Divlji taksisti ponovo patroliraju beogradskim ulicama!
Beogradskim ulicama ponovo voze nelegalni taksisti - poznatiji kao "divljaci"!
Najčešće "patroliraju" u noćnim satima Karađorđevom ulicom, gde su smešteni popularni kafići i restorani.
Redakciji Telegrafa javilo se nekoliko sugrađana kojima je vožnja došla "preko glave".
- Zaustavile smo taksi ispred kluba "Mladost" u Karađorđevoj ulici kako bismo otišle do Voždovca. Tokom vožnje ništa nije delovalo sumnjivo, ali kada smo stigli, taksista je tražio da mu platimo 6.800 dinara - pričaju za Telegraf I. K. (28) i M. R. (30).
Ova "paprena" vožnja pretila je da se pretvori u incident, jer je taksista devojkama pretio.
- Kada smo mu rekle da je 6.800 dinara preskupo za tu relaciju, počeo je da nas vređa. Pretio je da će zvati policiju, a mi smo na kraju platile 2.000 dinara samo bi nas pustio iz vozila - kaže I. K. za Telegraf.rs.
Slično je prošla i Jovana K. kojoj je vozač taksija tražio za vožnju od Zelenog venca do kluba "Magacin" 1.000 dinara.
- Zaustavila sam taksi na ulici, ušla u kola i rekla dokle idem. Kada smo stigli do kluba, nisam mogla da verujem da je taksimetar otkucao 1.000 dinara, jer sam se vozila svega dva do tri minuta. Kada sam mu rekla da to neću da platim, odgovorio mi je da će da me prebije, da mi je bolje da platim nego da uđe za mnom u klub i "izblamira me pred svima". Rekao mi je da ako već izlazim u "Magacin", sigurno imam dovoljno para da platim i njegovu vožnju - priča Jovana, koja mu je nakon ubeđivanja dala 500 dinara i izašla iz kola.
U Sekretarijatu za inspekcijske poslove navode za Telegraf.rs da je svako vozilo koje na svojoj registraciji ima oznaku TX legalno taksi vozilo na području Grada Beograda.
- Jedna od oznaka koje se preporučuju je i providna nalepnica sa grbom Grada, koja se obično stavlja u desni ugao šoferšajbne. Dobro je da taksista ima i krovnu oznaku sa brojem i udruženjem kojem pripada, ali danas to mnogi ne nose - kaže Zoran Babić iz Saobraćajne inspekcije, načelnik Odeljenja drumskog saobraćaja.
Babić kaže da to što taksi ima radio-stanicu nije ključan pokazatelj da nije "divljak" .
- Nije dovoljno da u taksiju čujete radio-stanicu jer danas pojedina taksi udruženja pomažu nelegalnim prevoznicima tako što ih uključuju u svoj sistem radio-veze. U aprilu je u kontroli zatečeno 35 vozila koja nemaju dozvolu da voze na području Grada Beograda, već nekih drugih opština, poput Sečnja ili Kovačice. U tim slučajevima, ako se radi o prestupu koji se prvi put desio, "divljak" se isključuje na pet dana iz saobraćaja, oduzimaju mu se saobraćajna i tablice. Ukoliko se radi o ponovljenom prestupu, isključuje se na 10 dana. U oba slučaja, uz prekršajnu prijavu sudiji - kaže za naš portal Babić.
Pored toga, svakog meseca pristigne oko desetak prijava građana koji su na ulici zaustavili taksistu divljaka.
- Novčana kazna za vožnju nelegalnog taksija je od 80.000 do 200.000 dinara. Ukoliko vam je taksista naplatio više nego što je trebalo, kazne se kreću od 10.000 do 250.000 dinara - dodaje Babić.
Predsednik Gradskog sindikata taksi vozača i auto-prevoznika "Nezavisnost" Branko Vitošević navodi za Telegraf da na beogradskim ulicama trenutno ima oko 130 taksista divljaka.
- Grad ulaže napore, ali dodatni problem stvara to što je većina registrovana na drugim područjima, pa sudije za prekršaje njih ne vode kao nelegalna vozila, već taksiste koji otprilike ne rade baš sjajno svoj posao. Takođe, većina tih ljudi je prijavljena na lažnim adresama, što otežava da im poziv bude uručen - kaže Vitošević.
(N. Sekulić)
Video: IN MEMORIAM: Dragan Marković Palma
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
MikiGrobar
I za njih ima lek.... Zakonom odrediti koja auta mogu da se koriste kao taxi,svi biti ofarbani u istu boju I sa brojevima na haubi gepeku I vratima I problem resen.....ali onda ne krivim divljake,dajte im neki poso moraju I oni da od neceg zive
Podelite komentar
Лане
Опет патролирају!? А кад су то па престајали? То смеће пљачкашко треба у'ватити и изломити, то је једини лек. Ништа друго. Да се таксисти организују лепо, свако по бејзболку, и једну ноћ да им направе пакао. Поломе и њих и кола. Па да видиш!
Podelite komentar
Vladimir
Regularan sam taksista sa regularnim taksimetrom i regularnim obavezama prema državi koje redovno izmirujem, Vozim regularno taksi vozilo (kupljeno naravno na kredit), koje redovno održavam čistim i radim svaki dan (računajući i vikend) preko osam sati. Verujte mi da "divljaci" za mnogo manje vremena provedenog na ulici uzimaju više para nego mi regularni taksisti (ne računam lopove kojih i medju regularnim taksistima ima). Da li "divljaci" mogu da se sklone sa ulica? Pa, naravno ako postoji volja nadležnih. Probajte da zamislite da neki auto limar otvori divlju urološku ili stomatološku ordinaciju, recimo!? Nema šanse. Pa zašto je onda nemoguće sa ulica skloniti divlje taksiste? Nadležni (čitaj - lezilebovići) im skinu tablice, a "divljaci" u vozilu imaju odštampane rezervne u više primeraka koje nakon pet minuta ponovo montiraju i svi imaju fiktivne adrese na koje im stižu prijave i nikom ništa. Drugo, lopovi u taksi vozilima kradu pomoću naštelovanih taksimetara i takozvanih "turbina" - elektronskih uredjaja instaliranih jedino u svrhu kradje. Da li je toliko teško doneti Zakon koji će recimo da kaže: "Svakome kome se u taksi vozilu pronadje "turbina" - elektronska naprava za uvećan broj otkucaja taksimetra (ili neka ovo formulišu bilo kako drugačije) će biti oduzeto vozilo (kao predmet izvršenja krivičnog dela kradje) i biti pisana krivična prijava". I problem je rešen i zaštićeni gradjani, a i pošteni deo nas, poštenih radnika. Nema volje dragi moji sugradjani, jednostavno nema volje za tim.
Podelite komentar