STEFANI GAVRILOVIĆ: Biću prva pilotkinja u Srbiji! (FOTO)

  • 36

Beograđanka Stefani Gavrilović je atraktivna plavuša sa svetskim imenom i svetskim zanimanjem. Svega joj je 22 godine, a uskoro će biti prva žena pilot u Srbiji!

Od cilja je, kako nam priča u redakciji Telegrafa, deli svega mesec dana. Za toliko će, kaže, dati poslednji ispit u privatnoj školi za obuku pilota avio-kompanije "Prince Aviation", nakon čega će odmah konkurisati za mesto u "Air Serbia".

U novčaniku za sada nosi dozvolu sportskog pilota, a muški je, dodaje, upravljala avionima pipeer-seneca 34, cesna 172, utva 75 i jedrilicama i to do Splita, Temišvara, Sarajeva, Banja Luke, Skoplja.

Sanja o danu kada će sesti u „boing 747“ i odvesti par najbližih prijateljica u Njujork u jedan dobar šoping.

Na pomen ovog aviona pokazuje nam ogrlicu, koju je od roditelja dobila nakon završene srednje turističke škole. Na njoj piše: „Stefani 747“.

- Kada su shvatili da nikada neću odustati od toga da jednoga dana budem pilot, moji su bili razočarani - počinje priču za Telegraf Stefani.

- Moja majka ne sme da uđe u avion! Sto puta mi je rekla da bi pre spavala pored zmije nego ušla u avion (smeh). A, prvo što me je otac pitao, kada je shvatio da neću odustati, bilo je: "Jesi ti žensko ili muško"?

Ovde je nekako uvreženo mišljenje da je to muški posao. Zaista, zašto JAT u svojoj dugoj istoriji nije imao nijednu pilotkinju?

- Mnoge naše žene su decenijama unazad bile piloti, ali su radile isključivo za inostrane firme. Istina je da nikada nisu zapošljavali pilotkinje, ali nikada niko nije javno izašao i rekao da ima nešto protiv toga da se zapošljavaju žene piloti. U svetu je sasvim uobičajena pojava da se muška i ženska zanimanja ne dele. Najbolji primer je "Air France", koji je 8. mart obeležio tako što je cela posada u avionu na letu za Ameriku bila - ženska! Inače, malo je poznato da već deceniju u Srbiji postoji "Udruženje žena letača". Članovi imaju između 20 i 80 godina.

Da li je istina da škola za obuku pilota košta oko 50.000 evra? Opišite mi jedan uobičajeni dan u toj školi.

- To je otprilike cena, ali kada pogledate da je prosečna plata pilota u Air Serbia između 2.500 i 3.000 evra, shvatite da sve što ste uložili može veoma brzo da se vrati. Inače, dan mi izgleda ovako: Posle predavanja odem na Aerodrom da „odletim“ časove za taj dan. Obično su u pitanju duge rute ili takozvane vazdušne zone, poput na primer vrtenja krugova iznad Pančeva. Tu vežbam letenje po lošem vremenu, radim vežbe otkaza motora, ili otkaza elektronike...

Jednom vam je zaista otkazala elektronika tokom letenja?

- Tačnije, nakon poletanja! Osetila sam jak smrad, ali sam ostala prisebna. Vratila sam se na pistu i sletela na željenoj visini. Sedam dana su popravljali taj avion. Kvar je bio na starteru.

Koji su kriterijumi koje morate da zadovoljite da biste bili pilotkinja?

- Svake godine se prolazi provera za klasu 1A (za pilote koji lete putničkim avionom). Do 45. godine se provere rade jednom godišnje, a posle toga na šest meseci. Redovno se daje krv na analizu, proverava sluh i vid... Na početku smo u obavezi da uradimo i test za daltonizam.

Šta je s visinom i težinom?

- Ne smete da budete niži od 160 centimetara, a ograničenja po pitanju kilaže nema. Samo velike kompanije praktikuju uvođenje ograničenja po pitanju kilaže, jer kod ljudi sa viškom kilograma postoji veći rizik od pojave pre svega srčanih oboljenja.

Interesantno je da često letite s naočarima?

- To je zbog toga što imam plave oči, pa su osetljivije... Jednom mi se, međutim, dogodilo da sam ih zaboravila. Bila sam na pisti u Zrenjaninu, pa sam pet minuta pre poletanja javila preko radija da mi ih hitno donesu.

Kako ćete se izboriti sa šovinističkim komentarima, kojih će svakako biti?

- Ženama se inače teže veruje. Dodajte tome da još imam i 22 godine, i da sam plavuša... Niko mi neće verovati. Užas! (smeh). Na svaki šovinistički komentar imam isti odgovor: "Želim vam ugodan let"! Pa, neću valjda da se bijem?

Nemojte mi reći da nikada niste pomislili da u vašem avionu može da se desi teroristički napad?

- Više se bojim ajkula nego terorističkih napada! Najiskrenije vam kažem... No, u kako ih žargonski zovemo "emergency" situacijama najvažnije je da sačuvate pribranost i imate dobru komunikaciju sa kolegom u kokpitu. U školi su nas naučili jedno dobro geslo: "Nemoj da dozvoliš da tvoj mozak kasni pet minuta za avionom". Istina je da se sigurnije osećam u avionu nego u automobilu ili na brodu! Ne mogu da zamislim svoj život bez aviona.

Čini mi se da vam nakon svih mogućih vežbi i ne ostaje mnogo slobodnog vremena?

- Nemam uopšte vremena za zabavu, jer moram da budem baš naspavana...

Da li se buni dečko?

- Ne ljuti se, jer je i on pilot (smeh). Na istim smo talasnim dužinama.

A, šta ćete kada na red dođu deca?

- Ne razmišljam o tome. Prvo da se zaposlim, letim, postanem kapetan i sa desnog pređem na levo mesto... Ipak je kapetan vođa vazduhoplovstva!

(Katarina Vuković)

Video: Potresne scene iz Zagreba, stotine sveća, molitve građana i neverica

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Bili

    18. avgust 2013 | 23:57

    devojkooo samo napred...divim ti se! Dok se druge skidaju i postavljaju slike na fb ona uci skolu i prati svoj cilj.. Skidam kapu bas mi se svidja

  • Vlada

    18. avgust 2013 | 22:55

    Ja sam se vec zaljubio. Bas je slatka

  • Beogradjanin

    18. avgust 2013 | 23:11

    Samo napred i svaka cast!

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA