VUČIĆ U KINI: Za 3 godine imaćemo prugu Beograd - Budimpešta od 300 km na sat (FOTO)

  • 18

Predsednik Vlade Republike Srbije Aleksandar Vučić započeo je posetu Kini sastancima u Tjenđinu sa predstavnicima kineskih kompanija CRCC (China Railway Construction Corporation), zatim Mašinske korporacija CNEEC (China National Electric Engineering CO), kao i ZTE Corporation (Zhongxing Telecommunication Equipment Corporation).

Tokom ove dvodnevne posete delegacija Republike Srbije, koju predvodi premijer Vučić, zakazala je sastanke sa 10 velikih kineskih kompanija i posetu jednoj kineskoj kompanije. Kineske firme pokazuju veliki interes za razvijanje poslova u Srbiji, ali važna je činjenica da to više nisu samo kompanije koje rade infrastrukturne projekte, mada one jesu od izuzetnog značaja za Srbiju, kako u procesu izgradnje autoputeva, tako i izgradnje železnica.

- Vi znate da većinu naših puteva danas grade kineske kompanije. Razgovarali smo sa predstavnicima kompanije CRCC, koja treba da izgradi prugu Beograd – Budimpešta i očekujem da to sutra bude dogovoreno sa premijerom Lijem. Postoji saglasnost da gradimo brzu prugu od 300km na sat. Mi smo rekli da po ovom pitanju imamo dva ograničenja. Prvo je da nemamo vremena za čekanje i da izgradnja ne može da traje deset godina. Naša molba je da to traje najviše 3 godine, a kineska strana je obećala da će se pridržavati tog roka. Drugi problem su državne garancije. Stoga smo tražili više različitih koncepata - privatno javno partnerstvo, koncesije i druge načine, samo da javni dug što manje opteretimo - naglasio je premijer Vučić.

Srpski premijer očekuje da će konačnu odluku imati sutra posle sastanka sa premijerom Lijem. O važnosti izgradnje ove pruge govori i podatak da bi Beograd postao čvorište puteva. Preko Beča imao bi pristup celoj Zapadnoj Evropi, a s obzirom na to da putevi preko Beograda vode i ka Atini, otvoren je i put ka istoku.

- Ja sam rekao da ne smem da se vratim u Beograd bez obećanja premijera Lija da će posetiti Beograd i da će organizovati taj skup šesnaestorice iz Centralne i Istočne Evrope. To bi bio najveći skup u našoj zemlji u poslednjih 30-40 godina. Ako to prihvati, mogao bi da otvori most Zemun-Borča, a istovremeno bismo mogli da sa mađarskom stranom potpišemo ugovor i da od proleća počnemo sa izgradnjom pruge - dodao je predsednik srpske Vlade.

Premijer Vučić i članovi delegacije Republike Srbije razgovarali su sa kineskim privrednicima i o razvoju naše telekomunikacione mreže i moguće saradnje sa Telekomom Srbije oko 4g mreže, kao i o određenim energetskim projektima, industrijskoj zoni Stublenica kod Uba, kompleksu Termoelektrane Kolubara i njihovoj zainteresovanosti da investiraju u energetski sistem Srbije.

- Razgovori sa predsednikom Vlade Republike Srbije Aleksandrom Vučićem bili su efikasni i konkretni. Razgovarali smo o tri projekta, koji će biti realizovani u tri različite faze. Projekat Industrijska zona Stublenica - Ub potpisan je u januaru. Urađen je master plan i sada se pristupa izradi glavnog projekta i dobijanju građevinske dozvole. Radovi treba da počnu na proleće sledeće godine. U planu je otvaranje između 10 i 15 hiljada radnih mesta i realizacija investicija u vrednosti od oko milijardu i dvesta miliona dolara. Mi smo predsedniku srpske vlade dali tehnički predlog za rekonstrukciju termoelektrane Veliki Crljeni, mi je zovemo Kolubara A. Započeli smo i razgovore o eventualnoj zainteresovanosti za Kolubaru B. Treći projekat je pismo o namerama o ulaganju u preduzeća IMR, DMB i IMT, tri fabrike u okviru mašinske industrije. Kompanija CNEEC je mašinska korporacija, najveći proizvođač traktora u Kini i mi smo zainteresovani da pod srpskim imenom, a sa našom novom tehnologijom, pravimo traktore u Srbiji - naglasio je Jin Čunšeng, predsednik CNEEC kompanije.

(D. Z.)

Video: Ogromne gužve na granici sa Hrvatskom: Kilometarske kolone

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Željko

    9. septembar 2014 | 19:51

    I šta ćemo sa tom prugom od 300 na sat kad treba da stane u Novi Sad, Subotica, granica Bukurešt i još usputnih stanica. Realno dobra pruga od 150 sa dobrim vagonima i jeftinija je. Nemamo teren za pruge preko150-200 na sat

  • krajišnik

    9. septembar 2014 | 16:27

    Bez 450 km/h neću da razgovaram

  • Djole

    9. septembar 2014 | 15:45

    A,juzna pruga...? :-)

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA