ISPOVEST VOZAČA: Ruski rulet u gradskom prevozu!

 
  • 39

"Primorani smo da radimo po 16 sati zbog čega svakodnevno stavljamo na kocku živote stotina putnika", tvrdi bivši vozač privatnog gradskog prevoznika Bamiron. "Krivo mi je što sam ga ikada zaposlio, on je neozbiljan i voli da laže", odgovara vlasnik firme Veljko Đuričković, dok u Direkciji za javni prevoz kažu da je zakon vrlo jasan i mora da se poštuje upravo zbog pitanja bezbednosti

Dejan Kokanović Kokan (38), bivši vozač privatnog gradskog prevoznika Bamiron iz Beobus grupe, tvrdi da vozači ove firme, mimo zakona, moraju da rade po 16 sati dnevno zbog čega postaju potencijalne ubice i svakodnevno stavljaju na kocku živote stotina putnika!

U ispovesti za Telegraf.rs, Kokanović otkriva da većina vozača Bamirona radi na crno, bez socijalnog i zdravstvenog osiguranja, toplog obroka i markice za prevoz, kao i da je kolega Jovan Stolić (61), koji je autobusom na liniji 77 usmrtio studente Radomira Vučkovića (19) i Dijanu Đorović (22), prijavljen retroaktivno posle ove tragedije.

Punomoćnik vozača, ugledni beogradski advokt Jovan Pavlović podneo je protiv Veljka Đuričkovića, vlasnika Bamirona, prijavu inspekciji rada zbog kršenja zakona i opomenu pred tužbu zbog neisplaćenih zarada.

Kokanović kaže da je bio primoran da radi po 16 sati dnevno i da je zbog toga prošao kroz crveno svetlo na prometnoj raskrsnici kod Studentskog grada i umalo izazvao novu tragediju.

- Radio sam na crno od novembra 2011. godine do 1. juna ove godine. Vozio sam autobus na liniji 77 od KBC "Bežanijska kosa" do KBC "Zvezdara". Normalna smena ima pet krugova, računajući od početne stanice do okretnice na Zvezdari, dok sam ja morao da vozim 10 krugova. Prvi polazak sam imao u šest ujutro, a završavao sam u 22 sata. Zbog premora nisam video crveno svetlo na semaforu kod Studentskog grada i umalo nisam pobio putnike! Sreća je da iz suprotnog pravca u tom trenutku nije bilo vozila. Zbog ovoga me tek čeka postupak kod sudije za prekršaje, jer su kamere zabeležile prekršaj - otkriva Kokanović.

On kaže da je bio primoran da vozi autobus-ubicu, koji je na Zvezdari u novembru prošle godine usmrtio dvoje strudenata.

- Poslovođa me je terao da za slobodne vožnje preuzmem autobus-ubicu sa garažnim brojem 406, koji je zgazio studente na okretnici na Zvezdari. Pobunio sam se, znajući da je isti autobus posle tragedije na Zvezdari imao još jednu saobraćajku kada ga je "Lastin" autobus udario otpozadi, kao i da kočnice na njemu nisu ispravne, ali ništa nije pomoglo. Poslovođa mi je rekao: "Ajde, ćuti i vozi! Nisi ti gazio, šta te briga!" - kaže vozač.

Naš sagovornik otkriva da je Jovan Stolić, koji je usmrtio dvoje studenata, radio na crno i da je prijavljen da radi u Bamironu neposredno posle nesreće.

- Posle nesreće je nastala panika, jer je čovek radio na crno! Stolića su prijavili retroaktivno i na ugovoru o radu napisali da je sklopljen navodno tri meseca pre nesreće! On je i dalje u firmi, ali zbog sudskog postupka privremeno radi kao točilac goriva. Ukoliko inspekcija rada uskoro ne zavede red i sva vozila uputi na vanredne tehničke preglede, a poslodavce upozori da radnici ne smeju da rade duple smene bez odmora dogodiće se nova tragedija - upozorava Kokanović.

Vozač otkriva da je u Bamironu pravilo da vozači posle duple smene moraju da operu autobuse spolja i iznutra, iako to nije u opisu njihovog radnog mesta.

- Po dolasku u garažu, posle isteka radnog vremena, vozači koji upravljaju autobusima Bamiron, na linijama 77 i 94, moraju da ih operu spolja i iznutra! U drugim firmama, kao recimo u GSP-u to rade posebne službe. Gazda Đuričković je imao običaj da vozačima skida 20 odsto od plate kada utvrdi da navodno nisu dobro oprali vozilo, kao i za druge izmišljene propuste! Meni je za ogrebotinu na autobusu, od svega desetak santimetara, naplatio odštetu od 7.000 dinara, iako je vozilo kasko osigurano - kaže naš sagovornik.

Kokanović navodi da u GSP-u svi rade po propisima i da tamo jedna smena vozača traje šest sati i 42 minuta.

- Vozači GSP-a nedeljno rade po 36 sati i imaju dva slobodna dana. Privatnici ne poštuju propise i pre nedelju dana je zabeležen najdrastičniji slučaj kada je kolega I. A. (ime poznato redakciji) na liniji 48 od ponedeljka do petka radio duple smene od 05-00 sati! Ovo može da se proveri u knjizi raporta GSP u kojoj je svaki vozač zaveden po broju službene kartice i vozačke dozvole u vreme dolaska i odlaska sa posla. Pitam nadležne da li vozač u ovakvim uslovima može da bude odmoran, skoncentrisan na vožnju i da ima brze reflekse? Dešavalo se da pojedine kolege u ponoć, posle zadnjeg kruga ostanu u garaži i spavaju u autobusu, jer im se ne isplati da idu kući! - dodaje vozač.

Kokanović je došao u sukob sa Đuričkovićem zbog toga što je, kako kaže, prihvatio nagodbu sa vozačem automobila koji je "čuknuo" autobus.

- Nezgoda se dogodila 1. juna u Ulici Dimitrija Tucovića kod pekare "Trpković". Dok sam bio u stanici otpozadi me je udario automobil i neznatno oštetio zadnji branik. Čovek mi se predstavio, govoreći da radi u Gradskom inspektoratu za saobraćaj i molio me da ne zovem policiju, jer će mu zbog uslovne kazne oduzeti dozvolu. Pristao sam, a on mi je dao broj telefona i sa ruke skinuo sat "festina" vrednosti oko 20.000 dinara, kao garanciju da će platiti odštetu - priča Kokanović i dodaje da je dva sata posle toga dobio otkaz.

- Obavestio sam gazdu šta se desilo, ali mi je on u telefonskom razgovoru poručio "da ne dolazim više na posao i da će me ubiti ako se pojavim". Odmah posle toga na okretnicu je došao Veljkov sin Draško Đuričković. Na očigled putnika mi je pretio, govoreći: "Otkinuću ti ruku! Kako si smeo da uzmeš sat čoveku iz inspektorata?!" Dva sata kasnije telefonom me pozvao poslovođa i saopštio mi da sam dobio otkaz - kaže na kraju Kokanović, koji je tužio Đuričkovića i Bamiron.

Veljko Đuričković u izjavi za Telegraf.rs tvrdi da su tvrdenje Kokanovića najobičnije izmišljotine.

- Nije tačno da smo mu moj sin i ja pretili! On je oteo novac vozaču automobila, a sat neće da mu vrati. Krivo mi je što sam ga ikada zaposlio. On je bivši zatvorenik, neozbiljan je i voli da laže. Vrši pritisak na mene, ali to je sve predato sudu, koji će to razrešiti. Teško je da vama dajem izjavu telefonom. Otkud znam da li ste vi zaista novinar, kako ste se predstavili, ili ste Kokanovićeva drugarica - rekao je Đuričković.

Direktor Direkcije za javni prevoz Zoran Šarac ja kazao da oni nemaju ugovor direktno sa Bamironom već sa Beobusom, ali da je svakako obaveza svih prevoznika da poštuju zakon. On dodaje da, ukoliko su navedene tvrdnje tačne, Kokanović izjavu mora dati nadležnom organu -  inspekciji rada.

- Ako je to zaista tako, reč je o gruboj povredi prava radnika i o ugrožavanju bezbednosti putnika, a bezbednost mora biti prioritet svih koji obavljaju uslugu prevoza Beograđana. Svaki prevoznik je dužan da poštuje važeće zakonske odredbe kojima su definisani uslovi i vreme rada vozača, a Zakon nedvosmisleno kaže koliko svaki vozač mora da radi, a koliko da odmara, upravo radi bezbednosti  - rekao je Šarac.

(A. T.)

Video: Ne znam ko je ubio Đinđića, ali znam ko sigurno nije: Veruović iskreno o atentatu i seriji "Sablja"

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • zika

    2. jul 2012 | 16:02

    Covek rekao istinu a slucno ga poznajem posto i ja radim u GSP-u i vozim na liniji 77 pa smo se sretali i vidjali.I to stvarno nije normalno sta taj gazda Bamirona u stvari radi svojim vozacima i na sta ih sve primorava i kako se ophodi prema ljudima.A i licno sam bio prisutan kad Veljkov sin pretio Kokanovicu da ce mu ruku otkinuti i u vise navrata nasrtao na Kokanovica.I upravo zbog takvog ponasanja prema vozacima ljudi ga napustaju i uvek ima manje vozaca, i zbog toga su drugi vozaci primorani da rade duple smene... BAMIRON JE JEDNA SRAMOTA ZA BEOBUS GRUPU I ZA GRAD BEOGRAD...

  • kokan

    2. jul 2012 | 18:50

    Za vasu informaciju ovo je tek pocetak a o gospodinu Veljku Djurickovicu i njegovom sinu Drasku takodje bivsem zatvoreniku kako on rece za mene moze citav roman da se napise kako maltretira svoje vozace . kako se izivljava nad ljudima itd

  • biljana

    2. jul 2012 | 16:39

    Bravo..tako je..treba neko ovoj bandi da stane na put...bandi koja preko mrtvih puni sebi dzepove..terati ljude da po 16 sati budu za volanom,pa to je van svake pameti...i kad se nesto desi svaljivati krivicu na njih i pljuvati ih javno...nazivati ih bivsim robijasima i lazovima,da bi svoje dupe sacuvali..to je BEZOBRAZLUK,OHOLOST,ne znam koju bih jos rec mogla da upotrebim za takve ljude niskih moralnih vrednosti,kojima nista nije sveto...i za koje niciji zivot ne vredi nista...sram vas bilo g,Djurickovicu..sticice vas ruka pravde..i vas i mnoge vama slicnima

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA