SIMIĆ: Auto-škole će morati da vrate novac!

 
  • 2

Auto-škole koje do 25.januara 2013. ne budu uspele da završe obuku vozača koji su školu upisali po starim propisima, moraće da snose zakonsku odgovornost, ali i da vrate novac kandidatima koji u zakonom predviđenom roku nisu uspeli da okončaju obuku, kaže načelnik Uprave saobraćajne policije

Auto-škole koje do 25.januara 2013. ne budu uspele da završe obuku vozača koji su školu upisali po starim propisima, moraće da snose zakonsku odgovornost, ali i da vrate novac kandidatima koji u zakonom predviđenom roku nisu uspeli da okončaju obuku- kaže general Dragiša Simić. načelnik Uprave saobraćajne policije MUP-a Srbije.

- Još pre više od mesec dana upozoravao sam na to da ćemo doći u ovakvu situaciju. Sada će neko morati da odgovara jer je ljude dovodio u zabludu da može da završi posao - kaže Simić komentarišući ocene da postoji realna opasnost da veliki broj kandidata ne završi obuku i polaganje ispita do kraja januara.

Branimir Pejović, načelnik Odeljenja  za saobraćajno-tehničke poslove u Upravi saobraćajne policije, izjavio je da su auto-škole nespremne dočekale početak primene novog sistema obuke vozača, od 25.oktobra, pa kasni i polaganje vozačkih ispita.

- Upis kandidata za buduće vozače bio je utrostručen kako bi se polagalo po starom i lakšem sistemu - izjavio je Pejović.

Auto-škole su se, prema njegovim rečima, nadale da će biti odložena primena novog pravilnika i nisu dostavile ispitne zadatke niti zahteve za polaganje vozačkih ispita, tako da bi polaganje moglo najranije da bude organizovano tek 15. novembra.

Petar Rašeta, sekretar Zajednice auto-škola Srbije, međutim tvrdi da će sve auto-škole članice Zajednice, uspeti da u zakonskom roku obuče sve vozače koji su obuku započeli po starom programu.

Komentarišući izjavu generala Simića da će u suprotnom vlasnici auto-škola morati da odgovaraju i da će  morati da vrate novac onima koji ne završe obuku, Rašeta kaže da to nije u nadležnosti Saobraćajne policije.

- Ne sme sve sada da se svaljuje na auto-škole. Da li neko postavlja pitanje zbog čega MUP nije dostavio ispitna pitanja, kandidati ne znaju šta treba da uče, a nisu odredili cenu obuke? Kako mi da radimo u takvoj situaciji?- Kaže Rašeta  i dodaje da je procena da ima oko 150.000 polaznika koje su škole upisale po starom programu "neozbiljna".

Kandidati koji su počeli obuku po starom sistemu ili položili teorijski ispit do 25.oktobra moraju da odslušaju tri časa teorijske obuke i imaju tri časa praktične obuke . Oni koji nisu položili teorijski ispit moraće da ga  polažu po novom i zatim praktični ispit koji se uvodi, a oni koji su položili teorijski ispit po starom, polagaće samo praktičnio ispit. Pre polaganja praktičnog ispita kandidati morajuda polože proveru znanja iz prve pomoći.

(Telegraf.rs/Blic)

Video: Dragana Mirković sagradila kuću porodici sa Golije

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Goran

    1. novembar 2012 | 11:52

    Bravo za vas pametnjakoviće!Sad će auto škole po ubrzanom kursu da odrade sve kandidate i da nebi vraćali novac svi će položiti do famoznog 25 I. i tako puste u saobraćaj nekoliko hiljada neznalica i kamikaza koji neće znati ni pravilo desne strane!Još jednom BRAVO!!!

  • Lepotica

    3. novembar 2013 | 22:54

    Ovaj zakon je veoma loš. Ovim zakonom kao da je nekome bio cilj da stvori haos pod izgovorom uvođenja reda. Ne može se očekivati da iz auto škola izađu savršeni vozači na nivou profesionalaca. Vožnja se može usavršavati tek posle mnogo mnogo samostalnog iskustva u saobraćaju dok auto škole služe samo da kandidata približe tom samostalnom iskustvu. Međutim ovaj zakon direktno ometa kandidate u sticanju dozvola neopravdano pooštrenim kriterijumima i enormno visokim cenama za naše uslove. Na taj način su budući kandidati namerno stavljeni u neravnopravan položaj u odnosu na prethodne generacije koje su mnogo lakše sticale dozvolu, što je kao i svaka neravnopravnost NEUSTAVNO. Ovaj zakon je prepisan od stranaca ali tako da je u naš zakon preneseno sve što je na štetu kandidata i auto škola a preskočeno sve ono što bi im bilo korisno.Kandidatima se nameće obuka kojom su kandidati ustvari primorani da kroz nesrazmerno produženu i preskupu obuku mukotrpno stiču nesamostalno i samim tim nekorisno iskustvo i primorani su da mnogo puta bezuspešno polažu da bi jednom zadovoljili preoštre kriterijume. Povrh toga je novopečenim vozačima nametnuta i besmislena privremena probna dozvola koja još dodatno produžava njihov period nesamostalnosti. U stranim zemljama je oznaka za početnike namenjena samo onima koji se obučavaju na svojim vozilima podrazumeva se samo dok ne polože vozački ispit a nikako i posle. Kao da je nekome bio cilj da vožnju rezerviše samo za elitu a nas sve ostale svede na naciju pešaka nemoćnu i ekonomsko politički zavisnu raju. Ovaj zakon je direktan udar na prava građana, udar na mala i srednja preduzeća, kao i na celu preostalu domaću privredu koja se zasniva na saobraćaju. Setimo se vremena naših roditelja kada se dozvola dobijala brzo i lako a na testovima niko nije padao. To je bilo vreme mnogo većeg reda i sigurnosti u saobraćaju. Dragi mupovci setite se da vi postojite zbog nas građana čijim ste novcem plaćeni a ne mi zbog vas, te vi imate obavezu da radite u našem interesu.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA