SRPSKE AUTO-STRADE SMRTI: Ko će da robija zbog loših puteva na kojima se svakodnevno gine?!
"Putevi Srbije" se brane ćutanjem, Javno tužilaštvo ne reaguje. U Srbiji je 2011. bilo 14.200 saobraćajki, poginulo 728, a povređeno je 20.000 osoba. Protiv upravljača puta pokrenuta samo tri krivična postupka
Sve više ljudi gine na srpskim putevima, a sudeći po izjavama nadležnih, reakcijama tužilaštva i firmi zaduženih za bezbednost saobraćaja − niko za to nije kriv. Najnovija "crna tačka" kod Novog Sada, nastala nečijom nebrigom, gotovo svakodnevno oduzima vozačima zdravlje i živote, a Telegraf je pokušao da sazna dokle će to da traje i da li će neko ko je za ovo kriv da robija.
Upravljač puta ("Putevi Srbije") dužan je da vrši provere bezbednosti saobraćaja na putu, navodi se u Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima. S obzirom na to da se veliki broj saobraćajnih nesreća događa na istim deonicama, čini se da ovo javno preduzeće ne vrši svoju zakonsku obavezu. Naime, prema članu 156. ovog Zakona, od decembra 2009. godine upravljač puta dužan je da vrši kontrolu uticaja puta na saobraćajnu nesreću sa najmanje jednim poginulim.
- Upravljač javnog puta mora obezbediti nezavisne projekte provere bezbednosti saobraćaja na putu i to: periodične provere u periodu od pet godina za sve deonice državnih puteva, ciljane provere za najugoženije deonice državnih puteva i periodične i ciljane provere za ostale puteve prema mogućnostima, odnosno potrebama - navodi se u 156. članu tog Zakona.
Funkciju upravljača puta u Srbiji vrši JP "Putevi Srbije". Međutim, s obzirom na broj nesreća koje se dešavaju na istim deonicama postavlja se pitanje da li ovo JP vrši svoju zakonsku obavezu provere bezbednosti saobraćaja na putu.
Nadležni iz "Puteva Srbije" i dalje se brane ćutanjem. Na pitanje Telegrafa da li se osećaju krivim za ono što se desilo na auto-putu, ili, pak misle da je krivica na nekom drugom, dobili smo sledeće saopštenje:
- Povodom saobraćajnih nezgoda koje su se dogodile dana 22. i 23.02.2013.g. (petak i subota) na auto-putu E-75, na servisnoj saobraćajnici, na km 117, na delu platoa buduće naplatne stanice „Novi Sad - Jug“, JP „Putevi Srbije“ Vas obaveštava da neće istupati u javnosti, jer je u toku rad istražnih organa koji utvrđuju činjenično stanje - dodajući i da su pojedini komentari u medijima i izjave pojedinaca i predstavnika grupa samoinicijativni i ne potiču od ovlašćenih državnih organa i institucija.
Predsednik komisije sudskih veštaka Saobraćajnog fakulteta prof. Milan Vujanić kaže za Telegraf da prema evropskim iskustvima, put doprinosi saobraćajnoj nesreći u čak 25 odsto saobraćajnih nesreća.
- Prema evropskim iskustvima, put je uzročnik u nesrećama do 10 odsto, dok u još 15 odsto nesreća put doprinosi da do njih dođe - kaže prof. Vujanić, i dodaje da je u evropskoj praksi na godišnjem nivou put uzročnik 5-10 odsto saobraćajnih nesreća.
Poređenja radi, u Srbiji je 2011. godine bilo 14.200 saobraćajnih nesreća u kojima je poginulo 728 ljudi, a povređeno je 20.000 osoba. Protiv upravljača puta povedena su svega 3 krivična postupka, što je u procentima 0,02 odsto od svih saobraćajki koje su se dogodile te godine!
Osim nadležnih iz "Puteva Srbije" pokušali smo da odgovor dobijemo i u Javnom tužilaštvu, odakle stiže odgovor da "u naredne dve nedelje" nisu u mogućnosti da reaguju. Iz tužilaštva nisu hteli ni da nam prokomentarišu izjavu Damira Okanovića, direktora "Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja", koji je saopštio kako "očekuje da javni tužilac u Novom Sadu sprovede postupak protiv nadležnih osoba iz 'Puteva Srbije'". Izjavili su samo da će "nakon prikupljenih potrebnih obaveštenja, doneti javnotužilačku odluku".
Postavlja se pitanje zašto se Javno tužilaštvo već uveliko ne bavi ovim problemom? Koliko po njihovom mišljenju vrede ljudski životi u Srbiji? Da li iko iz "Puteva Srbije" oseća makar moralnu odgovornost? Planira li ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić da se oglasi ovim povodom? Ili ćemo čekati neke nove izbore kako bi nam odgovorili na sva ova pitanja.
Mnogo pitanja - a malo vremena za nekog ko upravo vozi i gleda smrti u oči.
(M. B. /K.V. / S. J.)
Video: Ovde je uhapšen muškarac sa bakljom: Policija okupirala Kapitol
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
RHood
Ulica Save Maskovica, Banjica-Trosarina, i njen nastavak Kruzni Put, ka naselju B. Jerkovic.... KRIMINAL!!!
Podelite komentar
Dule
He kad bi to bilo jedino ja uvek kazem ljudi vi se celo vreme vrtite oko Beograda ali Srbija nije samo Beograd vec i druga mesta putevi koji povezuju dva ili vise sela gradova ili slicno i to su veci putevi imaju rupe da kad bi covek sa 30 km/h proso kroz njih ostao bi sigurno bez tockova sa garancijom.rupe su dubine i do 50cm a da nepricamo za druge puteve sto nisu uopste ni asfaltirani.na zapadu ljudi asfaltiraju i staze za setnju kroz sume gde uopste nije potrebno a kod nas ni glavni putevi Gde hiljade ljudi koristi.to je sramota.a pored svega toga nasa zemlja Srbija kasira pare sa drumarina sa goriva i registracija auta i to i po tri puta vise nego neke evropske zemlje a ipravnih puteva opet nema.LOGICNO KAD LOPOVI SVE TO POJEDU.I TA SITUACIJA I NECE SE PROMENI U NAREDNIH 100 GODINA.
Podelite komentar
cobi ns
Bitno je da imamo prvu pomoć,reflektujuće prsluče,rez.sijalice,itd.i da nam zbog toga i takvih "banalnosti"otimaju novac i naravno trpaju u svoj dzep!Ljudi božiji,ovde ni jedan zakon nije donesen u interesu građana,nego da im se uzme NOVAC!!
Podelite komentar