REKONSTRUKCIJOM KRUŽNOG TOKA DOBIJAMO VIŠE LINIJA: Tramvaji će ponovo ići od Slavije do Kalemegdana
Gradski menadžer Goran Vesić najavio je danas da izmena projekta rekonstrukcije Trga Slavija predviđa i uvođenje šina u Ulicu kralja Milana i ponovno uspostavljanje tramvajskog saobraćaja prema Kalemegdanu.
Slavija dobija muzičku fontanu
On je naveo da je ideja da od Slavije, preko Kralja Milana, Terazija, Trga republike i Vasine ulice do Kalemegdana (Donji garad) saobraća tramvaj na liniji 1.
- Osim toga produžila bi se i linija 6, pa bi od Tašmajdana nastavila dalje na Trg Nikole Pašića, Terazije, Trg republike, Vasinu, Kalemegdan i Pristanište. Tramvaji će se uklopiti u koncept pešačke zone, a Terazijama vratiti velelepni izgled kakav su izgubile pre skoro 70 godina, uklanjanjem šina i u uvođenjem trolejbusa - istakao je Vesić za Blic.
On je pojasnio da će rekonstrukcijom Slavije šine ostati u tom krugu, a nastavak izgradnje uslediće tek u drugoj fazi proširenja pešačke zone kada će Terazije, Kralja Milana i Trg Nikole Pašića biti rezervisani samo za šinski prevoz, taksi vozila i pešake.
- Pre toga u prvoj fazi, kroz Kralja Milana i Terazije biće uvedeni elektrobusi. Nabavkom četrdesetak vozila, oni će saobraćati na linijima 19, 21, 22 i 29 i takvo stanje potrajaće sve dok ih u centru ne odmene tramvaji. Takođe da bi smo ponovo uveli tramvaje preko Terazija potrebno je napraviti i skretnice u Ulici Tadeuša Košćuška, da se izgradi tri kilometra dvokolosečne pruge i kupi 16 novih tramvaja, a elektrobusi na pomenutim linijama dobiju novu okretnicu na Slaviji, pored Narodne banke - precizirao je gradski menadžer.
Vesić: Mjuzikl o Tesli za najmlađe Beograđane 1. decembra u Narodnom pozorištu!
On je zaključio da postoji mogućnost da tramvaji na novoj deonici voze bez kontaktne mreže, jer u nove "španske" tramvaje mogu da se ugrade kondenzatori, što im omogućava da idu bez napajanja.
Tramvaj broj 1 bio je prva linija gradskog prevoza u Beogradu 1892. godine, kada je osam tramvaja sa konjskom zapregom povezivalo deonicu od Kalemegdana do Slavije. Na istoj trasi, 1947. godine uvode se trolejbusi, a tramvaji odlaze u prošlost.
(Telegraf.rs)
Video: IN MEMORIAM: Dragan Marković Palma
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
☆☆☆
Auu brate...pa šta oni misle da je ovo neka varošica? Meni nije problem da pešačim,al doći će vreme kad će biti.A postoje mnogi koji ne mogu da pešače,a ovo baš i nisu male relacije da bi se saobraćaj skroz izbacio iz centra grada.To može u nekom malom gradu da funkcioniše,al ovo je veliki grad sa mnogo ljudi
Podelite komentar
Pedja
Dorcol(donji deo oko Kalemegdana)je godinama potpuno "odsecen" od Novog Beograda. Sem neke povremene tramvajske linije, mi nemamo nijednu direktnu autobusku liniju do tamo. Sramota, Dusanova ulica je centar grada. Kako to nikome nije palo na pamet?
Podelite komentar
Iskreno
E baš kao ambasador tramvaji trebaju...
Podelite komentar