Mali o izgradnji metroa, dva mosta i tunela

Kuda bi trebalo da prođu prve tri linije metroa koji generacije Beograđana čekaju decenijama biće otkriveno krajem godine u saobraćajnoj studiji Grada

  • 2

Za dalji razvoj Beograda je veoma važna izgradnja metroa, dva mosta i dva tunela, izjavio je danas gradonačelnik Siniša Mali najavljujući da bi do kraja 2018. mogle da se začuju prve mašine na gradilištu metroa.

Siniša Mali: Slede pregovori oko finansiranja metroa!

Kuda bi trebalo da prođu prve tri linije metroa koji generacije Beograđana čekaju decenijama biće otkriveno krajem godine u saobraćajnoj studiji Grada. Ako sve bude teklo po planu 2017. će se znati kako će se gradnja finansirati, a u narednih godinu i po bi se započeli radovi na glavnom projektu.

- Dugoročno i strateški Beograd ne može bez metroa, ali ono kako ga je zamislila prethodna vlast bilo je neodogovorno. Ne možemo da insvestiramo 1,5 milijardi evra za prvu liniju, a da ona ne prikuplja dovoljno putnika - rekao je Mali za dnevni list "Politika".

Zato će prve linije u saobraćajnoj strategiji biti osmišljene na osnovu brojanja putnika, trendova u razvoju grada i planova za ostale vidove javnog saobraćaja. Pažljivo će morati da se utvrdi i koliki će biti troškovi održavanja, jer će od toga zavisiti cena karte.

Za budući razvoj prestonice osim metroa, navodi Mali, važna su još dva mosta i dva tunela.

- Trenutno se radi i idejno rešenje tunela koji će ići od Ekonomskog fakutleta. Dve opcije radimo, jedna je da on sa sve četiri trake izlazi na Bulevar Despota Stefana, a druga da sa dve izlazi tu, a sa ostale dve u Dunavsku ulicu. Mogli bi da krenemo da radimo 2018, u planu je i most na Adi Huji koji će biti deo Spoljne magistralne tangente - kaže Mali.

Printskrin: tanjug Printskrin: tanjug

Gradonačelnik napominje da je jednako važna i gradnja topčiderskog tunela i obnova Starog savskog mosta.

- Razmatramo da li će taj tunel izlaziti direktno na Autokomandu ili će se ulivati u autoput. Važan je i za most na Adi koji će postati poptuno funkcionalan tek kada se tunel izgradi, kada se do maja naredne godine završe veze sa Tošinim bunarom i kada se postave tramvajske šine. A one bi mogle da budu postavljene pre početka obnove Starog savskog mosta - ističe Mali i naglasava da će na starom tramvajskom mostu, na kome će radovi početi za godinu dana, ostati čuveni luk.

Na sadašnjim stubovima po sredini biće urađena saobraćajnica za tramvaje, a sa njihove leve i desne strane i trake za automobiule, rekao je on. Kako kaže, postojeći most biće isečen i podignut iznad ovih saobraćajnica.

- Na tom gornjem delu do koga će se dolaziti stepenicama biće zelenila i raznovrsnih sadržaja za pešake. Sva ova četiri projekta vrede oko 450 miliona evra, što je manje nego što je koštao most na Adi - naglasio je Mali.

Plan je da se grad u narendih nekoliko godina vrati pešacima, biciklistima i turistima.

Već od ponedeljka biće predstavljeni projekti za šest podzmenih garaža za čiju gradnju bi tender trebalo da bude raspisan do kraja godine - garaže na Studenstskom trgu i Trgu Republike, Kosančićevom vencu, u Skrelićevoj i Kosovskoj ulici i na Ðermu.

Foto: Pixabay, Tanjug/Sava Radovanović Foto: Pixabay, Tanjug/Sava Radovanović

Na Ušću bi u toku iduće godine mogao da počne da niče park sa toboganima, trim stazama i akvarijumom i do kraja 2017. počeće i gradnja gondole koja će povezati Ušće i Kalemegdan.

Tvrđava će pešačkom pasarelom biti spojena sa Pristaništem.

Obnova tramvajskog mosta će se raditi po uzoru na Most prirode u Teheranu.

Gradonačelnik je posle nedavne posete iranskoj prestonici ocenio da bi teheranska iskustva mogla da posluže za budući centar za upravljenje saobraćajem.

- Želimo da obezbedimo veću efikasnost hitnim službama, javnom prevozu, ali i da povežemo raskrsnice optičkim kablovima kako bismo smanjili emsiju štetnih gasova i omogućili pravi zeleni talas - rekao je Mali dodajući da je završena dokumentacija za povezivanje oko 100 raskrsnica i da je vrednost tog projekta 22 miliona evra.

Takođe, u oktobru bi Grad trebalo da dobije Fond za energetsku efikasnost iz koga će se obnavljati zagrde, ali i javno osvetljenje.

(Telegraf.rs / Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • ko to tamo peva

    17. septembar 2016 | 20:48

    ili 2 ILI NISTA!!!!!

  • .....

    18. septembar 2016 | 14:10

    Blago nama sa ovakvim rukovodstvom u državi, a da li im je iko rekao da postoji još neki grad, selo, naselje u Srbiji, tu isto preživljavaju ljudi, plaćaju porez daržavi od čega vi sve ovo gradite i planirate i sa oduševljenjem gledaju kako vi uživate...

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA