Sutra veliki štrajk kombi prevoznika "od vrata do vrata": Bune se zbog ukidanja međugradskih i međunarodnih linija

 ≫ 
  • 5

U nedelju, 12. februara u Srbiji bi trebalo da stupi na snagu Zakon o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, kojim se ukida kombi prevoz putnika sa šest do osam sedišta i u međugradskom i u međunarodnom saobraćaju! Tim povodom, sutra će Beograd biti blokiran, s obzirom na to da će nekoliko desetina kombi prevoznika održati protestnu vožnju gradom i zatražiti odlaganje primene ovog dokumenta.

KOMBI PREVOZ ODLAZI U ISTORIJU: Nema više vožnje "od vrata do vrata"

Branko Petrešević, predstavnik Udruženja "Kombi prevoz putnika", rekao je za Telegraf.rs da će se kombi prevoznici skupiti oko 10 sati kod Kombank Arene odakle će pola sata kasnije krenuti u protestnu vožnju.

- U 10 sati je zakazano okupljanje na parkingu iza Arene. Odatle ćemo krenuti u protesnu vožnju auto-putem, nastaviti kroz Kneza Miloša, pa na Slaviju, zatim Nemanjinom, pa Karađorđevom na Brankov most, odakle vožnju nastavljamo do Palate "Srbija". Vožnja će trajati oko sat do sat i po - navodi Petrešević.

On dodaje da ovaj Zakon zabranjuje uopšte javni prevoz putnika kombijem, što znači da ga više neće biti ni na međugradskim linijama u Srbiji.

Ovakva odluka će pogoditi mnoge putnike, a među njima i one koji dolaze kombijem iz manjih mesta iz okoline Beograda - u Beograd.

Foto: Pixabay Foto: Pixabay

Po zvaničnim podacima, u Srbiji je registrovano oko 40.000 vozila sa šest do osam sedišta. Procene Udruženja "Kombi prevoz putnika" jesu da bi primenom ovih zakonskih rešenja direktno ili posredno bila ugrožena egzistencija 80.000 do 100.000 građana koji se izdržavaju prihodima od kombi prevoza.

- Štetu bi posredno trpeo i državni budžet smanjenjem davanja kroz poreze, takse i doprinose, naplatu putarina i akciza od prodaje goriva, a posledice bi osetile i auto-dilerske kuće i osiguravajuća društva - navodi se u saopštenju Udruženja.

U njemu se dodaje i da uz poruku "Mi poštujemo zakone - vi poštujte naše ustavno pravo na rad", kombi prevoznici traže od Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture odlaganje primene Zakona i njegovo usklađivanje sa zakonodavstvom i standardima Evropske unije (EU) i upozoravaju da bi, u suprotnom, Srbija mogla rizikovati otvaranje pregovaračkih poglavlja sa EU koja regulišu ovu problematiku.

Kombi prevoznici kažu i da se ovim Zakonom njima uskrajuće ustavno pravo na rad i tržišnu konkurenciju.

Foto: Foter/Flickr/nathancolquhoun Foto: Foter/Flickr/nathancolquhoun

S druge strane, u Ministarstvu saobraćaja su, još u novembru za "Mondo" rekli, da vožnja kombijem može biti skupa zbog eventualnih posledica jer kombi kao prevozno sredstvo nije legalan, a ni bezbedan. A, opet, agencije voze bez potrebnih dozvola.

- Imate nekoga ko mimo zakona vozi putničko vozilo, van registrovanih redova vožnje, nema dozvole za obavljanje međunarodnog prevoza, nije u sistemu, ne koristi stanice. Moraju da imaju minimum tri autobusa za obavljanje međunarodnog javnog linijskog prevoza – objasnio je za RTS Saša Stojanović iz Ministarstva.

U Ministarstvu, takođe, ističu da siva ekonomija u međunarodnom i unutrašnjem prevozu putnika oduzima “fantastične prihode” legalnim prevoznicima.

(Telegraf.rs)

Video: Ogromne gužve na granici sa Hrvatskom: Kilometarske kolone

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • ср

    6. februar 2017 | 18:12

    Неудобним аутобусом, било ког превозника од Београда до Трста путује се у просеку 10-11 часова. Ред вожње је такав да се у Трст стиже у глуво доба ноћи 1-2 ујутро, или 4-5 ујутро па пошто нема аутобуса у то доба плати се такси. Повратак из Трста за Београд слични проблеми, нема градског саобраћаја да би се стигло на полазак аутобуса, па се опет користи такси. Кад се стигне у Београд опет такси да би се избегло чекање првог јутарњег. Тако да повратна карта аутобусом од 70 евра са таксијем изађе од 100-115 евра. Ако пут траје минимум 10 часова и да би се стигло на време за аутобус треба да се потроши још 1 час испада да малтретирање од 11 часова неудобним бусом платите 5-10 евра мање него комбијем. Комбијем до Трста стиже се за 6,5 часова и дођу људи по тебе испред куће и оставете на жељеној адреси. ПС Предлажем редакцији да пошаље репортера да се увери у величину седишта у бусевима, ширину простора за ноге, малтретирању на граници и да види како је са комби превозом. Захваљјем на простору и мојој подршци комби превозницима.

  • Nesha

    7. februar 2017 | 09:24

    Ne slazem se da kombi prevoz ukinu, ali svakako treba dovesti u red, uvedite im tahografe i reshen problem, vozila nek budu do 10 godina i preko 500km dva vozacha, tako je u eu. Ukidanje nije regularno...

  • Rile

    7. februar 2017 | 01:55

    Eto, sad će moći okanović da se javi i blebeće o bezbednosti saobraćaja, a dok su ljudi ginuli na autoputevima nije ga bilo nigde! Mogao bi AV sada da izračuna koliko će ljudi zbog toga ostati bez posla. Koliko je to novootvorenih subvencionisanih fabrika sa subvencionisanim platama?

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA