavate nema vam nista,samo ce vam biti jos gore.

  • kum

    14. maj 2018 | 17:30

    Ja imam dva kamiona za unutrasnji transport i takodje imam vozaca i takodje sam bio vozac u firmi dugo godina i kad su culi koliko placam vozace gazde nazovi ih hteli su oci da mi izvade i dobijao sam pretnje razne eto toliko od njih kako su mi rekli oni su samo robovi e pa gospodo imaju i oni zenu i decu kao i mi ja mislim da nikada nece biti bolje zato sto gledaju samo svoj interes i svoje dupe

  • veselin

    3. februar 2018 | 23:49

    plata je u srbiji vozaca u medjunarodnom transportu 50.000 din sve ostalo babske price

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA