VUČIĆ: Srpski Mercedes je naš ponos i dika! (FOTO)
Prvi potpredsednik Vlade Srbije i lider SNS- a Aleksandar Vučić obišao je Fabriku autobusa i specijalnih vozila "Ikarbus", gde je u završnoj fazi izrada prototipa autobusa sa “Mercedesovim” znakom, a u njegovoj izradi učestvuje više od 90 firmi iz Srbije.
- Danas je veliki dan i ponosni smo na povratak "Mercedesa" u Srbiju, što predstavlja važan signal ponovnog rasta srpske industrijske snage - rekao je Vučić i dodao da je "srpski "Mercedes" naš ponos i dika".
Fabriku su sa Vučićem obišli i ambasador Nemačke u Beogradu Hajnc Vilhelm, kao i predsednik privremenog organa grada Beograda Siniša Mali.
- Pošto su neki na volšeban način uspeli gotovo da unište ''Ikarbus'', danas smo ovde da pokažemo da samo 300 zaposlenih može sve da preokrene i krene u vraćanje stare snage ''Ikarbusa'' i napravi ovakvu saradnju s ''Mercedesom'' - rekao je Vučić.
On je naveo da autobus košta 135.000 evra i da se za njegovu kupovinu već interesuju iz susednih država, a biće prodavan na području cele jugoistočne Evrope.
Vučić koji je dočekan aplauzov i ovacijama zaposlenih u fabrici je poručio da danas mogu da vide njegov prototip, a za tri dana na Sajmu automobila će moći da ga kupe.
Generalni direktor "Ikarbusa" Aleksandar Vićentić rekao je da mu je čast što može da predstavi prototip novog autobusa, koji je prvi u nizu autobusa i kombi vozila koje dve kompanije treba zajednički da naprave u narednom periodu.
- Uveren sam da će saradnja sa tako renomiranom kompanijom značajno doprineti podizanju kvaliteta proizvoda i mogućnosti njegovog plasiranja na domaće i strano tržište - rekao je Vićentić i zahvalio Vladi Srbije, "Mercedesu" i zaposlenima, koji su za kratko vreme napravili kvalitetan autobus.
Direktor Mercedesa Rolf Jirgen Zajerle rekao je da je proizvodnja autobusa dobar signal za "Ikarbus" i Srbiju i da se nada da će ta saradnja postići veliki uspeh.
Ugovor o tehničko-poslovnoj saradnji "Ikarbusa" i nemačkog automobilskog giganta treba da bude potpisan do kraja marta, što je značajno za Ikarbus, kome je potreban starteški partner.
Od tog ugovora se očekuje da "Ikarbus“ postane jedan od dvadeset "bodibildera“ nemačkog giganta i da tako stekne pravo da na haubu svojih proizvoda stavi "Mercedesov“ znak.
Čuvena "srebrna zvezda“ blistaće na novom autobusu koji je prefarban u sivometalik boju, sa crnim aplikacijama.
Prvi autobus, koji se sa znakom Mercedesa, proizvodi u Ikarbusu, biće završen do 13. marta, a proizvodnja tog autobusa predstavljaće veliku izvoznu šansu Srbije i mogućnost za uposlenje srpskih komponetaša i proizvođača opreme.
Kako smo u fabrici čuli, već postoji veliko interesovanje za taj model autobusa u zemlji i regionu i da očekuje da bi u ovoj godini moglo biti prodato oko 100 novih autobusa. Na novom modelu autobusa u fabrici u Ikarbus u Zemunu trebalo bi da bude zaposleno još najmanje 150 novih radnika, a trenutno ih je 280, dodao je generalni direktor Ikarbusa.
KARAKTERISTIKE SRPSKOG MERCEDESA
Samohodna šasija "Mercedesa“ proizvodi se u Španiji u fabrici "Evrobus“ u Samanu, pored Bilbaoa. Na njoj su montirani motor, menjač i točkovi. Šasija koja je isporučena bila je duga 7,3 metra ali su je, za naše potrebe, prepravili majstori "Ikarbusa“ na željenih 12 metara, kolika je i dužina autobusa.
Autobus je do srednjih vrata niskopodni, a iza drugih vrata je urađena nadogradnja, pa je pod povišen u skladu sa najsavremenijim trendovima za ovakvu vrstu autobusa. Na prednjim vratima je platforma za lakši ulazak osoba sa invaliditetom.
Kompletna nadogradnja je osmišljena u "Ikarbusu“, a tačno 60 firmi iz Srbije radi na proizvodnji delova od plasitike, stakla (Pančevo) do displeja za pokazivače pravca, klima-uređaj...
Sve što je ugrađeno u ovaj autobus je vrhunskog kvaliteta. Počevši od klima-uređaja (domaći proizvođač), do sistema video-nadzora (četiri kamere). Sve je rađeno od nerđajućih čelika, prohroma, aluminijuma.
Cena ovakvog autobusa, koji je prevashodno namenjen prigradskim linijama, iznosi između 130.000 i 140.000 evra. To je mnogo jeftinije od konkurencije, a po kvalitetu će malo koji proizvođač u svetu prednjačiti. Zato se očekuje da će, pored naših gradova, ovaj autobus tražiti i kupci van granica Srbije.
S obzirom na to da su i ostali materijali izuzetno dugovečni (ugrađuju se na primer feritne cevi - jedna vrsta prohroma) i otporni na koroziju, jasno je da će radni vek "IK 112 LE“ biti veoma dug.
(D. Z.)
Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Boki
Mi iz Nisa se ponosimo na Nibus, autobus potpuno napravljen u pogonu Nis Ekspresa koji moze na put oko sveta, a kosta 3 puta manje od Mercedesa.
Podelite komentar
Ex sns
Video nadzor je iz Kine! Motor iz Madjarske,sasija iz Spanije.Menjac iz Turske.
Podelite komentar
Caruga
Ma da..kako da ne!pred izbore pocinje prizvodnja aviona air bus u ZMAJu.u prvom leti PPV licno!!!
Podelite komentar