Kome sve može da se zabrani ulaz u avion?
U toku prošle godine putnički aviosaobraćaj u svetu doživeo je rast od 6,5 odsto, pa je pravo pitanje kako u vreme učestalih terorističkih napada kompanije vode računa o bezbednosti putnika, ali i poštuje njihova prava, procedure i uputstva same avio kompanije, pa i zakone države u kojoj posluju.
Autističnog sina Čedomira Antića zbog plača nisu pustili u avion
Poslednji slučaj zabrane ulaska autističnog deteta u avion nacionalne kompanije "Er Srbija" na letu Beograd-Tivat, navodi nas na zaključak da nije uvek lako.
Prema pravilnicima komercijalniog avio-saobraćaja, ulazak u avion može da se zabrani u nekoliko varijanti, a većina uključuje sumnjive ili bolesne osobe koje mogu predstavljati pretnju po ostale putnike.
- Službenici avio-kompanije (aerodromski supervizor, lekar i menadžer leta) mogu prilikom ukrcavanja da odbiju putnika iako on ima urednu kartu i izdat mu je kupon za ukrcavanje (boarding karta). Putniku može biti uskraćeno i ukrcavanje u prebukiran avion (sa više prijavljenih putnika nego mesta u avionu) i tada bi on trebalo da dobije posebna prava, dok je uloga kompanije da se brine o njemu prema veoma strogim međunarodnim zakonima i pravilnicima - neka su od uputstva za zemaljsko i letačko osoblje.
Kada je procena medicinskog stanja putnika u pitanju, on neće moći da se ukrca na let u slučajevima da aerodromsko osoblje proceni:
- Da je putnik sumnjiv.
- Da se ponaša neprilično.
- Da je pod uticajem alkohola ili narkotika.
- Da izgleda bolesno.
Svi oni koji imaju medicinske probleme ili se nalaze u specifičnom zdravstvenom stanju (trudnoća, invaliditet, prelomi, alergije, zarazne i prenosive bolesti...) trebalo bi da popune posebno zdravstveno uverenje.
Procena sposobnosti da se putuje avionom zasniva se na međunarodno priznatim kriterijumima koje utvrđuje Svetska zdravstvena organizacija (SZO).
Ovde možete da nađete opšte zdravstvene uslove propisane od strane "Er Srbije".
(Telegraf.rs)
Video: IN MEMORIAM: Dragan Marković Palma
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Dusanka
Medjunarodni zakoni i propisi ,koliko ja znam ne vaze ni za putnike ili radnike u u avio kompaniji u Emiratima i Kataru ."Etihad "prima putnike tj trudnice do 36 nedelja tj 9 meseci trudnice .Da li je po svedskim standardima ? Stjuardese po svedskim standardima imaju 80 sati letenja mesečno ,dok u Etihadu 130 -150 sati itd .O kojim vi švedskim standardima pričate i gde .U arapsko svetu ne postoji nesto sto se zove zakon i svedske norme i pravila .Prema tome Er Srbija koju vidi Etihad sve moze i nema pravila i zakona
Podelite komentar
BASA
Postoje vazduhoplovni propisi , koji u svetu pa i kod nas , se moraju postovati ! Od " Aero Puta , JAT-a pa do Air Serbije ! Koliko je Etihad dobar , vidi se , propali Italijani , Nemci ! Pokusavaju sada da zatru i Air Serbiju samo zato sto postuje , " Svetski priznate propise " ! Sta bi bilo da je malom pozlilo tokom leta ? Odgovarao bi " aerodromski lekar , kabinska posada i Kapetan aviona , sto je primio , " bolesno dete " ! A , tek tuzba za ne postovanje Vazduhoplovnih propisa !
Podelite komentar