Žučno smo se posvađali ko kupuje busplus kartu, a ko nikako neće: Tinja rat između švercera i redovnih platiša svakog dana
Jedna od onih rasprava kojoj se ne nazire kraj odjekivala je jutros u redakciji Telegrafa: Ko se švercuje, ko plaća busplus kartu i ko je u toj priči u pravu.
Ova tema iz gradskog prevoza je uzburkala internet, ali je vozač autobusa bio u pravu (VIDEO)
Jasno je da je obaveza plaćanja prevoza neupitna, ali činjenica je da ima i mnogo ljudi koji se švercuju i za to imaju svoje razloge. Tako je i među novinarima...
- Kako možeš da ne plaćaš kartu? Je l' uđeš u prodavnicu i kradeš mleko i hleb? Prevoz ima svoju cenu, autobusi i tramvaji koštaju mnogo, a treba platiti i sve te vozače - pričala je jedna od koleginica drugoj.
Međutim, ona je nastavila po svom.
- Neću da plaćam, jer nije u redu da karta košta 89 dinara, a da autobus čekam i po pola sata, da stojim na jednoj nozi i da se pitam da li će se autobus pokvariti ili zapaliti na sledećoj stanici. Plaćanje je u redu, ali neka nam prvo obezbede normalnu vožnju - odgovara joj je druga novinarka.
Umešao se i jedan kolega, kaže, upale su u začarani krug.
- Prvo plati kartu, pa se žali... Ako ne plaćaš prevoz, normalno je da će autobusi biti još gori, devedesetih je GSP mogao da propadne jer niko nije plaćao - pričao je.
Međutim, jedna od koleginica nije izdržala, a da se ne priključi diskusiji.
- Čekaj, penzioneri plaćaju za godinu dana 400 dinara, a ja koja radim moram da plaćam 3.200 mesečno! E pa ne mogu, meni lekovi koštaju toliko, ko će to da mi plati. Umesto na prevoz dajem na lekove. Šta ćeš kada u takvoj zemlji živimo... - govorila je ona gledajući nas preko monitora.
Ponovo se javio platiša...
- Pravila su pravila, nije u redu da neko plaća, a ti da se švercuješ - podizao je već ton čineći raspravu žučnijom.
"A ne, ne" počele su devojke u glas.
- Čekaj, čekaj, stani. Jesi se vozio nekad osamdesetdevetkom? To je prljavo, raspada se, nema klimu, ali zato se sve klima. Neki autobusi izgledaju kao tempirane bombe dok se vuku po ulicama. Radije ću za te pare da kupim sebi nešto, a gospoda neka učine nešto da se kao prvo vozimo kao ljudi - odvratila mu je jedna od naših zaposlenih.
Pale su i teške reči, da je "sramota i bezobrazluk" koristiti nešto što treba da se plaća, ali i ona fraza da treba da "krenemo od sebe".
A onda se povela priča i o kontrolorima.
- Ti busplus kontrolori su bezobrazni, ne mogu oni tako da se ophode prema ljudima, i s kojim pravom nam uzimaju lične karte? Kontrolor ne može da me legitimiše, ja mogu da izađem napolje i da se na tome sve završi - pričala je koleginica.
Mnogo je izgovora, ali i činjenica izneto u čitavoj toj raspravi. Zaista, normalno je plaćati prevoz, ali stanje u kojem se nalaze autobusi GSP-a je katastrofalno. Umesto klime imamo grejanje od motora, čekanja su nekada zaista preduga, a u dolasku na posao sve više vidim pokvarenih autobusa. Kontrolori selektivno kažnjavaju ljude i zaista, neko se izvuče na bezobrazluk, dok neko uporno i uredno plaća prevoz i izdvaja ne tako male pare za ovaj mesečni izdatak.
Najbolje bi bilo da svi plaćaju prevoz, a da karta zbog toga manje i košta. Istovremeno, da GSP popravi stanje svojih vozila, a da kontrolora ima više i da se nađe način da oni bez karte budu kažnjeni, a da se ne krši zakon o zašiti njihovih podataka. A sve to odjednom, plašim se, teško da može da se sprovede. Začarani krug će potrajati...
VIDEO: Tuča vozača autobusa i putnika
(M. Beljan - m.beljan@telegraf.rs)
Video: Ovo je kuća u kojoj je uhapšen Alija Balijagić
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Milan
Za vreme "nedemokratske" vlasti Slobodana Milosevica smo se svi vozili besplatno, udobno i bezbedno. Pljacka gradjana je nastala tek dolaskom "demokratije."
Podelite komentar
Parker
Neka uvedu gradsku taksu da se svakom zaposlenom od plate odbije 1000 i da prevoz za sve ostale bude besplatan.
Podelite komentar
Siromasan radnik
Treba placati kartu. Bez dileme. No,po kojoj ceni? Ako ce neko da kaze da je 20 dinara skupa karta onda laze. A da je ta cena_ placali bi gotovo svi putnici. Naravno,penzionerima ukinuti taj benefit od 400 din.godisnje. iz mnoogo razloga
Podelite komentar